Nie jest tajemnicą, że chińskie podróbki Brembo od lat zalewają azjatyckie rynki akcesoriów. Do niedawna dotyczyło to głównie części samochodowych, jednak ostatnio fałszerze wypuścili macki także na rynek motocyklowy. Zaciski Brembo z naklejką „Made in Taiwan” – mimo że firma nic tam nie produkuje – albo pompa hamulcowa ozdobiona włoską flagą i napisem Brembo, w którym „r” jest odwrócone do góry nogami, to w Azji coraz częstsze zjawisko. Firma z tym walczy, bo fałszywe części są niebezpieczne dla użytkowników, psują wizerunek marki i przynoszą spore straty finansowe.
Co więcej, fałszerze dotarli już do Europy. Całkiem niedawno podróbki zacisków Brembo znaleziono u holenderskiego sprzedawcy. Ponieważ zjawisko w Europie nasila się, Brembo stworzyło 20-osobowy oddział do walki z oszustami. Wśród jego zadań jest prowadzenie akcji informacyjnych o ryzyku stosowania podróbek, oprócz tego firma informuje o przestępstwach odpowiednie urzędy i sięga po środki prawne mające ograniczyć piractwo.
Paolo Rezzaghi jest inżynierem, specjalistą od prawa patentowego,
a od niedawna detektywem. Na zlecenie Brembo przeczesuje azjatyckie sklepy internetowe, a gdy znajdzie coś interesującego, rusza do Tajlandii lub na Tajwan i odwiedza pochowane po zaułkach Hongkongu i Macau fabryczki i firmy. Jego cel: postawić przed sądem producentów i sprzedawców podrabianych produktów Brembo.
Brembo od hebli |
Motocykle to jedna z czterech kategorii pojazdów, dla których firma z Lombardii produkuje hamulce. Największa część produkcji jest przeznaczona dla samochodów osobowych. Oprócz tego heble Brembo występują w pojazdach użytkowych i wyścigowych (Formuła 1, MotoGP). |
![]() „Kilometro Rosso”, czyli czerwony kilometr – stąd grupa specjalna koordynuje walkę z fałszerzami. |