REKLAMA

180 KM, 178 Nm – czy jesteśmy świadkami narodzin nowej Yamahy V-Max?

180 KM z 847 cm3, a przede wszystkim 178 Nm – takie parametry może mieć następca modelu V-Max z doładowanym silnikiem.

Yamaha
Yamaha - modele 2016

Słabej jakości zdjęcie nie rozjaśni mroku tajemnicy, która spowija ten motocykl. Co innego szkice patentowe – te dość dokładnie informują nas o planach Yamahy. Japoński producent przedstawił zgłoszenie motocykla napędzanego doładowanym silnikiem o pojemności 847 cm3, czyli takiej, jaką miała poprzednia wersja MT-09. Skojarzenie nieprzypadkowe, bo silnik, którym posłużono się w tych szkicach, pochodzi właśnie od miejskiego nakeda.

Trzycylindrowa rzędówka wspomagana jest przez turbosprężarkę z intercoolerem umieszczoną przed cylindrami. Tak doposażony silnik generuje 180 KM przy 8500 obr/min. Jednostka napędowa wyposażona jest system zmiennych faz rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. W efekcie, poza pokaźnym przyrostem mocy, nastąpiła istotna redukcja CO2 (-30%) i tlenków węgla i azotu (-50%) w odniesieniu do wymagań normy euro 5.

Zobacz również: Yamaha V-Max Carbon!

Moc to jednak nie wszystko – doładowany silnik generuje gigantycznie 178 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 3000 do 7000 obr/min! Jedyne z czym moglibyśmy porównać osiągi tego monstrum to… elektryczny Harley LiveWire.

Rozbudowana mechanika zmusiła inżynierów do sięgnięcia po niestandardowe rozwiązania, takie jak kolektor dolotowy ze sterowanym elektronicznie zaworem dławiącym, zarządzanym przez elektroniczną przepustnicę. Umieszczenie turbosprężarki i intercoolera przed silnikiem, wymusiło zmianę położenia chłodnicy – powędrowała ona w dół, bliżej przedniego koła. Z rysunków wynika, że jest też nieco zakrzywiona.

Dziś trudno powiedzieć czy motocykl ten będzie tylko wprawką, konceptem przygotowującym przyszłe technologie, czy może jesteśmy świadkami narodzin nowego V-Maxa…

zobacz galerię

Zobacz również:
Yamaha Tracer 9 na sezon 2021 wzbogaciła się m.in. o nowy silnik, nową ramę, dwa kolorowe wyświetlacze TFT oraz półaktywne zawieszenie w wersji GT.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA