Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Yamaha DT 125 RE 2004

DT 125 RE zastąpił przed 12 laty model LC z wahaczem typu cantilever. Począwszy od połowy lat 90. młodzież w wielu krajach Europy wsiadła na maszyny 125 cm3.


Ta „125” była idealna na dojazdy do szkoły, na spotkania, popisy w żwirowniach itp. Ale to nie jedyny powód, dla którego „detka” znajduje się na szczycie listy ulubionych maszyn małolatów. Jej dwusuwowe serce bije zadziwiająco mocno, a także wygląda bardziej sportowo i dorośle niż niejedno duże czterosuwowe enduro.

Odpowiednio wcześnie przed wejściem w życie normy czystości spalin Euro 2 Yamaha przekonstruowała silnik. Wyposażona w nowy układ wydechowy, nieregulowany katalizator i system dopalania spalin, „detka” spokojnie spełnia jej wymagania. Wersja DT 125 RE jest wyposażona jedynie w elektryczny rozrusznik. Do współczesnych wymagań dopasowano oczywiście także wygląd zewnętrzny. W końcu, kupuje się też oczami.

     
Zacisk tylnego hamulca jest chroniony przed uderzeniami kamieni. Nowoczesny dwusuw energicznie broni swojej pozycji na rynku.  Sportowy kokpit: stacyjka powędrowała między główkę ramy a zbiornik.  


Dwusuwowy silnik o mocy 14 KM spontanicznie reaguje na gaz. Począwszy od średnich obrotów, maszyna dobrze przyspiesza, tak że właściwie nie ma potrzeby wykręcania każdego biegu do końca. To, że mimo wszystko chętnie się to robi, jest zasługą łatwego nabierania obrotów i dynamiki jednocylindrowca. Sześciobiegowa skrzynia została dobrze zestopniowana. Biegi wchodzą nadzwyczaj lekko, a dźwignia ma krótki skok.

Dzięki szerokiej kierownicy i wąskim oponom poręczność jest dobra, ze zmianą złożenia dadzą sobie radę nawet dzieci. Duże skoki zawieszeń powodują, że DT daje radę w terenie. Jedyny mankament – już przy nieco mocniejszym hamowaniu widelec pada na kolana. Hamulce robią wrażenie nieco tępych i wymagają stosunkowo silnej ręki.

zobacz galerię

Zobacz również:
Kto okaże sie najlepszy na zwykłej drodze i podczas codziennego użytkowania: Aprilia RSV4 RF, BMWS 1000 RR, Kawasaki ZX-10R czy Yamaha YZF-R1M?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij