KTM 1190 RC8

Rozwiń
Pomarańczowi nieco przed tym sezonem odświeżyli superbike’a. W ofercie została tylko wersja R, w której mniej nerwową pracę silnika ma zapewnić zmieniony wał korbowy. Przy okazji jednostce napędowej dodano nieco mocy (10 KM); generuje teraz 175 KM. Piecyk zyskał też dodatkowe 4 Nm momentu obrotowego i osiąga wartość 127 Nm. Podłubano także przy ustawieniach podwozia, które ma teraz oferować nieco więcej komfortu podczas codziennej eksploatacji, a jednocześnie nadal dobrze radzić sobie na torze. Mimośród w systemie dźwigni tylnego zawieszenia, służący do zmiany wysokości motocykla, ma teraz jeszcze większy zakres regulacji. RC8 R jeździ na 5-szprychowych, odlewanych kołach z aluminium; filigranowe 10-szprychowe felgi zarezerwowano natomiast dla wersji Track. Jak sama nazwa wskazuje, jest to sprzęt wyłącznie na tor. Dlatego nie ma świateł, kierunkowskazów, klaksonu i innych bzdetów, będących tutaj zbędnym balastem, oraz stacyjki. Miejsce kanapy zajął „naleśnik” z gumowej pianki. W zamian Track dostał wyścigowe mapy zapłonu, które zapewniają dodatkowe 5 kucyków, oraz quickshifter. Kolejne zmiany to układ wydechowy oraz podwozie, które zestrojono wyłącznie z myślą o śmiganiu po torze.

Dane techniczne

Dane ogólne:
KTM 1190 RC8
Kategoria motocykla:
sportowe
Układ i liczba cylindrów
V 2
Pojemność
1150 cm3
Moc
155 KM
Maks. moment obrotowy
120,0 Nm
Masa
200 kg
Ładownośc
180 kg
Wysokość siedzenia
805 mm
Prędkość maksymalna
280 km/h
Sport
Komfort
0%
20%
Na co dzień
Na wakacje
0%
20%
Ekonomiczny
Luksusowy
60%
20%

Testy motocykli KTM 1190 RC8

KTM 1190 RC8 Testy 19 kwietnia 2008, 13:51

KTM 1190 RC8

Zbliża się pomarańczowa bestia. Nazywa się RC8. Kipi agresją, jest kanciasta i ostra. Dreszcz przebiega po plecach – nadszedł czas pierwszego seryjnego superbike’a spod znaku KTM-a. Co spotka śmiałka, który zechce zmusić to monstrum do posłuszeństwa?

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki KTM

KTM 890 Adventure 2022 Motocykle 4 stycznia 2021, 13:54

KTM testuje nowe 890 Adventure 2022. Będzie więcej twardziela w dziku!

Bardziej muskularna sylwetka, nawiązująca do większych braci – taki będzie nowy KTM 890 Adventure. 

Nowości 2021: KTM 890 Adventure R Rally, przejazd przez wodę na tylnym kole Motocykle 30 grudnia 2020, 12:54

KTM 490 Duke/Adventure. Pierer zapowiada atak na klasę 500

KTM z modelem 490 Adventure może zagrozić pozycji Benelli i Hondy w segmencie. 

KTM 1290 Super Adventure s Motocykle 28 grudnia 2020, 10:26

Nadjeżdża KTM 1290 Super Adventure 2021. Będą zmiany, ale nie rewolucja

Adaptacyjny tempomat z radarem to najważniejsza zmiana, która czeka nas w KTM 1290 Super Adventure.

REKLAMA