Motocykl poleca:

Zipp Pro 50: Zielone piekło

Poleć ten artykuł:

Zipp poszedł w plastiki. Pro 50 udaje, i to skutecznie, większego niż jest w rzeczywistości. A kolorami nawiązuje do jednej z japońskich firm.

Raport z jazdy: Zipp Pro 50 Zobacz całą galerię

Masz naście lat i czujesz, że motocykle to jest to. Niestety, łatwo nie jest: a to staruszkowie są na nie, a to kasy w kieszeni za mało, a na domiar złego na prawko (nawet A1) trzeba jeszcze trochę poczekać. Skuter? Można, ale jeśli uważasz, że to obciach, trzeba szukać dalej. Na szczęście są motorowery, np. Zipp Pro 50. Znaczy kolesie z Zippa znaleźli rozwiązanie.

Chwalą się, że maszynka wygląda dynamicznie. Wystarczy jeden rzut oka, żeby się przekonać, że nie ściemniają. Pełna owiewka z przyciemnianą szybą i kozacko wyglądającymi wlotami powietrza po bokach robią wrażenie. Do tego dochodzi ciekawe malowanie – do wyboru są trzy warianty (zielono-biały, niebiesko-biały oraz czarny). Cieszą światła w kształcie kocich oczu, dzielona kanapa oraz wydech jak w dorosłych motocyklach. Całość uzupełniają felgi z odlewów aluminiowych, na które naciągnięto gumy o sportowym bieżniku. Tylna ma aż 140 mm szerokości.

Za zatrzymanie bzyka odpowiadają dwa hamulce tarczowe. W kołyskowej ramie ze stali zamontowano czterosuwowego singla o pojemności kieliszka (49 cm3), który przekazuje szaloną moc 3,3 KM na tylne koło za pomocą czterobiegowej skrzyni oraz łańcucha.

Zegary to klasyka - jest nawet wskaźnik poziomu paliwa i podstawowe kontrolki Chińskie rozumienie ABS-u woła o pomstę do nieba. Kierunek – śmietnik
   

 

Z daleka wszystko wygląda super. Niestety, sprzęcik sporo traci przy bliższym poznaniu: 1. spasowanie elementów nie jest idealne, 2. plastiki owiewki nie są najwyższej jakości, 3. kozackie wloty powietrza to imitacja. A najbardziej wkurza chińska wariacja na temat ABS-u (przy przednim jednotłoczkowym zacisku), która jedyne, co potrafi , to psuć skuteczność hamowania. Co ciekawe, z tyłu z tarczą hamulcową współpracuje dwutłoczkowy zacisk bez wspomagacza. Można? Zipp za Pro 50 chce 4699 zł – niby niedużo, ale zanim się zdecydujesz, dobrze go obejrzyj i przemyśl temat.

 

Dane techniczne Zipp Pro 50
SILNIK
Budowa czterosuwowy, chłodzony powietrzem, jednocylindrowy, zasilany gaźnikiem.
Przeniesienie napędu skrzynia czterobiegowa, łańcuch
Pojemność skokowa 49 cm3
Stopień sprężania 7,3:1
Moc maksymalna 3,3 KM (2,4 kW) przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy 2,5 Nm przy 7500 obr/min
PODWOZIE
Rama kołyskowa, ze stali
Zawieszenia przód – widelec teleskopowy, tył – wahacz ze stali, centralny amortyzator
Hamulce przód – tarcza, zacisk jednotłoczkowy, tył – tarcza, zacisk dwutłoczkowy.
Rozmiary opon p/t 110/70-16 / 140/70-16
WYMIARY I MASY
Poj. zbiornika paliwa 12 l
CENA 4699 zł

Tagi: raport z jazdy | ZIPP | PRO | 50 | skuter

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij