REKLAMA

Rozwój techniczny hamulców motocyklowych

Początkowe hamulce bardziej można nazwać spowalniaczami, bowiem większy wiatr bardziej hamował motocykl niż pierwsze hamulce typu simplex. Na szczęście, ta era minęła i hamulce pognały do przodu. Zobacz, jak rozwijał się układ hamulcowy w motocyklach na przestrzeni lat.

Rozwój techniczny hamulców motocyklowych

Stosowane do lat 60. hamulce typu simplex wprawdzie spowalniały, ale nie było mowy o skuteczności. Na szczęście 100-konne silniki były wtedy jeszcze przyszłością.

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój techniczny hamulców motocyklowych

Hamulce typu duo-duplex w sportowej Yamasze TZ 250/350 z 1973 roku. Niełatwo było dozować siłę hamowania, a pod wpływem wysokiej temperatury ich skuteczność spadała.

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój techniczny hamulców motocyklowych

Kolejny etap – połowa lat 70: dwutłoczkowy zacisk Brembo z nitowanymi, dwuczęściowymi, wentylowanymi, wykonanymi z żeliwa tarczami hamulcowymi w Moto Guzzi Le Mans.

REKLAMA

Rozwój techniczny hamulców motocyklowych

Wentylowane tarcze o średnicy 320 mm oraz półpływające tarcze z czterotłoczkowymi zaciskami – Yamaha FZR 1000 wyznaczyła w 1987 roku zupełnie nowy standard.

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój techniczny hamulców motocyklowych

Radialne zaciski hamulcowe typu monoblock (mocowane promieniowo w stosunku do osi tarczy) zapewniają lepszy rozkład sił w czasie hamowania, co poprawia jego efektywność.

REKLAMA

Rozwój techniczny hamulców motocyklowych

Eric Buell wymyślił, aby tarczę zamocować do obręczy koła i zastosować zacisk ośmiotłoczkowy. Rozkład mas, siła hamowania i dozowanie są OK, ale na zwykłej drodze hamulce są zbyt agresywne.

Zobacz również:
Opinie użytkowników na temat produktów i usług uznajemy zwykle za bardziej wiarygodne i kierujemy się nimi dokonując własnych wyborów – kupując motocykl, akcesoria, czy wybierając warsztat. Ale uwaga! Natężenie kłamstwa i manipulacji w sieci jest ogromne.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA