KTM 1190 RC8 R

Rozwiń
Ten sprzęt zasługuje na większe zainteresowanie. Niestety, opinia o szorstkiej pracy silnika i niekomfortowym zestrojeniu pierwszego w historii KTM-a, zaprezentowanego w 2008 roku przecinaka ciągnie się za tą maszyną do dzisiaj. Niesłusznie, bowiem Austriacy już dawno wyleczyli ten motocykl z chorób wieku dziecięcego, co uczyniło z niego świetnego oraz cechującego się wysoką kulturą pracy sportowego kompana. Dlatego RC8 R bez wstydu wszedł w nowy sezon bez spektakularnych zmian technicznych. Moc 175 KM to dużo więcej niż trzeba, by zostać uwiecznionym przez fotoradar. Na torze natomiast maszyna z Mattighofen toczy walkę z bezpośrednim konkurentem, którym jest również napędzany widlastą dwójką, lecz dysponujący większą moca oraz cieszący się lepszą opinią Ducati Panigale.

Dane techniczne

Dane ogólne:
KTM 1190 RC8 R
Kategoria motocykla:
sportowe
Układ i liczba cylindrów
V 2
Pojemność
1195 cm3
Moc
175 KM
Maks. moment obrotowy
127,0 Nm
Masa
197 kg
Ładownośc
183 kg
Wysokość siedzenia
820 mm
Prędkość maksymalna
295 km/h
Sport
Komfort
0%
20%
Na co dzień
Na wakacje
0%
20%
Ekonomiczny
Luksusowy
60%
20%

Testy motocykli KTM 1190 RC8 R

APRILIA RSV4 Factory APRC, BMW S 1000 RR, DUCATI 1199 Panigale S, HONDA FireBlade, KAWASAKI Ninja ZX-10R, KTM 1190 RC8 R, MV AGUSTA F4 RR, SUZUKI GSX-R 1000, YAMAHA YZF-R1 2012 cz.3 Testy porównawcze 22 listopada 2012, 09:39

APRILIA RSV4 Factory APRC, BMW S 1000 RR, DUCATI 1199 Panigale S, HONDA FireBlade, KAWASAKI Ninja ZX-10R, KTM 1190 RC8 R, MV AGUSTA F4 RR, SUZUKI GSX-R 1000, YAMAHA YZF-R1 2012 cz.3

Ludzie z Ducati przeszli samych siebie: Panigale ma najmocniejszą V-dwójkę wszech czasów, a także masę elektroniki i specjalny zestaw deflektorów poprawiących aerodynamikę. Czy na okrągłym torze w Nardò pokona resztę stawki?

APRILIA RSV4 Factory APRC, BMW S 1000 RR, DUCATI 1199 Panigale S, HONDA FireBlade, KAWASAKI Ninja ZX-10R, KTM 1190 RC8 R, MV AGUSTA F4 RR, SUZUKI GSX-R 1000, YAMAHA YZF-R1 2012 część 2. Testy porównawcze 9 października 2012, 14:54

APRILIA RSV4 Factory APRC, BMW S 1000 RR, DUCATI 1199 Panigale S, HONDA FireBlade, KAWASAKI Ninja ZX-10R, KTM 1190 RC8 R, MV AGUSTA F4 RR, SUZUKI GSX-R 1000, YAMAHA YZF-R1 2012 część 2.

Najpierw sforę superbike’ów przegoniliśmy po mieście i na szosie. Sprzęty przypominały wtedy rozwścieczone tygrysy miotające się w klatce. Teraz maszyny mogą dać czadu. Drugi etap to tor Alcarrás.

APRILIA RSV4 Factory APRC, KAWASAKI Ninja ZX-10R, SUZUKI GSX-R 1000, BMW S 1000 RR, KTM 1190 RC8 R, YAMAHA YZF-R1, DUCATI 1199 Panigale S, MV AGUSTA F4 RR, HONDA FireBlade 2012 część 1. Testy porównawcze 1 października 2012, 14:20

APRILIA RSV4 Factory APRC, KAWASAKI Ninja ZX-10R, SUZUKI GSX-R 1000, BMW S 1000 RR, KTM 1190 RC8 R, YAMAHA YZF-R1, DUCATI 1199 Panigale S, MV AGUSTA F4 RR, HONDA FireBlade 2012 część 1.

Ludzie z Ducati dali nowemu Panigale S wszystko, co najlepsze (a więc i drogie). W naszym wielkim teście nowa maszyna stawia czoło najmocniejszej grupie litrowych superbike’ów wszech czasów.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki KTM

KTM 890 Adventure 2022 Motocykle 4 stycznia 2021, 13:54

KTM testuje nowe 890 Adventure 2022. Będzie więcej twardziela w dziku!

Bardziej muskularna sylwetka, nawiązująca do większych braci – taki będzie nowy KTM 890 Adventure. 

Nowości 2021: KTM 890 Adventure R Rally, przejazd przez wodę na tylnym kole Motocykle 30 grudnia 2020, 12:54

KTM 490 Duke/Adventure. Pierer zapowiada atak na klasę 500

KTM z modelem 490 Adventure może zagrozić pozycji Benelli i Hondy w segmencie. 

KTM 1290 Super Adventure s Motocykle 28 grudnia 2020, 10:26

Nadjeżdża KTM 1290 Super Adventure 2021. Będą zmiany, ale nie rewolucja

Adaptacyjny tempomat z radarem to najważniejsza zmiana, która czeka nas w KTM 1290 Super Adventure.

REKLAMA