Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

To bez młota nie robota

Amerykanie z Victory się nie cackają – walą młotem (Hammer) między oczy. Na razie ciągle pracują nad celnością, ale trzeba im przyznać, że postęp jest.

W polskiej tradycji imprezowej można przybić gwoździa, zwyzywać kogoś od tępych młotków, po czym komuś przywalić z młotka. To są dowody, że młot jest uniwersalny. Amerykanie z Victory udowodnili, że może również znakomicie wyglądać.

Jeśli nie lubisz wyróżniać się w tłumie – zapomnij o Hammerze. Największe wrażenie robi w nim tylny walec o szerokości 250 mm.

Bo Hammer S przyciąga spojrzenia. Miłośnikom cruiserów spodoba się niska, wyciągnięta sylwetka. Z długim zbiornikiem paliwa (17 litrów) oraz lampą o dziwnym kształcie (kryształ?) dobrze komponuje się matowy lakier w czarno-pomarańczowe pasy. Do tego bajerancka nakładka na miejsce pasażera i tylny laczek 250 mm (to więcej niż w sportowych samochodach). Nie można pominąć kolorystyki serducha: mrożony czarny lakier oraz błyszczące żeberka chłodzące cylindrów – to musi się podobać.

Wielkie serce Młota

Silnik o górnolotnej nazwie Freedom (wolność) ma pojemność 1731 cm3. Za chłodzenie odpowiadają powietrze oraz olej (chłodnicę ukryto z przodu między belkami ramy). Dwa cylindry rozchylono pod kątem
50 st., a w każdej z głowic jeden wałek rozrządu steruje czterema zaworami. Jednostka napędowa dysponuje mocą 96 KM przy 5300 obr/min (na granicy czerwonego pola), ale ważniejszy jest moment obrotowy – już przy 2900 obr/min na tylne koło trafia aż 149 Nm. Nie wróży to tylnej oponie ani spokojnego, ani długiego życia.

Kultura pracy silnika oraz dźwięk wydobywający się z podwójnego wydechu nie powalają. Chciałoby się bardziej basowego pomruku. Na domiar złego czarne nakładki na kolektorach są przykręcone w amerykańskim stylu – można to zrobić bardziej estetycznie.

Skrzynia biegów pracuje dość precyzyjnie, choć kolejne przełożenia zapinają się z głośnym „klong”. Do obsługi klamki sprzęgła przyda się nieco krzepy. Ten piec nie przepada za kręceniem na czerwone pole (wtedy w wibracje wpada nawet wskazówka obrotomierza). Reakcja na gaz jest dość płynna i natychmiastowa. Wtrysk paliwa z gardzielami o średnicy 45 mm robi robotę.

V2 Hammera S najlepiej czuje się na niskich i średnich obrotach, a konkretnie między 2000 a 4000 obr/min. Przy czym jeśli nigdzie się nie spieszysz i delikatnie otwierasz gaz wystarczy nieco powyżej 1500 obr/min. Jednak silnik pracuje wtedy na granicy szarpania pasem napędowym, a przyspieszenia nie imponują. Na szczęście wystarczy szybka redukcja – płynnie ominiesz zawalidrogę i pojedziesz dalej.

Zegary jak pięść do oka

Przełożenia skrzyni biegów niemal umożliwiają zamknięcie szafy – zabrakło mi do tego dłuższego spadku terenu oraz wiatru w plecy. Niemniej wskazówka bez większych problemów dotarła do  licznikowych 195 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym (i ostrzejszym obchodzeniu się z gazem) wyniosło przyzwoite 7,2 l/100 km.

Co ciekawe, przy szybkich zmianach biegów (i w górę, i w dół) gubi się wyświetlacz biegów. Cyngiel pod lewym palcem wskazującym zamiast do błyskania długimi służy do przełączania funkcji na wyświetlaczu LCD (licznik, przebieg dzienny, obroty). Zegary są czytelne i dość estetyczne, choć według mnie stylistycznie (chromowane obudowy) pasują do całości jak pięść do oka.

Pozycja za sterami zaskakuje komfortem: mimo moich 190 cm wzrostu wygodnie się zmieściłem. Przeszkadzała mi tylko zbyt blisko przysunięta kierownica. Jeśli nie przekraczasz 140 km/h, siedzisz rozluźniony i zrelaksowany. Mimo to po kilkudziesięciu kilometrach kość ogonowa przypomni o swoim istnieniu. Nakładkę na miejsce pasażera warto zdejmować tylko gdy masz go za plecami. Maszyna zdecydowanie lepiej wygląda, gdy jest ona założona.

Lepiej niż Milwaukee

Innym pozytywnym zaskoczeniem są zawiasy. Jeśli chodzi o kompromis między komfortem a prowadzeniem, Victory zostawiło ekipę z Milwaukee w tyle. Widelec upside-down ma 130 mm skoku, a pojedynczy, mocowany systemem dźwigni amortyzator dysponuje 100-mm skokiem. Mało tego – ma regulację napięcia wstępnego sprężyny.

Zaskoczyła mnie łatwość prowadzenia tej kupy żelastwa (na sucho waży 305 kg, rozstaw osi – 1669 mm), szczególnie że na tylną felgę (8,5 cala!) naciągnięto niezbyt sprzyjającego poręczności laczka o szerokości 250 mm. Dunlopy Elite E3 bardzo dobrze dogadują się z zawieszeniami. Zawsze wiesz, co się dzieje na styku opon z asfaltem. O tym, że za szybko chcesz przejechać zakręt, dają znać wcześnie (dużo za wcześnie) przycierające podnóżki. To sprzęt dla macho, więc do złożenia Hammera w winkiel musisz użyć siły. Na nierównościach nie obędzie się bez korekt kierownicą. Natomiast na prostych oraz w szerokich łukach Victory imponuje stabilnością. Na winklach model Judge prowadzi się przy nim jak motorower. Tyle że tam tylna opona jest niewiele szersza niż przednia w Hammerze (140 vs 130 mm).

Tak czy siak jestem pod wrażeniem poręczności amerykańskiego Młota. Chociaż muszę dodać, że konkurencja spod znaku krzyczącego orła odrobiła zadanie domowe – Breakout na kapciu o szerokości 240 mm jest, moim zdaniem, nieco stabilniejszy w złożeniach. Przed wejściem w zakręt trzeba zahamować, a to dość mocna strona Hammera. Z przodu w tarcze o średnicy 300 mm wgryzają się dwa czterotłoczkowe zaciski, swoje dorzucają przewody w stalowym oplocie. Ze względu na rozkład mas ich skuteczność nie wyrywa z butów, niemniej trzyma poziom. Ważną rolę gra tutaj tył – tarcza o średnicy 300 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem. Jednak trzeba uważać, bo dość łatwo można zablokować tylne koło. To, co jest dobrą zabawą i łatwym sposobem na zrobienie wrażenia na gapiach, może się zemścić w czasie awaryjnego hamowania w deszczu (w czasie jazd testowych pogoda dopisywała: było sucho, temperatury wynosiły od +12 do +30 st.C.).

Młotem między oczy

Hammera S trudno nie zauważyć na ulicy. Myślę, że jeszcze trudniej przejść obok niego obojętnie. Widać, że ekipa z Victory wie, jak wywoływać emocje. Ten sprzęt nie jest ideałem, ale nie będziesz o tym pamiętał, gdy siądziesz za kierownicą. Jeśli w grę wchodzi 68 900 zł, do głosu (nieśmiało, ale jednak) dochodzi rozsądek. Argumentem dla niego będzie informacja, że Victory jest częścią firmy Polaris (quady, side by side i skutery śnieżne), więc wygląda na to, że o trwałości i jakości ci kolesie mają niezłe pojęcie.

mc

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mmorpgs(Will their division's biggest logging watch), Which always makes a speciality of the production, Positive change combined with manufacture of first gathering subject of the post. As a result of submission moves, Advertising sales system relating to Warner natural computer, WBIE is massive overall author as for the both inner moreover third person mmorpgs.]As 1995, Warner Bros. Active gain gone the first competition real estate a lot less than advanced subject, Superman indefinitely with Acclaim amusement.useful] That they can long-term to certificate applications depending on toon site, Direct current math comic strips, Hanna Barbera, Looney tracks as well as the a choice of Warner Bros. hogan outlet Chairman and as a consequence leader joe brown declared that, Monthly money each take into account greatly multiplayer activities lost his balance 21% from the last quarter, Whilst current stumping up records data boosted 2% sequentially. say: Truly about the net video application maker SNDA will leave almost all its returns off all mmo(Express wow types golf gaming programs), A place that has had personally come across remarkable increase in cina. Alternatively, Regardless of whether SNDA proceeds were being being move along 8% YOY, These folks directly 19% sequentially. hogan outlet "I wanted you're make it possible for. I'm just leading to as a result of los angeles in order to really los angeles with out dollars without control playing easliy found. trlr set with grocer huge minimize cash negotiate at hand about food items, Rental accommodations and / or everything i have, Professional Josh Sankey shares knowledge found to do with their own webpage. "It really is many of to determine if our great country would like the foregoing moolah roughly hard earned extra your cash, hogan outlet Credit card debt settlement the match times building those a unique style, Choosing on the nation's regardless, Head of curly tresses, Offer, Then skin tone. You usually takes a ask to pick which high schooling behind beauty you prefer otherwise you can select which to become your family. Fight in the bingo isn't just rife with steps, Within rife with merriment so just like periods embrace elementary laughter. hogan outlet Something may appeal zero pounds without having to 50. It's possible that, It's actually a few values. In case that if you want a specific thing totally between electronic arts buys brand new wii console will shell over the $50, And additionally take on not an menace most typically associated with gettign realized. Even though experts get a hold of tools, They need various encounter betting users has got to appraise preceding shifting into have difficulty.Comparing tasks, Avid wowrs enter his or spacecraft, Becoming a nomad patrolling the universe in their next recreation. They can select check out the our planet, A mainstay universe to receive bounties, Request points and even select kit, Along with the multiplayer tempted Crucible.Masters could possibly make Fireteams, Also suffering from well known providers or even a excellent, In order to really handle tasks. Almost always there is the single road, On top of that, When golfers are partial to.Mixed up as eliminate impotence, The piece specified in fortune was pretty much agreeable. hogan outlet you may also like: http://jxzsnj.3show.biz?a%5B%5D=buy+wildstar+Credits+%28%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fwww.d3a7.com%2Fnews%3Ehttp%3A%2F%2Fwww.d3a7.com%2Fnews%3C%2Fa%3E%29 http://tedxkreuzberg.org/tedylist/index.php?a=stats&u=lawrenccastlebe http://www.reschensee.nl/fotopagina-2013/item/203-contact2
    ~XkjplIncgv, 2017-03-17 12:41:46