[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Smartfon w roli motocyklowej nawigacji – czemu nie?

Postój za każdym razem, by sprawdzić drogę lub odebrać telefon? Dzięki gps-owi lub smartfonowi w uchwycie na kierownicy nie ma już takiej potrzeby. Jedyny problem to które mocowanie wybrać.

Gdy pojawiły się pierwsze iPhone’y, czyli jakieś 10 lat temu, czas palmtopów (kto je jeszcze pamięta...) ostatecznie dobiegł końca. Mimo to coś po nich pozostało – pomysł, by dzięki specjalnemu etui mobilne urządzenia mocować do motocykla. Ta idea chwyciła nie tylko dlatego, że niektórzy fani Facebooka, Twittera, Whatsupa i Snapchata wpadają w panikę natychmiast, gdy tracą wyświetlacz z zasięgu wzroku, ale przede wszystkim dlatego, że wreszcie dało się bez zatrzymywania odebrać telefon lub korzystać z nawigacji.

Dzisiejsze etui na smartfony są niemal identyczne z tymi dla palmtopów i prawdę mówiąc cały czas gnębi je ten sam problem: w pewnych warunkach w wystawionej na działanie słońca zamkniętej obudowie może się wytworzyć para wodna, która jest zabójcza dla elektroniki. Z drugiej jednak strony podczas krótkich wypadów, i to nawet podczas kiepskiej pogody, sprzęt nie będzie poważnie zagrożony.

Podczas wielu tysięcy kilometrów, które nawinęliśmy na drogach całej Europy, testując te pokrowce, oprócz jednego wyjątku nie wystąpiły problemy. Tylko jeden raz smartfon po kilkunastu minutach w pełnym słońcu przegrzał się i samoczynnie przełączył się w tryb awaryjny. Pozostałe testowane przez nas mocowania były OK. Są odpowiednie i podczas bliższych, i dalszych wypadów. Dzięki chronionym przez nie smartfonom można nieźle nawigować, mieć na ruch palca do dyspozycji telefon i najważniejsze informacje z netu.

Ponieważ nie kosztują majątku, są tym bardziej kuszącą finansowo alternatywą dla co by nie mówić dość drogich nawigacji motocyklowych.

Tak testowaliśmy

Uchwyty na smartfony i nawigacje przeszły test praktyczny. Bez niego nie mogło się obyć.

Łatwość montaż i obsługi, ochrona przed kaprysami pogody i oślepianiem, wygoda obsługi ekranu dotykowego – to tylko niektóre z cech, które sprawdzaliśmy. Uchwyty i pokrowce były oceniane osobno, ponieważ niekiedy elementy te są oferowane oddzielnie. W celu lepszej oceny stabilności podczas jazdy, a także aby zapewnić jak najbardziej zbliżone warunki testu, wszystkie wyroby zamontowaliśmy jednocześnie na kierownicy testowej Afriki Twin (zdjęcie na poprzedniej stronie).
Także podczas testu na mokro szanse były wyrównane: wszystkie zestawy musiały przejść przez stopniowaną symulację deszczu: od mżawki po mocną ulewę. W zależności od mocy i czasu opadów różnice w odporności na wodę były widoczne jak na dłoni. Ocenialiśmy też jakość materiału i wykonanie.


 

 

Cellularline Uni Case Holder 52

Givi S952B

Kupisz na: saturn.pl
Cena: ok. 185 zł
Wymiary: 150 x 77 x 20 mm
Kupisz na: Bike Space, 512 263 661, www.bikespace.pl
Cena: 195 zł
Wymiary: 175 x 93 x 60 mm
Wyposażenie: wodoszczelny zamek błyskawiczny, pasek zabezpieczający, wkładki z pianki; na kierownicę o średnicy do 30 mm
 minus Dobre dopasowanie pokrowca, dostępny w różnych rozmiarach; pewny uchwyt na kierownicę, łatwy w montażu; głowica kulowa pozwala uniezależnić się od kąta padania promieni słonecznych lub wygięcia kierownicy; łatwe wpinanie pokrowca, pokrowiec dodatkowo zabezpieczony paskiem
 minus W teście na wodoszczelność woda przedostała się po minucie; uchwyt suwaka zamka błyskawicznego bardzo szybko wygiął się
Wyposażenie: blenda przeciwsłoneczna, wyjście na kable, osłona ochronna, wodoszczelny zamek błyskawiczny, pasek zabezpieczający, wkładki z pianki, połączenie na szybkozłączki; na kierownicę o średnicy do 35 mm
 minus Bardzo łatwe mocowanie i zdejmowanie (szybkozłączki), pasek zabezpieczający; smartfon leży dobrze w pokrowcu, pokrowiec oferowany w różnych rozmiarach i do różnych modeli smartfonów; dobra regulacja dzięki głowicy kulowej; pewne mocowanie do kierownicy; dobra osłona przeciwsłoneczna; osłona dobrze chroni przed mocnym deszczem
 minus Dość ciężki i nieporęczny

Nylonowy pasek zabezpiecza przed zgubieniem. Piankowe wkładki pasują do prawie wszystkich urządzeń.

Wniosek
Łatwy w montażu, wytrzymały uchwyt na zaciski wykonany z tworzywa sztucznego. Smartfon leży stabilnie i łatwo go obsługiwać. Rozczarowuje ochrona przed deszczem.

Uchwyt na kierownicę można bez problemu przymocować do kierownicy, a pokrowiec odczepić przyciśnięciem palca. Super!

Wniosek
Najlepsze wyposażenie, duża uniwersalność, łatwy montaż oraz dobre wypinanie szybkozłączki, ponadto dobra ochrona przed warunkami atmosferycznymi. Stąd jego zwycięstwo.

 

 

Moto-Detail Media-Bag S

Navgear etui na smartfona do 5”

 
Kupisz na: moto-akcesoria.pl
Cena: pokrowiec 79 zł, uchwyt 58 zł
Wymiary: 150 x 105 x 40 mm
Kupisz na: pearl24.pl
Cena: 136 zł
Wymiary: 176 x 118 x 76 mm
Wyposażenie: osłona przeciwsłoneczna, 2 wyjścia na kable, osłona ochronna, wodoszczelny zamek błyskawiczny, komplet śrub, wkładki z pianki; na kierownicę o średnicy 22–25,4 mm
 minus Zamek błyskawiczny z zabezpieczeniem antykradzieżowym; osłona przeciwdeszczowa jest skuteczna na deszcz średniej mocy; wysokiej jakości metalowy uchwyt GPS-u, który można ustawić w wielu pozycjach
 minus Osłona przeciwsłoneczna utrudnia patrzenie na wyświetlacz; w ramach montażu nie unikniesz wiercenia otworów, niezbyt łatwe przykręcanie i odkręcanie pokrowca; nie najwyższa jakość pokrowca
Wyposażenie: wyjście na kable, wodoszczelny zamek błyskawiczny, gumowe wkładki; zintegrowany powerbank na 8 akumulatorków lub baterii AA; na kierownicę o średnicy do 30 mm
 minus Powerbank; mocne połączenie śrubami pokrowca i uchwytu, mimo to łatwo je odkręcisz bez użycia narzędzi; łatwe do dopasowania mocowanie do kierownicy, trzyma mocno
 minus Nieporęczny, duży pokrowiec, raczej tanie plastikowe mocowanie i zamek błyskawiczny; w teście na wodoszczelność przy symulacji deszczu o średniej mocy woda przedostała się już po 2 minutach

Masywny, wysokiej jakości uchwyt GPS trzyma jak przyspawany. Zamek błyskawiczny ma uszy na kłódkę (ochrona przed kradzieżą).

Wniosek
Wysokiej jakości uchwyt GPS-u + biednie wyglądający, przymocowany na stałe pokrowiec to stabilna, ale niezbyt spójna całość. Mimo to niezły pakiet do wypraw turystycznych.

Przykręcasz i gotowe – rozwiązanie tanie, ale funkcjonuje znakomicie!

Wniosek
Spokojnie zaspokoi proste wymagania i świetnie da sobie radę podczas wypadów w ładną pogodę. Niestety, Allwetter (na każdą pogodę) w nazwie to obietnica bez pokrycia.

 

 

SW-Motech Navi Case Pro S

Topeak SmartPhone DryBag

 
Kupisz na: www.dobresklepymotocyklowe.pl
Cena: 99 zł
Wymiary: 146 x 83 x 38 mm
Kupisz na: www.rowertour.com
Cena: 99,90 zł
Wymiary: 142 x 77 x 31 mm
Wyposażenie: osłona przeciwsłoneczna, wyjście na kable, wodoszczelny zamek błyskawiczny, wkładki z pianki; na kierownice o średnicy 22–28 mm oraz 1-calową; uchwyt na lusterka
 minus Skuteczna osłona przeciwsłoneczna; pokrowiec dostępny w dwóch innych rozmiarach, dobrze pasuje do innych urządzeń; dobre wykonanie i wyposażenie; świetnej jakości metalowe uchwyty (RAM-Mount), zapewniające szeroki zakres regulacji, bardzo stabilne osadzenie na kierownicy
 minus Nieporęczny i ciężki pokrowiec trudno schować do kurtki; nie najlepsza ochrona przed deszczem: już lekkie opady powodują, że po kilku minutach woda jest w środku
Wyposażenie: wyściółka, zawijane zamknięcie z dodatkową listwą zamykaną na docisk; standardowy uchwyt rowerowy (regulowany); specjalnie dla kierownicy o średnicy 31,8 mm; dodatkowy element: uchwyt Ridecase Center Mount (145 zł; nieoceniany w teście)
 minus Zgrzewane łączenia, całkowicie wodoszczelny materiał TPU ze sprytnym zawijanym zamknięciem; uchwyt różnorodnie regulowany; smukły jak tradycyjne pokrowce na telefony komórkowe, można wygodnie schować go w kurtce; dostępny w różnych rozmiarach
 minus Niezbyt stabilny uchwyt (rada: podłóż kawałek gumowej podkładki), zwyczajnie zabezpieczone plastikowe zamknięcie

Spora osłona przeciwsłoneczna jest tak pomyślana, by możliwe było pionowe ustawienie smartfona.

Wniosek
Świetny jest zwłaszcza stabilny, zapewniający szeroką regulację metalowy uchwyt. Pokrowiec też robi solidne wrażenie, mimo to już po kilku minutach słabego deszczu puszcza wodę.

Wygodne zamocowanie na kierownicy, ale dość słabe zabezpieczenie. W zamian rolkowe zamknięcie doskonale chroni przed wodą.

Wniosek
Nie kosztuje wiele, zwłaszcza w standardowej wersji, niemniej wypada trochę słabo. Na szczęście doskonała odporność na wodę sprawia, że jest to optymalne rozwiązanie na smartfony.

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Co Anglicy sądzą o elektryczny Harley'u? Sam zobacz.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE