Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Test toreb podróżnych

Bywają sytuacje, gdy zamiast na grzbiet, całe wyposażenie do jazdy musisz wysłać jako bagaż. Wtedy okazuje się, że bez torby podróżnej ani rusz.  

Test toreb podróżnych

Czas to pieniądz, więc coraz więcej motocyklistów chcących pośmigać gdzieś daleko od domu, zamiast tracić czas na tłuczenie się do celu na kołach, woli zlecić transport motocykla lub wynająć maszynę na miejscu i przylecieć na gotowe. Sieć połączeń lotniczych jest gęsta, dzięki tanim liniom ceny biletów nie wypalają dziur w kieszeni, pojawia się jednak problem: jak przetransportować niezbędne do jazdy ciuchy? Wystarczy, że upchniesz kombinezon, abyś przekonał się, jak niewiele miejsca zostało na inne rzeczy.

Specjalnie na rupiecie
Tymczasem większość przewoźników lotniczych pozwala zabrać na pokład tylko jedną sztukę bagażu i wyznacza jej maksymalną dopuszczalną wagę. Za kolejne sztuki i kilogramy trzeba dopłacić. Jako że problem nie jest nowy, dlatego ktoś mądry ruszył głową i bez większego wysiłku można kupić torbę podróżną zaprojektowaną specjalne dla podróżujących z całą rupieciarnią motocyklistów. Postanowiliśmy wziąć pod lupę dziesięć takich specjalistycznych toreb. W każdą z nich zapakowaliśmy ten sam wzorcowy bagaż. Pierwsze wrażenie lekko zaskoczyło, bo trochę się tych maneli nazbierało.

Nawet waga torby ma znaczenie Tymczasem większość firm lotniczych pozwala bez dopłaty zabrać ze sobą (w zależności od przewoźnika) między 20 a 25 kg bagażu. Przy takim limicie znaczenie ma nawet waga samej torby. Jeśli chodzi o zawartość, nasz wzorcowy bagaż wygląda następująco (ciężar w gramach): dwuczęściowy kombinezon skórzany (4390), kask integralny (1590), motocyklowe buty sportowe (1750), rękawice (237), protektor pleców (988), przeciwdeszczowe kurtka i spodnie (1313), dwie pary dżinsów (2180), kurtka dżinsowa (1875), zwykłe buty (788), cztery komplety bielizny (1268). Po zsumowaniu wyszło 16 379 gramów.

Lot na sucho
Czas na pierwszą próbę. Dziesięć wypełnionych wspomnianym bagażem toreb nigdzie jednak nie poleci. Wszystko odbędzie się na lotnisku, najbardziej interesują nas bowiem przygody, które nasze bagaże mogą spotkać na ziemi. Dzięki pracownikom lotniska udało się w miarę dokładnie upozorować to, co dzieje się z bagażem przed odlotem oraz to, co może dziać się z nim po przylocie.

Chodzi o to, co dzieje się z twoim bagażem, gdy stracisz go z oczu. Trzeba wziąć poprawkę na to, że we Frankfurcie nad Menem (przez niektórych określane jako Ren-Men) odprawa odbywa się z dużym poszanowaniem bagażu, co nie jest standardem na wszystkich lotniskach. Torby i walizki są tu transportowane w specjalnych pojemnikach o wymiarach 80 x 60 x 45 cm. Przemierzają one podziemną sieć transportową (której łączna długość wynosi 81 km), na każdym metrze drogi chroniąc bagaże przed upadkiem z dużej wysokości czy przed brutalnym traktowaniem.

Raz, góra dwa razy
Większość bagaży ląduje od razu w kontenerach i przechodzi przez ręce obsługi jedynie raz. Zresztą nawet w przypadku ręcznego załadunku, do jakiego może dojść, gdy na przesiadkę jest niewiele czasu, bagaż trafi a w ręce obsługi tylko dwukrotnie. Wszystko to dzieje się na tyle szybko, że żaden z pracowników nie ma czasu, aby zastanawiać się, który uchwyt czy pasek służą do tego, by przerzucić 20 kg w inne miejsce, a który jest tylko do ozdoby.

Są jednak lotniska, na których bagaże są traktowane mniej subtelnie, tzn. zrzucanie ich z wysokości np. 1,5 metra nie jest niczym dziwnym czy wyjątkowym.  Dlatego warto zdecydować się na taką torbę, w której wszystkie elementy, za które można chwycić, szarpnąć albo pociągnąć, wytrzymały takie traktowanie. Takie właśnie są najlepsze torby w naszym teście. Przy okazji udowadniają one, że odpowiednia konstrukcja wcale nie musi być skomplikowana.

Najpierw zapytaj sam siebie Pierwszą rzeczą związaną z wyborem torby podróżnej jest odpowiedź na pytanie, jak często i jak intensywnie będziesz jej używać. Jeżeli w podróż lotniczą wyruszasz raz-dwa razy w roku, niekoniecznie musisz sięgać po najdroższe rozwiązanie. Jeśli jednak dużo podróżujesz, oszczędności mogą się zemścić dość szybko.

Tak testowaliśmy
W roli wyroczni wystąpili ci, którzy w pracy właściwie nie rozstają się z torbami, walizkami itp.: specjaliści od transportu naziemnego z lotniska we Frankfurcie nad Menem, trzeciego pod względem wielkości (po Londynie i Paryżu) portu lotniczego w Europie. Jego pracownicy są w stanie posortować i skierować w odpowiednie miejsca nawet 20 000 sztuk bagażu na godzinę. Dwaj kierownicy tych służb – Hubert Grünewald (w białej koszuli) i Uwe Müller (z prawej) – kwalifikowali torby pod kątem sposobu dostarczania ich od odprawy biletowo-bagażowej do luku towarowego w samolocie. Wskazywali torby mieszczące się w granicach normy, czyli nadające się do transportu automatycznego, i bagaże ponadwymiarowe. Oceniali też poręczność, liczbę uchwytów, zabezpieczenie kółek, zamków błyskawicznych oraz jakość materiałów.

W redakcji wszystkie zmierzone i zważone torby z bagażem wzorcowym wewnątrz odbyły na własnych kółkach serię „jazd testowych” po budynku i wokół niego: gładki marmur, asfalt, bruk, strome schody, wąskie zakręty korytarzy... Ale to nie koniec. Po tym wszystkim torby zostały potraktowane wodą. Wąski strumień pozorował krótki pobyt na otwartym wózku bagażowym podczas deszczu oraz spadające krople wody skroplonej w luku bagażowym samolotu. Na koniec przydzieliliśmy punkty w sześciu kategoriach: pakowanie (rozmieszczenie i zabezpieczenie bagażu), poręczność (m.in. załadunek i operowanie zapakowaną torbą), zachowanie podczas jazdy, wyposażenie, wykonanie oraz stosunek ceny do jakości.

FLM HIGHTECH TRAVEL TEAM CASE
CENA: 420 zł
MATERIAŁ: 1600D (100% poliamid)
POJEMNOŚĆ: 110 litrów (wg. producenta)
WYMIARY/MASA: 84 x 43 x 40 cm / 4430 g
KRAJ: Chiny
WYPOSAŻENIE: oddzielone siatką, (jedna z nich z wyjmowanym workiem na bieliznę), odpinany pasek do noszenia na ramieniu z karabińczykami z metalu, pasek do noszenia w dłoni, 2 paski spinające, uchwyt teleskopowy
bez blokady (ale chowany pod przykryciem zamykanym na zamek błyskawiczny), 2 plastikowe szyny, 2 kółka, zawieszka na adres
   

plus Bardzo łatwe pakowanie bagażu, dobre rozdzielenie obu komór; dobrze osłonięty i łatwo zamykający się główny zamek błyskawiczny; mocny pasek na ramię z metalowymi karabińczykami; standardowe wymiary, cena
minus Za mało miejsca, wymaga dokładnego pakowania; nieco za krótkie paski spinające; postawiona do pionu jest niestabilna, zwłaszcza w pełni załadowana; za mało uchwytów; uchwyt teleskopowy skręca się pod większym ciężarem; nie najlepsze zachowanie podczas jazdy, słabo zachowuje się w zakrętach

Wniosek
Dla tych, którzy nie podróżują zbyt wiele i biorą bagaż średniej wielkości jest OK, ale nic więcej.

 

HELD RACE BAG
CENA: 623 zł
MATERIAŁ: PVC (100% poliester)
POJEMNOŚĆ: 120 litrów (wg producenta)
WYMIARY/MASA: 75 x 36 x 45 + 9 cm / 4360 g
KRAJ PRODUCENTA: Wietnam
WYPOSAŻENIE: 1 komora główna plus wzmocniona komora na buty, 4 kieszenie wewnętrzne, 2 kieszenie zewnętrzne z wentylacją, zdejmowany pasek do noszenia na ramieniu z plastikowymi haczykami, 2 uchwyty do noszenia w ręku, uchwyt teleskopowy bez blokady (ale pod przykryciem zamykanym na zamek błyskawiczny), 2 plastikowe szyny, 2 kółka, zawieszka na adres
   

plus Bardzo łatwe pakowanie bagażu, praktyczna komora na buty we wzmocnionej dolnej części; bardzo stabilna; standardowe wymiary
minus Brak pasków spinających; za mało uchwytów; chwiejny uchwyt teleskopowy, skręca się pod większym ciężarem; kieszenie zewnętrzne nie całkiem odporne na wodę; szyny prowadzące osadzone zbyt wysoko; prymitywne wykonanie, wypustki szybko się przecierają; łatwo łamiące się haczyki przy pasku do noszenia; w pełni załadowana podczas jazdy bardzo chwiejna, niepokój da się wyczuć także podczas jazdy na wprost (na kocich łbach)

Wniosek
Całkiem sporo miejsca, ale kilka drobnych wad, szczególnie podczas jazdy. Cenowo lokuje się na średniej półce, chociaż nie przewyższa zanadto tańszych konkurentek.

KTM OGIO TRUCKER 8800
CENA: 641,50 zł
MATERIAŁ: nylon 60%, poliester 40%
POJEMNOŚĆ: ok. 149 litrów (wg producenta)
WYMIARY/MASA: 81 x 46 x 38 cm / 4100 g
KRAJ PRODUCENTA: Chiny
WYPOSAŻENIE: 1 komora główna z wentylacją, 5 kieszeni wewnętrznych, 2 zewnętrzne, zdejmowany pasek do noszenia z metalowymi karabińczykami, 5 uchwytów do noszenia w ręku, wysuwany uchwyt z blokadą, 2 plastikowe szyny, 2 kółka
   

plus Bardzo łatwe pakowanie bagażu, dużo miejsca; bardzo poręczna; mocny pasek na ramię z metalowymi haczykami; bardzo mocne i dobrze tłumiące nierówności kółka; dobre zachowanie podczas jazdy, przechyla się tylko na szybko pokonywanych zakrętach; praktyczne szyny ślizgowe, stabilna także na schodach
minus Brak pasków spinających; za mało uchwytów; nieco chwiejny uchwyt teleskopowy, skręca się pod większym ciężarem; zbyt duża wentylacja przez siateczkową wyściółkę (dostaje się woda, możliwość zajrzenia do wnętrza); wymiary jak na torbę do samolotu są na granicy standardu, wypełniona bagażem jest bardzo szeroka  

Wniosek
Dla miłośnika enduro albo motocrossu, który wiezie graty w busie i nie zawraca sobie głowy gabarytami. Mimo niewielkiej masy własnej nie za bardzo się nadaje do podróżowania samolotami.

 

MOOSE RACING ROLLER BAG
CENA: 545 zł (175 USD – cena producenta)
MATERIAŁ: PVC (materiał tekstylny 600D)
POJEMNOŚĆ: ok. 160 litrów (wg producenta)
WYMIARY/MASA: 84 x 41 x 48 cm / 6850 g
KRAJ PRODUCENTA: Chiny
WYPOSAŻENIE: 1 komora główna z miejscem na kask i regulowanymi przegródkami, 3 kieszenie wewnętrzne, 5 wewnętrznych, 4 uchwyty do noszenia, 4 paski zabezpieczające, dwustopniowy uchwyt teleskopowy z blokadą, 2 plastikowe szyny plus 2 plastikowe nóżki, 2 kółka, zewnętrzna kieszeń na adres
   

plus Bardzo łatwe pakowanie komory głównej; bardzo dużo miejsca, duże kieszenie w klapie wymagają nieco przyzwyczajenia (pakowanie od wewnątrz i z zewnątrz), ale są bardzo praktyczne; dużo uchwytów; praktyczne szyny ślizgowe; wyśmienite, stabilne zachowanie podczas jazdy we wszystkich warunkach; solidne wykonanie
minus Duża masa własna, olbrzymia przestrzeń bagażowa, nawet kiedy jest pusta, zmieszczenie jej gdziekolwiek jest nieco problematyczne; szybkozłączki ciężko się zapinają i istnieje niebezpieczeństwo przycięcia palca; nieosłonięte kółka

Wniosek
Nieużywaną możesz używać jako garaż lub kawalerkę – torba jest olbrzymia, więc zajmuje stosownie dużo miejsca. Jeśli masz ją jak przewieźć, na pewno będziesz zadowolony z tego podróżnego kontenera. Brak istotnych wad.

 

 

MOTO-DETAIL REISETASCHE
CENA: 411 zł
MATERIAŁ: tekstylny, pokryty wodoodporną powłoką (95% poliamid) POJEMNOŚĆ: ok. 125 litrów (wg producenta)
WYMIARY/MASA: 80 x 34 x 47 + 11 cm / 5640 g
KRAJ PRODUCENTA: Chiny
WYPOSAŻENIE: 1 komora główna ze zintegrowaną kieszenią na kask plus wzmocniona komora na buty, 2 kieszenie wewnętrzne, 5 zewnętrznych, odpinany pasek do noszenia na ramieniu z metalowymi haczykami, uchwyt do noszenia, 2 paski spinające, uchwyt teleskopowy z blokadą, 8 plastikowych nóżek, 2 kółka, kieszeń z przywieszką na adres
   

plus Łatwe pakowanie; niewielkie wymiary, bardzo lekko pracujące i łatwe w obsłudze zamki błyskawiczne; bardzo dobra ochrona przed wodą; dobrze osłonięte kółka; standardowe wymiary; cena
minus Zbyt mało uchwytów, przez co jest niezbyt poręczna; nie stoi; paski spinające z problematycznym prowadzeniem; zagrożony zerwaniem pasek od zamków błyskawicznych; niestabilne zachowanie podczas jazdy, wywraca się już na powoli pokonywanych zakrętach; nóżki mogą zahaczać o stopnie schodów lub nawet oderwać się

Wniosek
Dużo miejsca, wykonanie do zaakceptowania, dobre wyposażenie – jednak słaba poręczność i kiepskie zachowanie podczas jazdy. Torba dla niezbyt często podróżujących, ale biorących dużo bagaży.

 

SCORPION TROLLEY
CENA: na zamówienie
MATERIAŁ: „włókno tekstylne” (brak bliższych informacji)
POJEMNOŚĆ: brak danych
WYMIARY/MASA: 87 x 44 x 44 cm / 5100 g
KRAJ PRODUCENTA: Wietnam
WYPOSAŻENIE: 2 komory główne przedzielone materiałem tekstylnym i 8 regulowanych przegródek, 3 kieszenie wewnętrzne, 1 kieszeń zewnętrzna, 3 uchwyty do noszenia, 4 paski spinające, uchwyt teleskopowy bez blokady, 2 plastikowe szyny, 2 kółka
   

plus Bardzo łatwe pakowanie; dużo miejsca, możliwość łatwego podzielenia przestrzeni bagażowej dzięki wielu przegródkom; dobra ochrona przed działaniem wody; dobra jazda na wprost
minus Brak przegródki na buty lub brudną bieliznę; rozmieszczenie pasków spinających i uchwytów mało praktyczne; niezabezpieczony uchwyt teleskopowy łatwo ulega skręceniu przy większym obciążeniu; wystające na boki kółka są narażone na połamanie; przewraca się na nieco ciaśniejszych zakrętach i na schodach; w każdym przypadku będzie bagażem ponadwymiarowym

Wniosek
Niezła torba, ale też niewystarczająco dobra. Oferuje sporo miejsca, ale wiele detali nie zostało przemyślanych. Wykonanie jest w porządku.

 

 

SCOTT GEAR DUFFLE
CENA: 688 zł
MATERIAŁ: poliester 840D, poliester 210D, poliester 420D
POJEMNOŚĆ: 130 litrów (wg producenta)
WYMIARY/MASA: 86 x 40 x 45 cm / 4120 g
KRAJ PRODUCENTA: Chiny
WYPOSAŻENIE: 1 komora główna plus dwie duże komory z wentylacją na kask i buty, 1 kieszeń zewnętrzna, 4 uchwyty do noszenia, dwustopniowy uchwyt teleskopowy z zabezpieczeniem, podłoga z tworzywa sztucznego, 2 wymienne kółka, wyjmowany „dywanik”
   

plus Bardzo łatwe do zapakowania komory boczne o praktycznych wymiarach, sensowny podział; niewielkie wymiary, a mimo to dużo miejsca; dużo uchwytów, dobra poręczność; trwały uchwyt teleskopowy z minimalną podatnością na skręcanie przy dużym obciążeniu; dobrze tłumiące kółka kręcą się bardzo cicho; bardzo dobre zachowanie podczas jazdy w każdych warunkach; wyśmienite wykonanie
minus Otwór komory głównej nieco za mały, szczególnie przy pakowaniu skórzanego kombinezonu; sama nie stoi; nie wszędzie jest chroniona przed wodą (otwory wentylacyjne); brak paska na ramię

Wniosek
Po tej torbie widać sportowe doświadczenie Scotta. Dopracowane są nawet najdrobniejsze detale, chociaż projektując otwór komory głównej można się było bardziej postarać. Mimo to jest to rewelacyjna torba!

 

STREETLINE TROLLEY-BAG
CENA: 378 zł
MATERIAŁ: 1640D Oxford Nylon
POJEMNOŚĆ: ok. 92 litrów (wg producenta)
WYMIARY/MASA: 76 x 35 x 36 cm / 4580 g
KRAJ PRODUCENTA: Chiny
WYPOSAŻENIE: 2 komory główne przedzielone siatką, 2 kieszenie zewnętrzne, 3 uchwyty do noszenia, 2 paski spinające, uchwyt teleskopowy bez zabezpieczenia, 2 plastikowe szyny, 2 kółka
   

plus Bardzo łatwe pakowanie; dużo uchwytów, dobra poręczność; pewnie stoi; dobra ochrona przed wodą; solidny (ale nieblokowany) uchwyt teleskopowy; standardowe wymiary; cena
minus Ograniczona ilość miejsca, wymagane bardzo dokładne pakowanie; paski spinające nieco za krótkie; miejscami nieco niedbałe wykonanie (np. zamek błyskawiczny przy komorze głównej); niestabilne zachowanie podczas jazdy, wyjątkowo wywrotna na zakrętach i na schodach

Wniosek
Jeśli zapakujesz skórzany kombinezon, oprócz niego zmieścisz niewiele więcej. Cena jest kusząca, ale ci, którzy podróżują często, powinni się dwa razy zastanowić. Na wylot raz w roku wystarczy.

SUZUKI OGIO 9800 SLED TROLLEY
CENA: 703 zł
MATERIAŁ: poliester 600D
POJEMNOŚĆ: 123 litry (wg producenta)
WYMIARY/MASA: 86 x 42 x 39 cm / 6240 g
KRAJ PRODUCENTA: Chiny
WYPOSAŻENIE: 1 komora główna z wyściełaną komorą na kask plus duża kieszeń w klapie; 2 kieszenie wewnętrzne, 1 kieszeń zewnętrzna, 4 uchwyty do noszenia, 2 paski spinające, uchwyt teleskopowy z zabezpieczeniem, 2 plastikowe szyny, 2 wymienne kółka
   

plus Bardzo łatwe pakowanie, dużo miejsca; praktyczny podział, dobre rozdzielenie między wysoką komorą główną a kieszenią w klapie; dużo uchwytów, dobra poręczność; bardzo trwały teleskopowy uchwyt; dający się zablokować zamek błyskawiczny; stosunkowo cicho pracujące, bardzo solidne i dobrze osłonięte kółka; bardzo dobre zachowanie podczas jazdy w każdych warunkach; wyśmienite wykonanie
minus Duża masa własna; nieco za długa; nieosłonięte i narażone na działanie wody zamki błyskawiczne

Wniosek
Ciężka, solidna i bardzo dobrze wykonana. Coś dla nałogowych podróżników. Jest warta każdego wydanego grosza, ponieważ wydaje się niezniszczalna. Jeśli nie masz ochoty na nazwę Suzuki, możesz kupić torbę bezpośrednio z Ogio.

 

YAMAHA RACING GEAR BAG
CENA: 744 zł (dostępny tylko model na sezon 2014)
MATERIAŁ: 600D
POJEMNOŚĆ: ok. 150 litrów (wg producenta)
WYMIARY/MASA: 86 x 45 x 49 cm / 6300 g
KRAJ PRODUCENTA: Chiny
WYPOSAŻENIE: 1 ko mora główna z dwoma regulowanymi przegródkami plus wyściełana podłoga na buty; 4 kieszenie wewnętrzne, 4 zewnętrzne, odczepiany pasek do noszenia na ramieniu z plastikowymi karabińczykami, 2 uchwyty, 2 paski spinające, uchwyt teleskopowy z blokadą, 2 plastikowe szyny, 3 kółka, wyjmowany dywanik, worek na bieliznę, kieszeń na komórkę, kółko na klucze
   

plus Bardzo łatwe pakowanie; przegródki pozwalają dzielić przestrzeń pod własne potrzeby; praktyczne uchwyty, stosunkowo dobra poręczność; sama stoi; bogate wyposażenie
minus Duża masa; drobne mankamenty wykonania (uchwyt teleskopowy); słabe mocowanie paska na ramię; otwory wentylacyjne powodują, że dolna komora może zamoknąć; szyny zamontowane zbyt wysoko; głośna praca kółek; zachowanie podczas jazdy zadowalające, ale przewraca się na szybkich zakrętach; zbyt duża wysokość

Wniosek
Nie jest to jakaś wybitna torba, ale punktuje w prawie wszystkich kategoriach. Dużo miejsca i bogate wyposażenie są dużym plusem, natomiast zachowanie podczas jazdy należałoby poprawić.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Szukasz podróżnej torby, pasującej do Twojego motocyklowego charakteru? Sprawdź nasz test 10 toreb podróżnych.</p><br /><br /><a href="/testy/Test-toreb-podroznych,8619,1">Zobacz artykuł</a>
    ~Motocykl Online, 2015-01-28 15:34:38