Motocykl poleca:

Test kasku integralnego: Lazer Kestrel + szyba Lumino

Poleć ten artykuł:

Producent obiecuje: Skorupa wykonana w technologii Uniaxial Multilayers Composite Fiber, w dwóch rozmiarach, rozmiary kasku: XS, S, MS, ML, L, XL, zapięcie typu podwójne D, wizjer wyposażony w pinlock (anti-fog), 6 otworów wentylacyjnych, Morpho System Plus – wyściółka wewnętrzna powoduje, że kask dopasowuje się do kształtu głowy, wyściółka (można ją wyjąć i wyprać) wykonana z materiału antybakteryjnego, wyciągane podbródek i nosek, V.P.F.S System, który zapewnia dopasowanie wizjera oraz szczelność. Możliwość wymiany uszczelki.

Test kasku integralnego: Lazer Kestrel + szyba Lumino Zobacz całą galerię

Sprawdziliśmy: Zanim zdecydujesz się na kupno Lazera, nie polegaj tylko i wyłącznie na reklamie i obowiązkowo go przymierz! Z naszego doświadczenia wynika, że producent delikatnie zawyża rozmiarówkę, tak więc zakupy w ciemno są raczej kiepskim pomysłem. Wyściółka kasku jest dość miękka i gruba, a garnek jest dość dobrze dopasowany do głowy. W Lazerze zamiast gumowej uszczelki wizjera zdecydowano się na dość szeroki pasek mikrogumy. Niestety podczas ulewy małe kropelki wody przedostają się do wnętrza kasku.

Wentylacja jest taka sobie. Przede wszystkim nie podobają mi się małe przyciski służące do jej otwierania. Podczas jazdy nie zawsze miałem pewność, czy naciskam na przełącznik, czy na obudowę wlotów. Ze względu na sporą liczbę wystających elementów kask jest dość głośny.

Mocną stroną Lazera jest jego wizjer Lumino, który w zestawie z kaskiem Kestrel kosztuje 999 zł. Jeśli chcesz dokupić samą szybę, zapłacisz 410 zł. Wystarczy zaledwie jakieś 15 sekund, by szyba przyciemniła się i ograniczyła ilość wpadających do środka promieni od 20 do nawet 90%. Swoim działaniem bajer ten przypomina okulary z soczewkami fotochromatycznymi. Oczywiście wizjer ma odpowiednią homologację dopuszczającą go do używania w nocy. Jego wymiana jest prosta – wystarczy odchylić po jednym małym zaczepie po obu stronach, żeby szyba wyskoczyła z mocowań.

Wyściółkę można szybko i w prosty sposób wyjąć do prania. Ponowne jej zamontowanie też nie jest problemem. Pasek nie pod brodą zamontowano w wygodnym miejscu, tak by po zapięciu nie gniótł w szyję. Kask jest dość obszerny i podczas jazdy na bank nie będziesz dotykał brodą do szczęki. Jeśli nie odpowiada ci fluorescencyjny kolor kasku, możesz wybierać spośród kilku wzorów lakierowania.  

kategoria: kask integralny
czas testu: 11 miesięcy
cena kask + szyba: 999 zł
importer: CM Rider, tel. 12 655 42 00, www.motoakcesoria.com

Tagi: kask integralny | kask | test kasków integralnych

Oceń artykuł:

1.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij