Jak zarejestrować motocykl sprowadzony z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch?
Motocykl z Niemiec powinien mieć Fahrzeugbrief i Fahrzeugschein (odpowiedniki dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu). Brak któregoś z nich oznacza brak możliwości rejestracji. W klasie do 125cm3 wystarczy Fahrzeugbrief. Sprzęt z Anglii: dokument V5C, sekcję nr 11 (zawiadomienie o wyeksportowaniu pojazdu na stałe) powinien wypełnić angielski urząd. Zwróć uwagę, czy w dokumentach znajduje się informacja o wymeldowaniu motocykla. Najczęściej ma formę pieczątki lub podpisu z zagranicznego urzędu. Nie zapomnij o sprawdzeniu zgodności numeru VIN w dokumentach z tym wybitym na ramie motocykla.
Krok pierwszy - zbierz dokumenty
Papierkologia jest najmniej przyjemna, ale bez niej rejestracja motocykla jest niemożliwa. Jeśli sprzedawcą jest obcokrajowiec, zadbaj, aby umowa kupna-sprzedaży była dwujęzyczna. Zaoszczędzisz trochę kasy na tłumaczeniu. Kupując sprzęta od importera w Polsce, dostaniesz fakturę. Sprzedawca ma obowiązek przekazać ci ponadto umowę, którą spisał z obcokrajowcem. Bez niej nie zarejestrujesz pojazdu! Uwaga: Wielu handlarzy namawia na podpisanie sfałszowanej umowy bezpośrednio z Niemcem. Unikają w ten sposób podatków. Naraża cię to na nieprzyjemne konsekwencje takie jak grzywna lub nawet kara ograniczenia wolności.
Zobacz jak sprawdzić przeszłość motocykla sprowadzonego.
Po zakupie zleć tłumaczenie dokumentów. Wszystko zależy od liczby znaków, jednak cena oscyluje w granicach 100 zł. Uwaga: niektóre wydziały komunikacji wymagają również potwierdzenia przez tłumacza przysięgłego zgodności dwujęzycznej umowy kupna-sprzedaży.
Motocykle z UE nowe lub z ważnym przeglądem technicznym są z definicji dopuszczone do ruchu w Polsce. Jeśli go nie mają, muszą przejść tzw. przegląd zerowy. Diagnosta sprawdzi stan techniczny motocykla oraz jego parametry: min. rozstaw osi, wysokość, rozmiar kół. Dane wprowadzi do systemu. Zwróć uwagę na zgodność informacji przy odbiorze zaświadczenia. Koszt: 62 zł.
Dobra wiadomość dla osób sprowadzających motocykle z zagranicy: przepisy w ostatnich latach zmieniły się na korzyść motocyklistów. Używane pojazdy dwukołowe, z UE zostały zwolnione z akcyzy, VAT-u i opłaty recyklingowej.
Pojazd spoza UE. Będziesz potrzebował dodatkowego dokumentu potwierdzającego opłacone cło i przejście odprawy. Możesz załatwić te sprawy w najbliższym urzędzie celnym. Pojazd jest z nich zwolniony, jeśli pochodzi z krajów EFTA (Norwegia, Szwajcaria, Liechtenstein, Islandia).
Komentarze
~Cb500, 2019-01-23 15:09:28
~GS500, 2019-01-21 15:35:14
~oz, 2018-07-16 12:11:04
~tomo, 2018-05-07 12:07:50
~JJ, 2018-05-03 20:27:01
Mmmoto_pl, 2018-04-15 11:46:41
~Anna, 2018-03-09 17:40:46
~adek444, 2018-01-15 08:27:35
~JANUSZ, 2018-01-11 22:22:02
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?