Przegląd "przenośnych" garaży - ochrona szyta na miarę

Kolejny gadżet, półśrodek czy może genialne w swej prostocie rozwiązanie? Które z tych określeń najbardziej pasuje do przenośnych garaży motocyklowych?

Przenośne garaże motocyklowe shutterstock.com
Sejf

Idea jest nieskomplikowana: chodzi o niewielkie, wolno stojące, pozbawione fundamentów pomieszczenia, których zadaniem jest ochronić motocykl przed deszczem, kurzem i złodziejami. Jako że ich gabaryty tylko nieznacznie przekraczają wymiary stojących w ich wnętrzu motocykli, maszyny zwykle wprowadzane są do środka za pomocą specjalnego wózka na przednie koło. Stosowane jest też rozwiązanie z wyjeżdżającą na bok podłogą, na której ustawia się motocykl i do otwieranego z boku garażu wsuwa całość niczym szufladę. Kolejny patent to rozkładane niczym dach kabrioletu garaże–namioty.

Co przemawia za sięgnięciem po któreś z tych rozwiązań? Po pierwsze to, że chronią, po drugie to, wraz z maszyną możesz w takim garażu trzymać kask, chemię i podstawowe narzędzia. Trzecia i najważniejsza sprawa to rozmiary. Największy z garaży zajmuje bowiem mniej miejsca niż Fiat Seicento, da się je więc postawić niemal wszędzie.

Niestety, są i minusy. Skromne rozmiary sprawiają, że w takim garażu nie da się podłubać przy maszynie. Oprócz tego ochronę przed kradzieżą trudno zaliczyć do wysokich, a w przypadku namiotów jest ona wręcz symboliczna. Mało tego – jeśli nie zakotwiczysz lub nie dociążysz w odpowiedni sposób takiej konstrukcji, ona sama może stać się przedmiotem kradzieży (we Wrocławiu działał kiedyś gang kradnący całe kioski).

Zanim postawisz garaż, nie unikniesz formalności, ale o nich za moment. Drugi minus to cena. O ile bowiem za blaszaka 2 x 2,5 metra zapłacisz około 900 zł, o tyle na garaż musisz wydać między 3200 a 5500. zł. Owszem, to dziesiąta część ceny garażu z prawdziwego zdarzenia, ale też i kasa pozwalająca wynająć garaż przez grubo ponad rok.

No to teraz o formalnościach. Od ręki taki garaż możesz postawić tylko na prywatnej działce lub na własnym/wynajmowanym miejscu parkingowym, np. w garażu podziemnym. W przeciwnym razie musisz prosić o zgodę zarządcę terenu. Może to być wspólnota mieszkaniowa, gmina albo miasto. We wniosku musisz wskazać dokładną lokalizację (mapka) i dołączyć wizualizację. W przypadku wspólnoty konieczne jest wyrażenie zgody przez mieszkańców (stosowną uchwałą). W przypadku gminy – zgoda wydziału architektury. Nie koniec na tym: po postawieniu garażu musisz to zgłosić w starostwie.

Masz przechlapane, jeśli mieszkasz w zabytkowej części miasta, bo wtedy garaż będzie w rażący sposób kontrastował z otoczeniem, lub chcesz go postawić na jednym z miejsc wspólnego parkingu. Wtedy urzędnicy zwykle mówią „nie”.

Przenośne garaże motocyklowe MPP/ producent

MOTOBOX

Są dwie wersje tego garażu: z drzwiami lub z roletą. Boki wykonano z blachy trapezowej, dach z pojedynczego arkusza blachy (dzięki czemu nie przecieka), podłogę z aluminium, a obudowy drzwi/rolet są odlane z żywicy. Wewnątrz ulokowano ruchomy wózek, w którym jest blokowane przednie koło motocykla. W ten sposób maszynę łatwo wprowadza się do środka. Waga ok. 140 kg, wymiary zewnętrzne: długość 2700 mm, szerokość 1120 mm, wysokość 1600 mm. Cena ok. 5500 zł. Więcej na moto-box.pl

Przenośne garaże motocyklowe MPP/ producent

Box4bike

Konstrukcja jest oferowana w trzech wersjach: Economy – z drzwiami zamykanymi na kłódkę – i Standard – z roletą z zamkiem. Motocykl pakujesz do środka na poruszającym się na szynach wózku, na który wjeżdżasz przednim kołem.

Przenośne garaże motocykloweMPP/ producent
Box4bike

Trzecia wersja to Luxury z wysuwaną z boku niczym szuflada blaszaną podłogą i boczną roletą. Konstrukcja jest wykonana ze stalowych kątowników i pokryta trapezową blachą. Wymiary: waga 180–200 kg, długość 2880 mm, szerokość 1280 mm, wysokość 1700 mm. Cena z montażem od 3200 zł. Więcej na www.garazmotocyklowy.pl

Przenośne garaże motocyklowe MPP/ producent

MOTOMONSTER

Konstrukcja ta stanowi połączenie garażu z pokrowcem na motocykl, przy czym ani stelaż, ani poszycie nie mają kontaktu z maszyną, więc są namiastką garażu. Mimo że konstrukcja dobrze chroni przed wodą oraz kurzem i można jej używać przez cały rok, nie zabezpiecza przed złodziejami, dlatego stanowi dobre rozwiązanie tylko jeżeli trzymasz motocykl na strzeżonym parkingu lub innym strzeżonym terenie.

Przenośne garaże motocykloweMPP/ producent
Motomonster

Konstrukcja jest wykonana z rurek stalowych i materiału, a po zmontowaniu mocowana do podłoża za pomocą śledzi lub kotew. Można ją zamknąć na kłódkę. Oferowane wielkości: L, XL i XXL. Wymiary: długość 3200 mm, szerokość 1500, wysokość 1770 mm. Ceny: L – 679 zł, XL – 749 zł, XXL – 829 zł. Więcej na www.motomonster.com.pl

Przenośne garaże motocyklowe MPP/ producent

JAK DODATKOWO ZABEZPIECZYĆ MOTOCYKL PRZED ZŁODZIEJEM

Nawet gdy dysponujesz garażem zainwestuj w solidną, mocowaną do ściany lub podłogi kotwę, do której przypinaj maszynę. Przykładowo Abus WBA 100 Granit to wydatek rzędu 320 zł.
Gdy Parkujesz pod gołym niebem, zawsze pamiętaj, aby motocykl przypiąć do jakiegoś stałego elementu: lampy, słupa lub choćby do motocykla kolegi. To utrudni robotę złodziejom, którzy ukradziony motocykl zwykle ładują do busa.Wielki brat patrzy, czyli śledź swoją maszynę. Pomoże ci w tym lokalizator GPS. Na zdjęciu Lion Log – 1499 zł.

Przenośne garaże motocykloweAbus / MPP
Kotwa Abus WBA 100 Granit
Przenośne garaże motocykloweMPP/ producent
Lokalizator GPS Lion Log
Zobacz również:
REKLAMA