[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.4

10 najlepszych motocykli 2019 roku

Poznajcie subiektywna listę dziesięciu najlepszych motocykli, które podniosą nam tętno w nadchodzącym sezonie (2019 rok). To nie był łatwy wybór... 

Przy tak dużej liczbie tegorocznych premier (ponad 60) wybór był trudny, lecz nie niemożliwy. Kierując się bardziej sercem niż rozumem pozwoliłem ponieść się emocjom i stworzyłem listę motocykli, które zrobiły na mnie największe wrażenie, a które w już niebawem pojawią się na drogach.

Lista jest otwarta, dlatego czekam też na wasze typy! Dzielcie się nimi w komentarzach, koniecznie podając argumenty.

REKLAMA

Listę wszystkich tegorocznych nowości znajdziesz tutaj ► Motocyklowe nowości w jednym miejscu (2019 rok)

10. Honda CB 650 R

Honda CB 650 R. W tym roku Honda zaprezentowała kolejnego nakeda z linii Neo Sport Cafe, maszynę w minimalistycznym, surowym stylu, w której bije czterocylindrowe serce pochodzące od CB 650 F.  W R-ce poprawiono jednak charakterystykę, dzięki czemu jej piecyk jest bardziej elastyczny w średnim zakresie i wkręca się na wyższe obroty (12 000 zamiast 11 000 obr/min). Przednie koło prowadzi widelec SFF marki Showa z lagami o średnicy 41 mm, z tyłu mamy regulowany monoshock, a obrazu dopełnie antyhoppingowe sprzęgło kontrola trakcji HSTC w standardzie.

Moc ► 95 KM przy 12 000 obr/min
Moment obrotowy ► 64 Nm przy 8500 obr/min
Masa z płynami ► 202 kg

REKLAMA

9. Husqvarna Svartpilen 701

Husqvarna Svartpilen 701. Podobnie jak model Vitpilen 701 bazuje na KTM-ie Duke'u 690, a jej sercem jest mocarny singiel o pojemności 693 cm3. 18-calowe felgi tego futurystycznego scramblera obuto w gumy Pirelli MT60 RS, sprzęt ma też regulowane zawieszenia WP, wyłączalny ABS i quickshifter oraz - jak na scramblera przystało - szeroką kierownicę. Bez dwóch zadań, szykuje się ostra jazda.

Moc ►75 KM przy 8500 obr/min
Moment obrotowy ►72 Nm przy 6750 obr/min
Masa z płynami ► 167 kg

REKLAMA

 

REKLAMA

 

8. Suzuki Katana

Suzuki Katana. Prezentując Katanę Japończycy wykonali piękny ukłon w stronę miłośników stylu retro. Nowy model nawiązuje bowiem do legendarnej Katany GSX 1100 z 1981 roku. Robotę robią plastiki, kwadratowy reflektor w charakterystycznej owiewce oraz logo i napisy z czcionką w oldskulowym stylu. Jako że silnik Katany pochodzi z dobrze znanego GSX-S-a 1000, na brak emocji raczej nie da się narzekać.

REKLAMA

Moc ► 150 KM przy 10 000 obr/min
Moment obrotowy ► 108 Nm przy 9500 obr/min
Masa z płynami ► 215 kg

REKLAMA

 

7. Yamaha XTZ Tenere 700

Yamaha XTZ Tenere 700. Mam wrażenie, że na ten motocykl czekaliśmy zbyt długo. Nie zmienia to jednak mej radości, że wreszcie jest (tu dyskretnie oblizałem brwi). Najnowszą "Tereskę" napędza silnik CP2, czyli rzędowa dwójka o pojemności 689 cm3 znana z MT-07. Oprócz świetnego a przy tym prawie niezniszczalnego silnika spore pole do popisu daje prześwit 240 mm. Smukłe plastiki, wąski bal i pionowo ustawiony wyświetlacz to ukłon w stronę lubiących jazdę na stojąco. Zwolenników offu ucieszy też możliwość wyłączania ABS-u. Przedni zawias to upside-down o długim skoku 210 mm, zaś szprychowe koła mają średnicę 21 i 18-cali.

REKLAMA

Moc73,4 KM przy 9000 obr/min
Moment obrotowy ► 68 Nm przy 6500 obr/min. 
Masa z płynami ► plotki głoszą, że 205 kg

 

REKLAMA

 

6. Ducati Panigale V4 R

Ducati Panigale V4 R. Ma chłodzony cieczą silnik Desmosedici Stradale R o pojemności 998 cm3. Dzięki mniejszej o 105 cm3 pojemności może startować w Mistrzostwach Świata Superbike (WSBK). Mimo mniejszej pojemności wersja R jest jednak mocniejsza od seryjnego Panigale V4. 

REKLAMA

Jeśli chodzi o wyposażenie to V4 R uzbrojono w rozbudowaną kontrolę trakcji, sześcioosiowy system IMU, ABS na winkle, quickshifter w górę i w dół, kontrolę wheelie, regulację stopnia hamowania silnikiem, kilka trybów jazdy i kontrole uślizgów DSC (Ducati Slide Control). 

Panigale V4 R swoje sportowe ambicje prezentuje w każdym nawet najmniejszym detalu. W maszynie uwagę zwracają dodatkowe skrzydełka umieszczone po bokach owiewek. Rozwiązanie to zaczerpnięto z wyścigów Superbike i MotoGP. Zawieszenia dostarczył Öhlins - z przodu widelec upside-down NPX 25-30, a z tyłu amortyzator TTX36. Za hamowanie odpowiadają zaciski Brembo Stylema i tarcza o średnicy 330 mm.

Moc221 KM przy 15 250 obr/min
Moment obrotowy112 Nm przy 11 500 obr/min
Masa z płynami193 kg
*wersja bez homologacji ma moc 234 KM i waży 165,5 kg (na sucho).

Zobacz też: Stacje benzynowe CPN i Petrochemia Płock powracają

 

REKLAMA

 

5. KTM 790 Adventure R

KTM 790 Adventure R. Maniacy bezdroży i fani pomarańczowych cieszą się jak dzieci, bo na targach EICMA w Mediolanie Austriacy (w końcu!) pokazali off-roadową 790-tkę. Mimo, że wygląda jakby brakowało mu części owiewek, to turystyczne enduro, z pewnością da sobie radę zarówno w trasie jak i w prawdziwym terenie. Kostkowe opony, szprychowe felgi, niezłe skoki zawieszeń (240mm), niska masa (189 kg), wąska kanapa i duży zbiornik paliwa (20l) przywodzą na myśl dakarowe klimaty, a to duże, niegrzeczne chłopaki kochają najbardziej.

REKLAMA

Moc95 KM przy 8000 obr/min
Moment obrotowy88 Nm przy 6600 obr/min
Masa na sucho189 kg

Zobacz też: Jak przedłużyć sobie sezon motocyklowy?

 

REKLAMA

 

4. Harley-Davidson LiveWire

Harley-Davidson LiveWire z napędem elektrycznym? Tego jeszcze nie było! Wersja produkcyjna zadebiutowała podczas wystawy EICMA w Mediolanie i nie kryję wpadła mi w oko. Wprawdzie Amerykanie nie wspominają nic o parametrach i osiągach, jednak wiedząc to i owo o elektrycznych maszynach spodziewam się konkretnego kopa od samego dołu.

REKLAMA

LiveWire wyposażony będzie w widelec SFF-BP i tylny zawias Showa. W pakiecie są też hamulce Brembo Monoblock, ABS, kontrola trakcji i zmienne tryby jazdy.

 

REKLAMA

 

3. BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR. W tej maszynie kolesie z BMW wreszcie zrezygnowali z asymetrycznych świateł. Wielu znajomych ucieszyła ta wiadomość, jednak mi brakować będzie tego kaprawego, łobuzerskiego "spojrzenia" reflektorów.

REKLAMA

Pod względem technicznym zmienił się silnik. Maszyna jest mocniejsza o 8 KM, schudła też o 11 kg. W nowym czterocylindrowcu pojawił się rozrządu ShiftCam ze zmiennymi fazami, co poprawiło elastyczność motocykla. S 1000 RR na 2019 rok dostał też konkretny pakiet elektroniki - kontrolę trakcji DTC, kontrolę wheelie i ABS Pro, cztery tryby jazdy, wyświetlacz TFT, quickshifter w górę i w dół, oraz sześcioosiowe IMU. W opcji dostępne będzie też wspomaganie startu launch control, półaktywne zawieszenia, limiter prędkości pit-line i tryb jazdy Pro, które na bank przydadzą się na torze.

Moc207 KM przy 13 500 obr/min
Moment obrotowy113 Nm przy 11 000 obr/min.
Masa ► 197 kg

Zobacz też: Jak przedłużyć sobie sezon motocyklowy?

REKLAMA

 

2. Jawa

Ta Jawa pochodzi z Indii. Za jej napęd odpowiada silnik o pojemności 293 cm3 nawiązujacy wyglądem do jednostki napędowej Jawy 250/350 Panelka z ubiegłego wieku.

REKLAMA

Co ciekawe, mimo żebrowanego cylindra maszyna jest chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Dwa chromowane wydechy poprowadzono dołem, felgi są szprychowane, a bak ma kształt charakterystycznej kropelki. Całość wygląda więc całkiem nieźle i faktycznie przypomina czeską maszynę. Motocykl jest po prostu ładny i budzi sentymentalne uczucia i właśnie za to - miejsce drugie. Nowa Jawa w Indiach kosztuje 164 000 rupii indyjskich (₹), czyli 8620 zł. Niestety, nie wiemy czy i ewentualnie kiedy trafi do Europy.

Moc27 KM
Moment obrotowy28 Nm
Masa ► około 170 kg
 

 

REKLAMA

 

1. MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro jest najmocniejszym seryjnym nakedem. Czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cmpochodzi z modelu F4 RC. Maszyna rozwija prędkość maksymalną ponad 300 km/h! Oprócz zawieszeń Ohlinsa mamy tu też sporo elektroniki - wyświetlacz TFT (5 calowy), przepustnica drive-by-wire, kontrolę wheelie, kontrolę trakcji, wspomaganie startów (launch control) i quickshifter (+/-). 

REKLAMA

Ciekawostka: Podczas targów EICMA 2018 w Mediolanie dzięki głosom publiczności Brutale 1000 zdobyła tytuł najładniejszego motocykla imprezy. 

Moc212 KM
Moment obrotowy ► 115 Nm

Zobacz też: Prawda czy fałsz? QUIZ motocyklowy

zobacz galerię

Zobacz również:
I jak tu nie wierzyć w magię liczb? BMW G 310 R za 310 zł miesięcznie to nie może być przypadek!
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij