Motocykl poleca:

Yamaha YZF-R1, Kawasaki ZX-10R, Honda CBR 1000 RR Fireblade 2004

Poleć ten artykuł:

Jeszcze więcej mocy, bezpieczeństwa i komfortu: zmiany szykują się w każdej dziedzinie. Odsłaniamy to, co jest schowane pod owiewkami nowych modeli.

Zobacz całą galerię

Mediolan, Paryż, Tokio – największe międzynarodowe targi motocyklowe zalewają świat budzącymi radość nowościami. Gillera Ferro, KTM RC8 (pisaliśmy o nim w poprzednim numerze), Honda CBF 600 i FireBlade, Kawasaki ZX-10R i VN 2000, MV Agusta 1000, Suzuki V- -Strom 650 lub Yamaha YZF-R1 to tylko niektóre z nich. W roku 2004 pojawi się ponad 50 nowych modeli. Dużo dzieje się także w technice. Jeżeli ktoś sądził, że 164 KM Suzuki GSX-R 1000 zadowoli amatorów sportowych wrażeń, bardzo się pomylił. W nadchodzącym sezonie moc wzrośnie o prawie 10 KM. A jeżeli komuś wydawało się, że 1800 cm3 to już koniec wzrostu pojemności, to też nie miał racji. 2- litrowy V2 Kawasaki i 2,3-litrowy Triumph Triple imponują nie tylko pojemnością, ale i momentem obrotowym. Honda zaczyna oferować ABS już w klasie średniej.


YAMAHA YZF-R1
Lżejsza, mocniejsza, węższa – to najkrótsza charakterystyka nowej R1. Maszyna mniej waży dzięki układowi wydechowemu wykonanemu z tytanu oraz kunsztownym odlewom ramy i wahacza. Większą moc uzyskano przez zastosowanie ekstremalnego dla „1000” stosunku skoku tłoka do średnicy cylindra wynoszącego 53,6:77 mm. Mały skok umożliwia uzyskanie obrotów maksymalnych 13 750 obr./min, co w połączeniu z dużymi przekrojami kanałów dolotowych i wylotowych zapewnia moc 172 KM. R1 jest wąska, gdyż ramę poprowadzono nad głowicami. Dalsze rewelacje: nareszcie seryjnie zamontowano tłumik drgań kierownicy, promieniowo przykręcane, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, umieszczone pod kanapą tłumiki. System przepustnic w kolektorze wydechowym zapewnia lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego.

KAWASAKI ZX-10R
Najnowszy sportowy model Kawasaki jest niezwykle zwarty. Potężną ramę grzbietową poprowadzono nad silnikiem, co pozwoliło zredukować szerokość motocykla. Rzędowy, czterocylindrowy silnik, z gardzielami układu wtryskowego o średnicy 43 mm, osiąga maksymalną moc 175 KM przy 11 700 obr./min, która podobno rośnie do 184 KM, gdy działa Ram Air System. Dzięki antyhoppingowemu sprzęgłu jest możliwość dopasowania charakterystyki motocykla do indywidualnego stylu jazdy. Kawasaki wprowadziło tarcze hamulcowe o falistym zarysie. Po tym rozwiązaniu obiecuje sobie lepsze odprowadzanie ciepła i mniejszą masę. Zaciski hamulcowe są przykręcane promieniowo.

HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
Tak jak w CBR 600 RR: rama to wysokociśnieniowy odlew, zintegrowany z wahaczem tylny amortyzator i tłumik umieszczony pod kanapą. Nowy silnik o mocy 172 KM przy 11 250 obr./min, dzięki ułożeniu jeden nad drugim wałków skrzyni biegów, jest bardzo zwarty. Premierą u Hondy jest wyraźnie widoczny – nad górną półką widelca – tłumik drgań kierownicy. To tym milsze zaskoczenie, że w poprzednim modelu firma zdecydowanie odrzuciła tę możliwość. Obecnie zastosowano tłumik wyposażony w elektroniczne sterowanie. Siła tłumienia zależy od prędkości i przyspieszenia. CBR 1000 RR FireBlade waży 179 kg.

 

Tagi: test

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij