Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.9

Test porównawczy motocykli 125

Jeszcze niedawno Polacy z politowaniem patrzyli na „125”, jednak od kiedy można nimi legalnie śmigać na samochodowym prawie jazdy, maszynki te bardzo zyskały na atrakcyjności.   

Dla jednych najważniejsze jest, aby jego stodwudziestkapiątka jak najszybciej dowiozła z punktu A do punktu B, dla innych to sprawa powrotu do czasów młodości. Jedno jest pewne – klasa 125 jeszcze nigdy nie była aż tak zróżnicowana i nie miała tak dobrych sprzętów, jak dzisiaj. Żeby to udowodnić, wzięliśmy na widelec pięć maszyn. Muszę przyznać – było ciekawie.

Aprilia RS4 125

Ten piękny włoski sprzęcik rozpoczął karierę w 1993 r. jako jadowita dwusuwowa rakieta. Od 2011 r. ma chłodzony cieczą, czterozaworowy, czterosuwowy silnik, montowany w zaawansowanym technicznie podwoziu. Przy czym charakter zmagającej się z lekką nadwagą sportowej maszyny prawie się nie zmienił. Silnik nadal musi być kręcony wysoko, a zakres użytecznych obrotów jest dość wąski. Efektem tego są średnie przyspieszenie i żałosna elastyczność. Na szczęście te niedomagania rekompensuje doskonała ergonomia. Żadna inna „125”, jeśli lubisz sportową jazdę, nie zapewnia wygodniejszej pozycji, żadna inna nie sprawia wrażenia maszyny aż tak dojrzałej, i to pod każdym względem.

Silnik: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, czterosuwowy, cztery zawory na cylinder, średnica cylindra x skok tłoka 58 x 47 mm, pojemność 124 cm3, moc 15 KM (11 kW) przy 10 500 obr/ min, moment obrotowy 11 Nm przy 8000 obr/ min, wtrysk
Skrzynia: 6-biegowa, napęd łańcuchem
Rama: grzbietowa z aluminium
Widelec: upside-down, średnica goleni 41 mm
Opony p/t: 100/80 ZR 17 / 130/70 ZR 17
Hamulce: jedna tarcza ham. z przodu, średnica 300 mm, jedna tarcza ham. z tyłu, średnica 218 mm
Wymiary i masy
- rozstaw osi 1350 mm
- kąt główki ramy 65°
- wyprzedzenie 94 mm
- skoki zawieszeń p/t 110/122 mm
- wysokość kanapy 830 mm
- masa z paliwem 148 kg
- ładowność 177 kg
- poj. zbiornika paliwa 14,5 l
Przeglądy co 6000 km
Przyspieszenia: 0-80 km/h w 11,4 s, 50-80 km/h w 17,3 s
Prędkość maksymalna 110/120 km/h
Zużycie paliwa na szosie 3,6 l/100 km
Cena 18 800 zł  

Honda CBF 125

Po tym lekkim motocyklu od razu widać, że zaprojektowano go przede wszystkim jako trwały i niedrogi środek transportu przeznaczony na rynek azjatycki. Nie jest to jednak wada, bowiem sprzęt będący w stanie przewieźć przez dżunglę czteroosobową rodzinę z bagażami na pewno podoła i na europejskich drogach. Bardzo oszczędny czterosuwowy singiel nie wyczerpuje wprawdzie limitu 15 KM, za to przekonuje bardzo dobrym zestrojeniem i perfekcyjną pracą skrzyni biegów.

Mocno wyprostowana pozycja jeźdźca nawet po kilku godzinach jazdy jest nadal wygodna, a miejsca na kanapie jest pod dostatkiem. Wprawdzie do ostrzejszej jazdy zawieszenia mają za słabe tłumienie, niemniej podczas normalnej jazdy nawet na gorszych nawierzchniach wyśmienicie daje sobie radę. Nic tylko dać sprzęcikowi kufer i wygodnie oraz tanio dojeżdżać do szkoły albo pracy. Honda jest po prostu do tego stworzona.

Silnik: chłodzony powietrzem, jednocylindrowy, czterosuwowy, dwa zawory na cylinder, średnica cylindra x skok tłoka 52,4 x 57,8 mm, pojemność 125 cm3, moc 11 KM (8,3 kW) przy 8000 obr/min, moment obrotowy 11 Nm przy 6250 obr/ min, wtrysk paliwa
Skrzynia: 5-biegowa, napęd łańcuchem
Rama:
centralna, z rur stalowych
Widelec: teleskopowy, średnica goleni 30 mm
Opony p/t: 80/100-17 / 100/00-17
Hamulce: jedna tarcza ham. z przodu, średnica 240 mm, hamulec bębnowy z tyłu, średnica 130 mm
Wymiary i masy
- rozstaw osi 1270 mm,
- kąt główki ramy 64,5°
- wyprzedzenie 89 mm
- skoki zawieszeń p/t 115/87 mm
- wysokość kanapy 800 mm
- masa z paliwem 130 kg
- ładowność 178 kg
- pojemność zbiornika paliwa 13 l
Przeglądy co 4000 km
Przyspieszenia: 0-80 km/h w 12,7 s, 50-80 km/h w 12,1 s
Prędkość maksymalna 108 km/h
Zużycie paliwa na szosie 2,8 l/100 km
Cena 10 900 zł  

 

KTM Duke 125

Nie bez powodu ten produkowany w Indiach bike cieszy się na Zachodzie wielką popularnością. Zasłużył na nią choćby dzięki mocnemu, lubiącemu obroty silnikowi o świetnych manierach. Inne jego mocne strony to poręczność, podwozie i wykonanie.

Trzeba tę maszynkę pochwalić za jeszcze jedno – ma seryjny ABS, co w tej klasie jest nowością. System ten może i nie działa zbyt precyzyjnie, ale dla początkujących nie ma to pewnie większego znaczenia, ponadto potrafi wyciągnąć z opresji i to się liczy. Mały Duke zapewni ci wygodną, wyprostowaną pozycję. Tylko to powinno wystarczyć, byś zainteresował się tą bogato wyposażoną maszyną.

Silnik: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, czterosuwowy, cztery zawory na cylinder, średnica cylindra x skok tłoka 58 x 47,2 mm, pojemność 125 cm3, moc 15 KM (11,3 kW) przy 10 500 obr/min, moment obrotowy 12 Nm przy 8000 obr/min, wtrysk
Skrzynia: 6-biegowa, napęd łańcuchem
Rama: kratownicowa z rur stalowych
Widelec upside-down, średnica goleni 43 mm
Opony p/t: 110/70 ZR 17 / 150/60 ZR 17
Hamulce: jedna tarcza ham. z przodu, średnica 300 mm, jedna tarcza ham. z tyłu, średnica 230 mm, ABS
Wymiary i masy
- rozstaw osi 1361 mm
- kąt główki ramy 65°
- wyprzedzenie 100 mm
- skoki zawieszeń p/t 150/150 mm
- wysokość kanapy 800 mm
- masa z paliwem 137 kg
- ładowność 145 kg
- pojemność zbiornika paliwa 11 l
Przeglądy co 7500 km
Przyspieszenia: 0-80 km/h w 9,9 s, 50-80 km/h w 14,2 s
Prędkość maksymalna 120 km/h
Zużycie paliwa na szosie 3 l/100 km
Cena 17 700 zł 

Yamaha MT-125 i YZF-R 125

Te maszyny są niemal identyczne pod względem technicznym. Obie napędza perfekcyjnie zestrojony, mocny silnik, stabilne zawieszenia zaś i mocne hamulce obu modeli pozwalają wykorzystać wszystko, co oferuje serducho. Maszyny oferują też sporo miejsca. Na YZF-R-ze, nawet jeśli jesteś wysoki, nie będziesz musiał składać się zbyt mocno, a MT-125 ponad wszelką wątpliwość zapewnia wygodę.

Dynamiczna stylistyka YZF-R 125 przypomina R6, dlatego mocniej działa na wyobraźnię. Jednak w bezpośrednim porównaniu lepiej wypada MT-125, zwłaszcza gdy maszynę trzeba kawałek przepchnąć. Mniejsza masa, wyższa kierownica i wszystko jasne.

Yamaha YZF-R 125



Silnik: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, czterosuwowy, cztery zawory na cylinder, średnica cylindra x skok tłoka 52 x 58,6 mm, pojemność 124 cm3, moc 15 KM (11 kW) przy 9000 obr/min, moment obrotowy 12 Nm przy 8000 obr/min, wtrysk paliwa
Skrzynia: 6-biegowa, napęd łańcuchem
Rama: grzbietowa ze stali
Widelec upside-down, średnica goleni 41 mm
Opony p/t: 100/80-17 / 130/70-17
Hamulce: jedna tarcza ham. z przodu, średnica 292 mm, jedna tarcza ham. z tyłu średnica 230 mm
Wymiary i masy
- rozstaw osi 1355 mm
- kąt główki ramy 65°
- wyprzedzenie 89 mm
- skoki zawieszeń 130/114 mm
- wysokość kanapy 830 mm
- masa z paliwem 141 kg
- ładowność 189 kg
- pojemność zbiornika paliwa 11,5 l
Przeglądy co 6000 km
Przyspieszenia: 0-80 km/h w 9,2 s, 50-80 km/h w 12,7 s
Prędkość maksymalna 126 km/h
Zużycie paliwa na szosie 3,3 l/100 km
Cena 17 900 zł 

 

Yamaha MT-125



Silnik: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, czterosuwowy, cztery zawory na cylinder, średnica cylindra x skok tłoka 52 x 58,6 mm, pojemność 124 cm3, moc 15 KM (11 kW) przy 9000 obr/min, moment obrotowy 12 Nm przy 8000 obr/min, wtrysk paliwa
Skrzynia: 6-biegowa, napęd łańcuchem
Rama: grzbietowa ze stali
Widelec upside-down, średnica goleni 41 mm
Opony p/t: 100/80-17 / 130/70-17
Hamulce: jedna tarcza ham. z przodu, średnica 292 mm, jedna tarcza ham. z tyłu, średnica 230 mm
Wymiary i masy
- rozstaw osi 1355 mm
- kąt główki ramy 65°
- wyprzedzenie 89 mm
- skoki zawieszeń p/t 130/114 mm
- wysokość kanapy 830 mm
- masa z paliwem 139 kg
- ładowność 191 kg
- pojemność zbiornika paliwa 11,5 l
Przeglądy co 6000 km
Przyspieszenia: 0-80 km/h w 9,4 s, 50-80 km/h w 12,8 s
Prędkość maksymalna 121 km/h
Zużycie paliwa na szosie 2,8 l/100 km
Cena 17 700 zł

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Skąd wytrzasnęliście nową CBF125, skoro model wypadł z oferty 3 lata temu? Skąd wzięliście ceny motocykli Yamahy, w salonie obie kosztują ponad 20tys.
    ~jas13, 2017-05-29 11:55:36
  • avatar
    zgłoś
    Wszystko fajnie tylko dlaczego prezentujecie tylko drogie motocykle? Nasz rynek jest tak duży, że warto zaprezentować też tańsze modele. Wspomniany w komentarzu Barton Blade 125 to naprawdę fajna maszyna i spokojnie mogłaby się znalezć w tym zestawieniu. Jest solidnie zrobiony, posiada nowoczesne rozwiązania, a cena sprawia, że jest szalenie konkurencyjny. Pomyślcie może o takim zestawieniu ale motocykli z niższej półki cenowej? Pozdrawiam
    ~Pat, 2017-05-10 21:36:38
  • avatar
    zgłoś
    Uważam że na uwagę zasługuje też Barton Blade 125. Jest to niedrogi motor a naprawdę godny polecenia. Sam zakupiłem go już jakiś czas temu i nie narzekam. Fajnie byłoby zobaczyć ten sprzęt w jakimś porównaniu.
    ~JCW34, 2017-03-06 23:46:08
  • avatar
    zgłoś
    Posiadasz prawo jazdy kategorii B i zastanawiasz się nad kupnem "125"?  Honda, Yamaha, KTM, a może Aprilia... Możliwości jest wiele. Pomożemy Ci dokonać najwłaściwszego wyboru.
    Zobacz artykuł
    ~Motocykl Online, 2014-11-24 15:28:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij