15 tys. zamówień w przedsprzedaży! Lucky Explorer notuje gigantyczny sukces

Ponad 15 tysięcy zamówień na Lucky Explorera otrzymał producent motocykla – MV Agusta. Skala zainteresowania następcą Cagivy Elefant zaskoczyła chyba nawet właścicieli firmy.

MV Agusta Lucky Explorer 95 MV Agusta

Przygotowany przez MV Agustę Lucky Explorer wywołał prawdziwą sensację podczas ostatniej edycji targów EICMA. Przedstawiany jako następca dakarowej legendy Cagivy Elefant, motocykl zgrabnie łączy nowoczesną technologię z bardzo dziś popularnym stylem retro adventure, reprezentowanym między innymi przez Ducati DesertX.

Producent pokazał dwa warianty modelu Lucky Explorer – 9.5 oraz 5.5. Ten drugi, opracowany wspólnie z firmą Benelli, przeznaczony jest głównie na rynki azjatyckie. Jego konstrukcję oparto na sprawdzonym i niezwykle popularnym Benelli TRK 502.

Model 9.5 napędzany jest trzycylindrową rzędówką o pojemności 930 cm3, o mocy 123 KM i 102 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyposażenie można określić jako "topowe" – znajdziemy tutaj między innymi automatyczne sprzęgło Rekluse, quickshifter, elektronicznie sterowaną skrzynię biegów, czy 7-calowy wyświetlacz TFT.

Design i wyposażenie Lucky Explorera zachwyciły klientów na tyle, że tłumnie rzucili się oni do składania zamówień. Choć pierwsze egzemplarze trafią do salonów dopiero w 2023 roku, MV Agusta już zebrała ponad 15 tys. zamówień na ten model. Dla porównania – w 2021 roku MV Agusta sprzedała łącznie około… 5000 motocykli!

Jak zapowiedział dyrektor generalny MV Agusty, Timur Sardarov, Lucky Explorer produkowany będzie w Varese. Realizacja wszystkich złożonych w przedsprzedaży zamówień zajmie, zdaniem Sardarova, dwa lata. Szef włoskiej firmy jest jednak dobrej myśli – twierdzi on, że jeśli uda się pokonać wszystkie związane z pandemią kłopoty, wydajność produkcji znacznie się poprawi.

Przeczytaj także: MV Agusta Lucky Explorer - dane techniczne, opis, zdjęcia.

Zobacz również:
REKLAMA