Motocykl poleca:

Test porównawczy motocykli 125

Poleć ten artykuł:

Jeszcze niedawno Polacy z politowaniem patrzyli na „125”, jednak od kiedy można nimi legalnie śmigać na samochodowym prawie jazdy, maszynki te bardzo zyskały na atrakcyjności.   

Zobacz całą galerię

Dla jednych najważniejsze jest, aby jego stodwudziestkapiątka jak najszybciej dowiozła z punktu A do punktu B, dla innych to sprawa powrotu do czasów młodości. Jedno jest pewne – klasa 125 jeszcze nigdy nie była aż tak zróżnicowana i nie miała tak dobrych sprzętów, jak dzisiaj. Żeby to udowodnić, wzięliśmy na widelec pięć maszyn. Muszę przyznać – było ciekawie.

Aprilia RS4 125

Ten piękny włoski sprzęcik rozpoczął karierę w 1993 r. jako jadowita dwusuwowa rakieta. Od 2011 r. ma chłodzony cieczą, czterozaworowy, czterosuwowy silnik, montowany w zaawansowanym technicznie podwoziu. Przy czym charakter zmagającej się z lekką nadwagą sportowej maszyny prawie się nie zmienił. Silnik nadal musi być kręcony wysoko, a zakres użytecznych obrotów jest dość wąski. Efektem tego są średnie przyspieszenie i żałosna elastyczność. Na szczęście te niedomagania rekompensuje doskonała ergonomia. Żadna inna „125”, jeśli lubisz sportową jazdę, nie zapewnia wygodniejszej pozycji, żadna inna nie sprawia wrażenia maszyny aż tak dojrzałej, i to pod każdym względem.

Silnik: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, czterosuwowy, cztery zawory na cylinder, średnica cylindra x skok tłoka 58 x 47 mm, pojemność 124 cm3, moc 15 KM (11 kW) przy 10 500 obr/ min, moment obrotowy 11 Nm przy 8000 obr/ min, wtrysk
Skrzynia: 6-biegowa, napęd łańcuchem
Rama: grzbietowa z aluminium
Widelec: upside-down, średnica goleni 41 mm
Opony p/t: 100/80 ZR 17 / 130/70 ZR 17
Hamulce: jedna tarcza ham. z przodu, średnica 300 mm, jedna tarcza ham. z tyłu, średnica 218 mm
Wymiary i masy
- rozstaw osi 1350 mm
- kąt główki ramy 65°
- wyprzedzenie 94 mm
- skoki zawieszeń p/t 110/122 mm
- wysokość kanapy 830 mm
- masa z paliwem 148 kg
- ładowność 177 kg
- poj. zbiornika paliwa 14,5 l
Przeglądy co 6000 km
Przyspieszenia: 0-80 km/h w 11,4 s, 50-80 km/h w 17,3 s
Prędkość maksymalna 110/120 km/h
Zużycie paliwa na szosie 3,6 l/100 km
Cena 18 800 zł  

Tagi: 125 | testy | testy porównawcze

Oceń artykuł:

3.9

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij