[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Jak to jest zrobione? Fabryka kasków LS2

Dobry kask z Chin? Przed 15 laty to było nie do pomyślenia. Wizyta w fabryce LS2 pokazuje, jak wiele zmieniło się w ostatnich latach.

Nie ma się co oszukiwać: przez wiele lat produkty z metką „Made in China” były synonimem towarów tanich, ale kiepskich. Także dzisiaj wielu z nas, motocyklistów, szerokim łukiem omija chińskie produkty. Bo nie spełniają żadnych norm, bo kiepsko wyglądają lub po prostu śmierdzą. Z drugiej strony wielu z nas na co dzień korzysta ze smartfonów, tabletów czy aparatów fotograficznych wyprodukowanych za Wielkim Murem.

Chińskie wcale nie znaczy złe

Pamiętasz jednocylindrowe silniki BMW F 650 GS? W ostatnich latach powstawały one w chińskiej fabryce Loncin. Nie były wcale złe. Dowód? Rozebraliśmy i pomierzyliśmy elementy silnika beemki F 650 GS, która nawinęła ponad 120 000 km. I co? Po złożeniu, zalaniu świeżym olejem i profilaktycznej wymianie kilku elementów ten motocykl nadal jeździ!

REKLAMA

Dzienna produkcja wynosi od 6000 do 8000 kasków. Większość elementów (wyściółka, wloty powietrza, szyby itp.) wytwarza się na miejscu. Kalkomania służąca do dekoracji kasku to jeden z elementów produkowanych na miejscu. 

 

REKLAMA

LS2 na Dakarze

Wniosek z tego jest prosty: nasze nastawienie do chińskich produktów czasami jest nieuzasadnione. Mówi się, że tanie mięso to psy jedzą. Dlatego jakość musi kosztować. Na szczęście od tej reguły są wyjątki. Jednym z nich jest chińska firma LS2, która walczy o tytuł największego producenta kasków na świecie.

Tylko 10 osób zajmuje się produkcją skorup wykonanych z materiałów kompozytowych.

REKLAMA

Jeszcze przed kilkoma laty kaski LS2 były to produkty z niskiej półki. Jednak od tamtego czasu sytuacja bardzo się zmieniła. Skorupy kasków z tej rodzinnej firmy można znaleźć na półkach wielu renomowanych sklepów. Więcej – tacy mistrzowie, jak Marc Coma i Cyril Despres startowali w Rajdzie Dakar w kaskach LS2. Jakość tych kasków potwierdzają nasze testy. Np. szczękowy LS2 FF399 Valiant wylądował na czwartym miejscu pośród 12 produktów. Uplasowałby się wyżej, gdyby był nieco lżejszy i ciut cichszy.

Pojechaliśmy obejrzeć fabrykę. Mieści się ona w położonej w południowych Chinach małej (oczywiście jak na chińskie standardy, bo liczącej około 500 tys. mieszkańców, czyli tyle, co Poznań) miejscowości Heshan.

 

 

W budynkach na bliższym planie znajdują się biura. Hale produkcyjne (w tle) mają powierzchnię 270 000 m2. W ręcznej lakierni pracuje około 30 pracowników. Najlepsi z nich potrzebują zaledwie 20-30 sekund, by dokładnie pomalować jeden kask. 

Łamanie stereotypu

Kluczem do sukcesu jest połączenie ręcznej produkcji z najnowocześniejszymi metodami: współistnienie typowych dla człowieka staranności i dbałości o szczegóły oraz precyzji i szybkości komputerów i maszyn. Np. otwory w skorupach kasków wycina strumień wody podawanej pod bardzo wysokim ciśnieniem. Natomiast tam, gdzie ciągle niezastąpiona jest ręczna robota (ze względu na koszty albo dokładność), nikt nie ma zamiaru jej eliminować.

REKLAMA

Krótko mówiąc, wszystko jest podporządkowane pragmatyzmowi. Szybkość projektowania, zaangażowanie pracowników, przemyślany i elastyczny proces produkcji (możliwość płynnego przestawienia produkcji z jednego modelu na drugi) i utrzymanie wysokich standardów jakości – to wszystko powoduje, że negatywne skojarzenie z kaskami „Made in China” przestaje być prawdziwe.

 

Drobne nierówności (po lewej) można usunąć tylko ręcznie. Nie zrobi tego żadna maszyna.  Do pomieszczenia, w którym nakłada się lustrzane powłoki (powyżej), wchodzi się przez śluzę. 

Liczby, dane, fakty

LS2 to skrót od Liao System 2. W 2006 roku stał się on marką kasków. Chińska firma z pomocą swej europejskiej centrali (Tech Design Team), mieszczącej się w Barcelonie, w 2008 roku rozpoczęła dystrybucję garnków w Europie. Arthur Liao, założyciel firmy, już w 1990 roku rozpoczął produkcję tanich kasków sprzedawanych na chińskim rynku. Kaski LS2 są produkowane w fabryce Jiangmen Pengcheng Helmets Ltd. Jej prawie 1400 pracowników Codziennie produkuje 6000–8000 kasków.

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz również:
19 sierpnia odbyło się drugie Szkolenie z techniki bezpiecznej jazdy na Torze Poznań, którego współorganizatorem była sieć salonów Motorismo. Wszystko odbyło się pod czujnym okiem dwóch instruktorów Jacka Molika i Artura Wajdy.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij