Motocykl poleca:

Używane ścigacze na tor: GSX-R, YZF-R6, ZX-636 R, CBR 600 RR

Poleć ten artykuł:

Na ponad 10-letnim ścigaczu amatorzy będą znakomicie bawić się na torze. Sprawdziliśmy, ile to kosztuje.

Czy jest sens kupowania ponad 10-letniego przecinaka, skoro w sporcie im nowszy, tym lepiej? Jeśli nie zamierzasz bić rekordów okrążeń, a przede wszystkim nie chcesz wydawać walizki kasy, jest to jakaś opcja. Nie spodziewaj się jednak, że będzie łatwo. Trwałość motocykli sportowych mocno zależy od sposobu ich użytkowania. Jak powiedział szef działu serwisowego Yamahy Piotr Piszcz: – Maszyny tego typu rzadko umierają z powodu starości i zużycia, ich koniec najczęściej wyznaczają wypadki.
Proponujemy cztery japońskie sześćsetki: Hondę CBR 600 RR, Kawasaki ZX-6R 636, Suzuki GSX-R 600 oraz Yamahę YZF-R6 z 2003 r. Wszystkie te sprzęty są dopracowane, nie cierpiały na choroby wieku dziecięcego i żadnemu nie dolegają typowe wady. Najtrudniejsze to znaleźć sztukę w przyzwoitym stanie. Na Allegro ofert nie brakuje, ale wiele z nich to przypudrowane ruiny. Ceny wahają się od 10 do 14 tys. zł. Przy czym wcześniejsze wersje, np. GSX-R 600 K1, ZX-6R czy R6 (2000-2002) są już za 6000 zł.
W czasie oględzin zwróć uwagę, czy maszyna nie zaliczyła poważnego gruza (zajrzyj pod owiewki, sprawdź, czy ograniczniki kierownicy są OK, czy żaden bieg nie wypada oraz czy zadupek nie był prostowany przy użyciu kątownika). Warto też sprawdzić stan tarcz hamulcowych i napędu. Gadki o tym, że maszyna jest po pełnym serwisie, możesz w 99% włożyć między bajki. Bo kto normalny inwestuje w części i naprawy, po czym od razu sprzedaje motocykl?
Sam motocykl to nie wszystko. Po zakupie maszyny wypadałoby zainwestować w przyzwoite opony np. sportowe z homologacją drogową (ok. 1500 zł), dłubnąć w hamulcach (przewody w stalowym oplocie ok. 300 zł) i dokupić  crash pady (ok. 270 zł). Na pocieszenie w razie gruza na Allegro znajdziesz sporo używanych części typu owiewki, kierownice czy klamki. Jeśli zabawa ci się spodoba, pomyśl o owiewkach torowych (ok. 1700 zł). Na tor trzeba jeszcze dojechać i zapłacić wpisowe (patrz tabela poniżej). W Polsce mamy jeden tor, ale sytuację ratują sąsiedzi.
Zabawa całkiem tania nie jest, ale wrażenia są niezapomniane. A do tego nie tylko się wyszalejesz, ale jeszcze czegoś nauczysz.

gdzie jeździć? koszt (2015) więcej informacji
Tor Poznań – Speed Day 390-450 zł/dzień  www.speed-day.pl
Tor Slovakiaring (Słowacja) – treningi doskonalenia jazdy GRANDys duo 1090 zł/2 dni www.grandysduo.com.pl 
Tor Most (Czechy) 27 euro/25 min www.autodrom-most.cz
Tor Brno (Czechy) 550 kČ/25 min www.automotodrombrno.cz
Tor Lausitzring (Niemcy) 16-19 euro/godz. www.lausitzring.de
co warto dokupić?  ceny (2015)
komplet owiewek wyścigowych ok. 1700 zł
sportowa szyba ok. 290 zł
crash pady ok. 270 zł
przewody hamulclowe w stalowym oplocie przód ok. 300 zł
sety podnóżków ok. 450 zł
amortyzator skrętu ok. 1000 zł

części szukaj na:
www.intermotors.pl
www.olekmotocykle.pl
www.grandysduo.com.pl
www.motoakcesoria.com
www.motocyklista.pl

Tagi: używane na tor | trackday | Suzuki GSX-R 600 K4 | Honda CBR 600 RR | Kawasaki ZX-636 R | Yamaha YZF-R1

Oceń artykuł:

2.5

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij