Motocykl poleca:

Używane turystyki za 15 000 zł: Honda Pan European, Honda NTV 700 Deauville, Triumph Sprint ST, BMW R 1200 RT, Yamaha FJR 1300

Poleć ten artykuł:

Nimi zwiedzisz świat.
Zastanawiasz się, jakim motocyklem najlepiej podróżować po całej Europie? Oto pięć naszych propozycji najlepszych motocykli turystycznych do 15 000 zł.

BMW R1200 RT
W 2005 r. skrót RT przestał się kojarzyć z czymś pośrednim między motocyklem a plastikową mydelniczką à la Fiat Multipla. BMW R 1200 RT to sprzęt komfortowy, całkiem zrywny i przyjazny dla użytkownika, a do tego nieźle wyglądający. Gdy siądziesz za sterami, zaskoczy cię poręcznością – w ogóle nie czuć tu masy (280 kg). Jeśli wcześniej jeździłeś rzędową czwórką, będziesz musiał przyzwyczaić się do charakterystycznego bujania boksera oraz do mieszania w skrzyni częstszego niż np. w FJR-ze (110 vs 144 KM). Tym motocyklem możesz pojechać naprawdę daleko i nie będziesz sponiewierany.
Akcje serwisowe: roczniki do 2011 – wymiana piasty tylnego koła; w 2014 r. wymiana amortyzatorów z systemem ESA. Do tego kontrola lub wymiana pompy paliwa (ciekła), kontrola mocowania przewodów hamulcowych, a w modelach od 2009 r. wymiana zespolonego przełącznika. Wszystko to nadal możesz zrobić. Wystarczy odwiedzić dealera BMW.
Musisz wziąć pod uwagę, że jeśli spalisz sprzęgło (przy właściwym użytkowaniu przebiegi rzędu 100 000 km są normą), trzeba rozebrać pół motocykla. Również serwis do tanich nie należy. Na co dzień upierdliwe są awarie przełączników na kierownicy (bezpłatna wymiana) oraz wskaźnika paliwa (klasyczny pływak zastąpiono tu elektroniczną listwą). Jeśli nie chcesz wydawać kasy na oryginalny tankbag, możesz kupić mocowany na paskach z odpinaną bazą. Przymierz go, bo za szeroki uniemożliwi ci skręcanie.

 

zalety

  •  komfort i dobrze chroniąca szyba
  •  bogate wyposażenie
  •  zaskakująca lekkość prowadzenia

wady

  •  psujące się przełączniki na kierownicy
  •  zawodny wskaźnik paliwa
  •  drogi serwis

serwisowe ABC
BMW R 1200 RT

  •  Części zamienne (ceny detaliczne w roku 2015):

klocki hamulcowe przód/tył: 290/336 zł, filtr oleju: 65 zł, filtr powietrza: 93 zł, świece: 60 zł/szt., łożysko główki ramy 223 zł.

  •  Dane serwisowe:

ilość oleju z filtrem: 4 l, przegląd: co
10 000 km, luzy zaworowe, zimny silnik (ostatni olejak): dolot: 0,13-0,23 mm; wydech: 0,3-0,4 mm.

Silnik 
Chłodzony powietrzem, 2-cylindrowy, bokser, 4 zawory, wtrysk paliwa, 
poj.  1170 cm3, 
śr. cylindra x skok tłoka  101 x 73 mm, 
moc maks.  110 KM przy 7500 obr/min, 
maks. moment obrotowy  115 Nm przy 6000 obr/min.
podwozie 
Rama szczątkowa, silnik jako element nośny, jednoramienny wahacz z aluminium;
zawieszenie  przód telelever, tył paralever, 
masa  282 kg, 
ładowność  212 kg, 
poj. zbiornika paliwa  27 l.
osiągi 
Prędkość maksymalna 245 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,9 s
Średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km


Stylistyka przypominająca samochód. Jak to w BMW – jest praktycznie i czytelnie.   

Tagi: motocykle turystyczne | motocykle używane | Honda Pan European | Honda NTV 700 Deauville | Triumph Sprint ST | BMW R 1200 RT | Yamaha FJR 1300

Oceń artykuł:

3.1

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij