REKLAMA

Forma, refleks, koncentracja

Przygotowania do sezonu motocyklowego to zadbanie o motocykl, ale też o własną kondycję. Bo jazda na motocyklu to w dużej mierze praca ciałem, niech więc będzie ono w dobrym stanie. 

Suplementy diety Motor Presse Polska

Wiadomo nie od dzisiaj, że jazda w terenie wymaga lepszej kondycji fizycznej niż jazda po drodze. Jeśli twój pojazd jest już gotowy na wiosenne wyzwania, czas popracować nad własną formą. Bez niej nie wykorzystasz w pełni możliwości maszyny i będziesz bardziej podatny na kontuzje.

10–15 minut rozgrzewki przed trasą zmniejszy ryzyko kontuzji.

Najistotniejszym elementem przygotowań będzie trening wzmacniający te mięśnie, które podczas jazdy pracują najintensywniej, czyli mięśnie karku, grzbietu, ramion, barków i nóg. Pochylona do przodu pozycja uruchamia do pracy tricepsy, a obciążenie to jeszcze się wzmaga podczas ostrego hamowania. Mocne mięśnie ramion i przedramion stabilizują strategiczne miejsca, czyli przeguby dłoni. Silne mięśnie korpusu chronią przed obciążeniami podczas trudnej jazdy i są polisą bezpieczeństwa w razie nagłego kontaktu z glebą. Bolący odcinek lędźwiowy po dłuższym etapie jest najlepszym sygnałem, że powinieneś popracować nad mięśniami otaczającymi kręgosłup.

Najbardziej polecaną aktywnością będzie trening obwodowy angażujący jednocześnie większe grupy mięśni, wykonywany na wysokim, bliskim maksymalnego tętnie. Dobre są też crossfit i dynamiczne ćwiczenia z kettle­bellem. Przed wyjazdem w teren bardzo istotna jest rozgrzewka, która powinna trwać 10–15 minut, oraz ćwiczenia rozciągające po wysiłku. Podczas śmigania po krzakach nie zapominaj dość często pić. Lepiej częściej i mniej niż rzadziej i więcej. Pij coś, co zawiera odpowiednią porcję elektrolitów. Jest to szczególnie ważne przy długotrwałym wysiłku, kiedy organizm intensywnie się poci. Może to być na przykład ekstrakt z wody kokosowej.
Nie od rzeczy będzie też jakaś odżywka dla sportowców, zawierająca suplementy wspomagające wytrzymałość, odporność na zmęczenie, a także poprawiająca szybkość reakcji i koncentrację.

 

Suplementy dla wyczynowców

Tych składników szukaj w odżywkach. Pomogą lepiej radzić sobie na wymagających trasach.
NIACYNA, WITAMINA B6 I B12 pomagają zniwelować zmęczenie oraz przyczyniają się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego.
KWAS PANTOTENOWY wspomaga syntezę i metabolizm hormonów steroidowych, witaminy D i niektórych neuroprzekaźników, a także pomaga w utrzymaniu koncentracji.
WITANIA OSPAŁA pomaga budować masę mięśniową oraz utrzymać optymalną wytrzymałość.

 

 

Zobacz również:
Każdy weekend kończy się wysypem postów o zgubionych lub znalezionych tablicach rejestracyjnych. Znalezionej blachy nie powinno się zostawiać na widoku – może posłużyć do popełnienia przestępstwa, na przykład kradzieży paliwa.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA