174 KM i ładowanie w 20 minut. Taki będzie elektryczny Triumph TE–1

Triumph po raz pierwszy pochwalił się prototypem elektrycznego motocykla TE-1. Teraz jednoślad będzie poddany szeregowi testów na torze i hamowni.

| Data aktualizacji: 2022-06-03

Pierwszy elektryczny motocykl z Hinckley powstał jako wspólny projekt czterech podmiotów: Triumph Motorcycles, Integral Powertrain, Uniwersytet Warwick i Williams Advanced Engineering. Tę ostatnią firmę możecie kojarzyć z teamem Williams F1 i to właśnie ona odpowiadała tutaj za opracowanie zestawu akumulatorów dopasowanego do specyfiki motocykla, a także systemu sterowania napięciem, zawierającego jednostkę sterującą, konwerter, układ chłodzenia i porty.

Triumph TE-1Triumph

Zdaniem konstruktorów z Williamsa system ten będzie czymś na kształt rewolucji, która wyznaczy nowe standardy osiągów motocykli elektrycznych. 15-kWh baterie TE-1 mogą dostarczyć moc szczytową 170 kW (228 KM) i moc ciągłą 90 kW (120 KM). Oznacza to, że na kole motocykl miałby 130 kW (174 KM) mocy szczytowej i 80 kW (107 KM) mocy ciągłej. Co ważne, mogłaby być ona dostarczana z pełną wydajnością aż do wyczerpania akumulatora. Ładowanie ma odbywać się przy pomocy 360-woltowej ładowarki, co pozwoli naładować akumulator od zera do 80% w niecałe 20 minut.

Andrew Cross, dyrektor techniczny Integral Powertrain, twierdzi, że napęd TE-1 ma spory potencjał. Jego zdaniem użyte tutaj technologie z dużym, 60-procentowym zapasem spełniają założenia, jakie przyjęto dla napędów elektrycznych na rok 2025. Jako przykład podał on skonstruowany przez Integral Powetrain inwerter, którego moc przekracza 500 kW.

Triumph TE-1Triumph

Za co odpowiadali poszczególni partnerzy projektu TE-1?

Triumph – konstrukcja ramy głównej i pomocniczej, kokpit, osłony i koła, układ napędowy z przekładnią i pasem napędowym, elektronika, zawieszenie Öhlins USD i RSU, zaciski Brembo M50 i elektronika pokładowa.

Williams Advanced Engineering – zestaw akumulatorów opracowany pod kątem zastosowania w motocyklu, jednostka sterująca, konwerter DC/DC, zintegrowane chłodzenie, port ładowania i osłony z włókna węglowego.

Integral Powertrain – układ przeniesienia napędu ze skalowalnym zintegrowanym inwerterem i zintegrowanym chłodzeniem.

Przed prototypem teraz faza 4., w której motocykl będzie poddany testom na torze i hamowni. Mają one wykazać, czy założenia poczynione przez konstruktorów zgadzają się wynikami osiągniętymi w rzeczywistości. Zakończenie tego etapu przewidziano na lato tego roku.

Triumph TE-1Triumph

Przeczytaj także: elektryczny Trumph.

Zobacz również:
REKLAMA