Motocykl poleca:

Używana Honda NC 700: Poczciwa do bólu

Poleć ten artykuł:

Szukasz używanego motocykla wygodnego i niezbyt wymagającego? Weź pod uwagę Hondę NC 700. Jej silnik jest nie do zajechania, a zakup tego sprzęta na pewno nie wypali ci dziury w kieszeni.   

Zobacz całą galerię

Honda NC 700 zadebiutowała przed dwoma laty. Najpierw jako naked (wersja S), chwilę później bardziej w stylu adventure wersji X i jako skuter Integra. Jest to motocykl o tyle nietypowy, że charakterystyka pracy silnika w niczym nie przypomina tej znanej z motocykli, a kilka patentów ułatwiających życie motocykliście jest bliższych skuterom.

NC to propozycja dla osób spokojnych i dla początkujących motocyklistów, którzy od osiągów bardziej cenią na maksa uproszczoną obsługę i niewielkie zużycie paliwa. Na rynku maszyn używanych oferty zaczynają się od 15 000 zł z hakiem za wersję NC 700 S bez dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

Honda jest praktycznym, niewielkim motocyklem, który najlepiej nadaje się do jazd po mieście, na krótkich dystansach i do weekendowych wypadów. Daleka podróż z pewnością nie jest mocną stroną NC, bo maszynie brakuje ochrony przed wiatrem, chyba że dokupisz akcesoryjną szybę i wygodniejszą kanapę. Duży schowek pod atrapą zbiornika paliwa to świetne rozwiązanie, nawet jeśli z powodu wlewu paliwa, znajdującego się pod kanapą pasażera, tankowanie jest bardziej uciążliwe. Bo gdy nadejdzie czas na dolewkę paliwa podczas dłuższego wyjazdu, ciągłe zdejmowanie rolki założonej na tylną kanapę na maksa to obrzydzi.

Średnie spalanie 3,5 l/100 km i maksymalne 6 l na autostradzie to mocny atut serii NC.

48 KM z 700 cm3 to niepozostawiająca wątpliwości zapowiedź charakteru silnika, w którym więcej uwagi poświęcono wysokiej wartości momentu obrotowego niż mocy i typowej dla silników motocyklowych wysokoobrotowej charakterystyce. Wskaźnik mocy, czyli liczba KM uzyskanych z jednego litra, wynosi mniej niż 70 KM/l, a to jest wartość typowa dla silników samochodowych. Niska jest także maksymalna prędkość obrotowa, wynosząca zaledwie 6750 obr/min. Czyżby silnik NC był wyjęty z samochodu? Tak! W rolę dawcy podzespołów wcielił się czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra z Hondy Jazz. Tyle że obcięto mu dwa cylindry. Tłoki, korbowody oraz elementy układu rozrządu to niezmienione części pochodzące z auta. – Spokojnie wytrzymują one przebiegi 300 000 km i więcej – twierdzą specjaliści z Hondy.

Zalety:
plus bezawaryjny i długowieczny silnik
plus niskie koszty eksploatacji
plus zużycie paliwa to ok. 4 l/100 km

Wady:
minus przeciętne osiąg
minus 
słaba osłona przed pędem powietrza

Czy dzięki temu na ten motocykl spłynie łaska długowieczności? Można tak przypuszczać, tym bardziej że po nawinięciu 50 000 km w ramach testu długodystansowego i rozłożeniu silnika na czynniki pierwsze okazało się, iż ich stan nie odbiega od stanu elementów nowych. – Akurat dotarte – ocenili specjaliści z Hondy. Żaden z elementów silnika nie wykazywał śladów zużycia na tyle dużych, by nie pozwoliły złożyć silnika na tych samych podzespołach.

Tagi: honda nc 700 | używany | test używanych

Oceń artykuł:

3.7

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij