Yamaha Midnight Star, Harley-Davidson Road King, Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1700 Voyager - duże cruisery

Poleć ten artykuł:

W drugiej części chcemy zwrócić waszą uwagę na cztery maszyny, z których każda zasługuje na miano króla szos. Największa ich wada: kupno wiąże się z wydaniem większych pieniędzy.
motocykl-uzywany-harley-davidson-road-king-honda-vtx-1800-kawasaki-vn-1700-voyager-yamaha-xv-1900-midnight-star-02.jpg Zobacz całą galerię

Pierwszą część tego artykułu możecie znaleźć tutaj.

Yamaha Midnight Star 1900
została starannie dopracowana stylistycznie. Problemy techniczne pojawiały się w tym motocyklu bardzo rzadko. Niemniej usterki się zdarzały. W pierwszym roczniku (2006) w niektórych egzemplarzach zaparowywał zegar. W Midnight Starach sprzed 2007 r. przy założonej szybie i kierownicy skręconej maksymalnie w lewo przepustnica ciężko się otwierała. W następnych rocznikach zmieniono mocowanie linki gazu w okolicy główki ramy. Tę poprawkę można zrobić we własnym zakresie lub zlecić serwisowi. W 2007 r. poprawiono też obróbkę powierzchni chromowanych rurek olejowych.

Bywały też większe usterki. Do 2008 r. w pojedynczych egzemplarzach zdarzała się głośna praca zaworów. Działo się to za sprawą uszkodzenia powierzchni popychacza hydraulicznego. Przyczyna była kuriozalna: gdy popychacz został obrobiony mechanicznie, z wysokości 50 cm spadał z obrabiarki do pojemnika, co powodowało, że zdarzały się uszkodzenia wielkości 10 mikronów. Yamaha dokonywała napraw rozrządu na gwarancji, ale jeżeli ktoś mało jeździł usterka mogła wyjść później. Należy więc osłuchać rozrząd i jeżeli coś w nim stuka, zrezygnować z tego egzemplarza.

historia Yamahy Midnight Stara 
  2006 Yamaha Midnight Star XV 1900 wyjeżdża na drogi. Ma powiększony i przeprojektowany silnik V2 z Wild Stara. 2007 Ukazuje się dopieszczona stylistycznie wersja o nazwie Streamline. Premiera XVS 1300 Midnight Star. 2008 Niewielkie zmiany w silniku „1900”. 2009 Premiera kolejnego Midnight Stara XVS 950. 2011 Ukazuje się wersja wyposażona w hamulce z systemem UBS (Unified Braking System).  

Harley-Davidson Road King jest uważany za jeden z najbardziej udanych modeli amerykańskiej firmy. Mechanicy H-D twierdzą, że nie ma wad, a usterki zdarzają się niezmiernie rzadko. Niemniej jednak się zdarzają. Za typową można uznać pękanie „portek” wydechu, czyli w miejscu, gdzie oba kolanka łączą się. Te pęknięcia można po prostu pospawać. W Road Kingach z przebiegiem 60 000 km i więcej koniecznie skontroluj stan gumowych poduszek mocowań silnika. Po takim przebiegu są one prawie na pewno do wymiany. To samo dotyczy pasa napędowego. Jeżeli jego zęby są zbytnio zaokrąglone lub ponacinane, konieczna będzie wymiana, a to koszt 1500-2000 zł. Podobnie rzecz się ma z tylnym kołem pasowym. Jeżeli na zębach są jakieś ubytki materiału, też nie obejdzie się bez kolejnego wydatku.

historia H-D Road Kinga
  1993 Premiera Harleya-Davidsona Road Kinga FLHR z silnikiem 1340 cm3. 1995 Inne zamki kufrów. Dochodzi wersja z wtryskiem paliwa, oznaczona FLHRI. 1996 Zmieniona podstawka boczna i pompa hamulca ręcznego. 1997 Ukazuje się Road King w wersji Classic – FLHRC. 1999 Nowy silnik Twin Cam ma teraz 1450 cm3, oznaczenie modelu nadal FLHR. 2001 Immobilizer i alarm są montowane seryjnie. 2002 Nowy tylny wahacz i zmienione teleskopy. 2004 Do gamy FLHR dochodzi Road King Custom. 2006 Od września w Road Kingach są montowane silniki o poj. 1548 cm3. 2009 Road King jest całkowicie przeprojektowany. Wszystkie wersje otrzymują nowe ramy i wahacze, silnik jest teraz mocowany na gumowych poduszkach.  

Honda VTX 1800 również należy do sprzętów dopracowanych. Drobne mankamenty były następujące: do 2002 r. w niektórych egzemplarzach pękały uchwyty tablicy rejestracyjnej, a w maszynach sprzed 2004 r. niekiedy urywały się sprężyny bocznej stopki. We wszystkich egzemplarzach mogą się luzować przewody masy – wtedy występuje trudność z uruchomieniem silnika.

historia Hondy VTX 1800 

2001 Premiera modelu. 2003 Nowe warianty kolorystyczne – czarny i czerwony metalic Durango. 2004 Nowe warianty kolorystyczne – czarny i czerwony metalik Bloodstone 2007 Nowa kolorystyka – czarny i czerwień amerykańska. Od tego roku VTX 1800 nie jest już oferowany w Europie, bo nie spełnia normy czystości Euro 3. Nadal sprzedawano go w USA; na ten rynek VTX różnił się detalami – błotnikami, siedzeniem, układem wydechowym.  

Kawasaki VN 1700 Voyager jest na rynku od 2009 roku i nie wykazał jeszcze większych typowych wad. Jednak we wszystkich motocyklach z pierwszego rocznika na gwarancji wymieniano ECU (komputer sterujący) z powodu błędu w jego oprogramowaniu. Jeżeli więc chcemy kupić Voyagera z 2009 roku, a sprzedający nie jest pewien, czy ECU wymieniono, należy nakłonić go do wizyty w serwisie. Tam stwierdzą, czy komputer wymieniono.

Tagi: Yamaha | Midnight Star | Harley-Davidson | Road King | Honda | VTX 1800 | Kawasaki | VN 1700 Voyager | używane | cruiser

Oceń artykuł:

--

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów