[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA

Profil 4tech

  • avatar
    zgłoś
    Witajcie
    Witam wszystkich pozytywnie zakręconych fanów 2 kółek :D
    Jeszcze nie mam swojego motoru, ale coraz bardziej nakręcam się w tym kierunku ;)

    4tech, 2015-05-09 07:54:18
  • avatar
    zgłoś
    Reanimacja Derbi Senda 125 4t
    Panowie (i panie jeśli są), zgłaszam się z prośbą o wsparcie.
    Nie wiem jakiego modułu zapłonowego użyć do motoru kumpla...
    Całe info poniżej...
     
    Pacjent:
    Składak Derbi Senda 125 cm³, 4-ro suw, choć owiewki i licznik z Aprilii RS... (nie wiem, nie jestem specjalistą) :huh:
    Moduł zapłonowy typu CDI - zmienny kąt wyprzedzenia.
     
    Trafił w moje ręce na zrobienie instalacji od podstaw.
    Właściciel kupił go w stanie jak widać na tych fotkach poniżej...

     
    Oczywiście motorek w komplecie, ze wszystkimi siedzeniami i plastikami. Tu już trochę rozebrany.
    Ogólnie instalację można opisać jako zlepek 2 różnych połączonych gdzieś pod zbiornikiem paliwa, gdzie coś się urwało, przypaliło i przestało działać.
    Na fotkach jednak nie wszystko widać, ale i tak je tu wcisnę:
     
    Zacząłem "sprzątać" i rozeznawać się w gąszczu kabelków...

     
    Niektóre rozwiązania były naprawdę dość kontrowersyjne :twisted: 


     
    Fakt faktem, że nawet część z tego, była oryginalnym rozwiązaniem włoskich elektryków,  :blink:
     
    Takie rzeczy na pewno nie były nawet w zamyśle włochów, bo ta wiązka, którą trzymam w ręku nie była do niczego podłączona, a wydaje mi się, że miała być do liczników... :o

     
    Z racji pewnych ograniczeń na tym forum nie mogę wkleić więcej fotek, więc ciąg dalszy w następnym poście...

    4tech, 2015-05-11 19:56:46
  • avatar
    zgłoś
    Reanimacja Derbi Senda 125 4t
    Ciąg dalszy wygląda następująco:

     
    Po zdjęciu zbędnych kilogramów taśmy izolacyjnej oraz miedzianego złomu...


     
    Część elementów wymagała wymiany:

     
     
    Teraz po tym całym pięknym przydługim wstępie, napiszę że ogólnie, po kilku dniach roboty, nawet zaczęło się świecić to i owo, ale nie działa najważniejsze - motocykl nie odpala.  :angry:
     
    Oryginalna cewka (cholera wie czy oryginalna) nie dawała iskry wcale - została wymieniona na nową. Kolejny element - moduł, wedle oryginalnego schematu powinien być zasilany osobną cewką, z której napięcie wraz z sygnałem z impulsatora ma trafić do modułu i docelowo do cewki wysokiego napięcia. Ale tak nie jest.
     
    Według wszelkich schematów, a przestudiowałem ich już trochę, same lampki to pan pikuś, bo ta część drutologii już jest na swoim miejscu i nawet działa  :P
     
    Z silnika wychodzi wiązka 6 przewodów:
    3 fazy z prądnicy / alternatora na regulator i do zasilania całości i ładowania aku
    i pozostałe 3:
    1.impulsator
    2.jego masa
    3.czujnik neutralnego położenia skrzyni (luzu)
     
    Zasadnicze pytanie, czy ktoś jest w stanie polecić jakiegoś naprawdę kumatego moto-elektryka, który będzie w stanie podpowiedzieć jaki zastosować moduł zapłonowy ???
     
    Ten który był, na pewno już nie działa, więc trzeba wstawić jakiś inny, który zadziała tak jak należy i odpowiednio wysteruje iskrę na silnik z odpowiednim przyspieszeniem zapłonu  :D
     
    Schemat całej elektryki, który pasuje idealnie do tego rozwiązania wygląda następująco:

     
    Dysponuję już pokaźną ilością różnych ciekawych materiałów do tego sprzętu, jak coś potrzeba, to tu jeszcze wrzucę  B)
     
    A w ogóle, to przepraszam, że tak mało składnie napisałem tego posta  :rolleyes:
    Pomoże ktoś? 
     
    Dodam jeszcze, że nie mam pewności z czego jest silnik...
    Może jak wrzucę fotki, to ktoś rozpozna i było by wiadomo z czego wziąć moduł -_-
     
    Ktoś coś wie na taki temat ???
    4tech, 2015-05-11 20:04:25
  • avatar
    zgłoś
    Reanimacja Derbi Senda 125 4t
    Dowiedziałem się w międzyczasie, że silnik jest z Hondy.
    Moduł zapłonowy, który prawidłowo poda iskrę musi być na stałe napięcie 12V.
    Nie wiem tylko jak z tym przesunięciem kąta zapłonu...
    Ten moduł co był, wyglądał w taki sposób:


    Modułu wciąż szukam...

    4tech, 2015-05-26 10:08:28
  • avatar
    zgłoś
    Reanimacja Derbi Senda 125 4t
    Dzięki ci Motorider :D
    Właśnie trafiłem moduł do peugeota elyseo, który zgodnie z zapowiedziami sprzedającego będzie pasować do mojego sprzętu.
    Sprzedający, daje gwarancję i pewność działania. Jeśli nie, to płacę tylko za przesyłkę.
    Nie zostaje mi nic innego jak tylko spróbować.
    Już długo się bujam z tym tematem i warto go w końcu oddać właścicielowi, bo nam się zaraz lato skończy :P

    4tech, 2015-05-26 12:07:12
  • avatar
    zgłoś
    Reanimacja Derbi Senda 125 4t
    Moje zapytanie o moduł rozesłałem do wielu sprzedawców na allegro w dziale modułów...
    Ciekawa statystyka, kto w ogóle mi odpowiedział, ale nie o tym temat...
     
    Bynajmniej dostałem potwierdzenie, że taki moduł taki był w Hondzie XLR 125R - takiej jak ta:

     
    Porównywałem różne wersje i silnik dokładnie taki sam, jak na tym foto.
    Za chwilkę sprawdzę schematy dla potwierdzenia...

    4tech, 2015-05-27 13:06:31
  • avatar
    zgłoś
    Reanimacja Derbi Senda 125 4t
    No tak, zapomniałem dopisać...
    Schematy się zgadzają. Będzie dobrze :)
     
    Dziś pocztą przyszła przesyłka. Zawartość paczki pozytywnie nastroiła do montażu:

     
    Gościu sprzedający moduł zaopatrzył mnie na gotowo w dodatkową wtyczkę i instrukcję podłączenia wraz z uproszczonym schematem i procedurą testującą :D
     
    Pewnie taki moduł mogłem kupić za jakieś 20-40 zł, ale musiałbym wiedzieć który konkretnie kupić  - i w tym cały szkopuł  :rolleyes:
    Z tej właśnie przyczyny zapłaciłem więcej, by mieć właśnie z opisem i zapewnieniem, że to zadziała. 
    Ryzyko niewielkie, więc teraz tylko muszę znaleźć chwilkę, żeby go założyć.
     
    Obym znalazł na to czas przez ten weekend, jeśli nie, to dopiero w poniedziałek...  :unsure:
     
    Dużo pracy z tym nie będzie, a dzięki takim wyprowadzeniom przewodów, wszystkie kabelki ładnie się podłączy do nowej instalacji  B)
     
    Na pewno się podzielę wynikami prac.

    4tech, 2015-05-29 20:02:24
  • avatar
    zgłoś
    Reanimacja Derbi Senda 125 4t
    Sprzęt został poskładany, odpalony i przetestowany. 
    Działa jak należy   :D
     
    Kilka fotek gotowego:






     
    Jak ktoś ma ochotę zobaczyć krótki filmik z pierwszego oficjalnego odpalenia, to zapraszam:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zTNJEY8yUUs[/youtube]
     
    Dziękuję za komentarze, choć wiele ich nie było...
    Pozdro,
    4tech

    4tech, 2015-06-02 07:16:58
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij