REKLAMA

Popłyń z prądem - poznaj elektryczne skutery NIU!

Linia skuterów NIU jest świetnym przykładem na to, że za sprawą przemyślanej technologii, sprawna miejska mobilność może iść w parze z ekologią, niskimi kosztami użytkowania, komfortem i niezłymi osiągami.

Można się z tym zgadzać bądź nie, ale przyszłość należy do pojazdów elektrycznych. Zwłaszcza w miastach, które coraz częściej zamykają swoje centra przed pojazdami spalinowymi. Jednak nie tylko rodzaj napędu, ale i ilość miejsc parkingowych jest problemem. Dlatego też warto pomyśleć nad uniwersalnym rozwiązaniem problemu szybkiej miejskiej mobilności - elektrycznym jednośladem.

Doskonałym przykładem takiego rozwiązania są dynamiczne skutery elektryczne NIU oferowane w  homologacjach "motorower" oraz "motocykl klasy 125", dostępne w trzech liniach modelowych NQi, MQi oraz UQi.

 

Wszystkie pojazdy NIU napędzane są dynamicznymi, elektrycznymi silnikami Bosch, zaś do ich zasilania stosowane są baterie Panasonic, Samsung lub LG, które można ładować w pojeździe lub bez trudu wyjąć i zabrać do domu i ładować prądem z gniazdka 230V. Co istotne zarówno pojazdy jak i baterie objęte są dwuletnia gwarancją, a czas życia baterii to minimum pięć lat.

Jak wspomnieliśmy, rodzinę NIU tworzą  trzy linie modeli NQi, MQi oraz UQi, które oferowane są w kilku specyfikacjach różniących się zastosowanymi akumulatorami, mocą i osiągami.

 

Topowym model marki NIU jest NQi GT Pro. Pojazd charakteryzujący się surową nowoczesna linią, napędzany jest ulokowanym w piaście tylnego koła silnikiem Bosch o mocy znamionowej 3000 W. Maszyna dysponuje systemem odzyskiwania energii, lokalizatorem pojazdu, kolorowym wyświetlaczem, oświetleniem LED, gniazdem USB, tempomatem, hamulcami CBS i trzema trybami jazdy: Sport,  Dynamic oraz oszczędnym E-Save za sprawą którego możliwe jest osiągnięcie nawet 170 km zasięgu.

 

Model NQi  homologowany jest jako "motocykl klasy 125" (prawo jazdy A1 lub B) i oferowany jest w czterech specyfikacjach: GT Pro, GT Sport oraz GTS Pro i GTS Sport (GT toczą się na 12 a GTS na 14 calowych kołach). Wszystkie skutery zasilane są zestawami dwóch wysokowydajnych baterii litowo-jonowych Panasonic - w wersji Pro o pojemności 35Ah, a w wersji Sport 26 Ah, które można wyjąć i naładować w dowolnym momencie. Prędkość maksymalna to 70 km/h, a maksymalny zasięg - w zależności od opcji - wynosić może od 105 do 130 km, przy czym zależy on między innymi od takich czynników jak waga kierującego, tryb w którym pracuje silnik, ukształtowanie terenu czy temperatura otoczenia.  Kalkulator zasięgu znajduje się w opisie każdego modelu na stronie importera - www.niu.com/pl/

NIU NQI Pro

 

Następny w ofercie, model NQi homologowany jest jako motorower, co oznacza, że jego prędkość maksymalna ograniczona została do 45 km/h, zaś do jego prowadzenia wystarczy prawo jazdy AM, a w przypadku do osób urodzonych przed 19 stycznia 1995 dowód osobisty.

NIU NQi

 

Model NQi napędzany jest przez  wydajny i nowoczesny silnik Bosch generujący w zależności od specyfikacji 1800W lub 3000W wyposażony w minimalizujący pobór energii system FOC oraz odzyskujący część energii podczas hamowania system EBS. Skuter zasilany jest wysokiej jakości ogniwami Panasonic, Samsung lub LG o pojemności 29 Ah. Dzięki niskiej masie baterie te można łatwo wyjąć i zabrać do ładowania. Czas potrzebny do pełnego naładowania akumulatora wynosi 6 godzin , co w przypadku tego modelu oznacza nawet 80 km zasięgu.

Model Producent i moc silnika Napięcie - pojemność baterii / producent Homologacja Cena
NQi GTs Pro Bosch 3000W 60V - 2x35 Ah / Panasonic motocykl "125" 18 400 zł
NQi GTs Sport Bosch 3000W 60V - 2x26 Ah / EVE motocykl "125" 14 400 zł
NQi Pro Bosch 3000W 60V - 2x35 Ah / Panasonic motorower 18 400 zł
NQi Cargo Bosch 1800W 60v - 29 Ah / Panasonic motorower 10 900 zł
NQi Sport Bosch 1800W 60v - 29 Ah / Panasonic motorower 10 400 zł
NQi Life Bosch 1800W 60V - 26 Ah / EVE motorower 8 400 z ł

 

NIU MQi

Skutery serii MQi są mniejsze i lżejsze od kuzynów z linii N i w obu wersach homologowane są jako motorowery. Model MQi dysponuje ulokowanym w piaście tylnego koła jednostką Bosch pracującą w dwóch trybach Eco lub Sport oraz generującą w zależności od wersji 800 lub 1200 W mocy (95 lub 110 Nm) i oferowany jest w dwóch specyfikacjach MS i Pro różniących się osiągami i zastosowanymi bateriami. MS zasilany jest baterią o pojemności 21 Ah i dysponuje zasięgiem 60-70 km, z kolei Pro ma baterię 32 Ah i zasięg 70-80km. W kokpicie króluje wyświetlacz LCD, drogę oświetla reflektor LED, a o wygodę dba system bezkluczykowy i aplikacja NIU 3.0.

MQi+ to lekki, dwumiejscowy miejski roller oferowany w specyfikacjach Lite i Sport napędzanych silnikami o mocy 1200 lub 1400 W zasilanych. W zależności od wersji zastosowano w nich różne akumulatory: Lite zasilany jest pochodzącą z firmy EVE baterią o pojemności 31Ah, z kolei za zasilanie wersji Sport  odpowiada ogniwo Panasonic o pojemności 42 Ah. Baterie zapewniają odpowiednio 60-75 i 75-100 km zasięgu.  

 

Model Producent i moc silnika Napięcie - pojemność baterii / producent Homologacja Cena
MQi+ Life
Bosch 1200 W 48V - 31 Ah / EVE motorower 7 200 zł
UQi+ Sport
Bosch 1400 W 48V - 42 Ah / Panasonic motorower 9 400 zł

 

NIU UQi

 

UQi  jest najmniejszym i najlżejszy pojazdem w ofercie NIU. Napędzany generującą 24 Nm elektryczna jednostką Boscha, filigranowa, jednoosobowa maszynka dysponuje dwoma trybami jazdy i ma ok 40 km zasięgu. Mimo skromnego wyglądu dysponuje wieloma interesującymi rozwiązaniami takimi jak system bezkluczykowy, Inteligentny alarm czy zapisywanie historii pojazdu.  A niewielkie wymiary i masa sprawiają, że zaparkujesz go dosłownie wszędzie.

Model Producent i moc silnika Napięcie - pojemność baterii / producent Homologacja Cena
UQi GT Sport Bosch 1200 W 48V - 31 Ah / EVE motorower 7 900 zł
UQi GT Pro Bosch 1200 W 48V - 42 Ah / Panasonic motorower 9 900 zł

 

Co ważne oprócz symbolicznych kosztów użytkowania i ciekawego designu wszystkie skutery NIU dysponują zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Dla użytkowników stworzono specjalną aplikację - NIU 3.0 zarządzającą pojazdem, monitorującą jego działanie, śledzącą naładowanie baterii, zużycie i odzyskiwanie energii oraz telemetrię pojazdu. Mało tego, jednostka FOC odpowiedzialna za sterowanie silnikiem zapamiętuje styl jazdy, co pozwala na efektywniejsze wykorzystanie zasięgu. Pojazdy są też wyposażone w system monitorowania ruchu i stanu pojazdu, co dzięki aplikacji pozawala na szybka reakcje w przypadku próby kradzieży, lub przewrócenia pojazdu.

 

 

 

 

 

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA