2022 Triumph Speed Triple RR - nadchodzi sportowy Triumph!

Gorąca premiera: Triumph Speed Triple RR, czyli sportowa maszyna na bazie Speed Triple'a ujrzała dziś światło dzienne. Tu dowiesz się wszystkiego co chcesz wiedzieć...

Sportowy Triumph Speed Triple RR

Do niedawna Triumph uparcie twierdził, że nie zamierza budować sportowego motocykla na drogi, podobnie jak KTM i jak się okazuje ani jedna, ani druga firma do końca nie dotrzymała słowa. KTM na razie pokazała RC 390 i limitowaną wersję RC8 C, a Triumph ugiął się pod presją fanów, a może po prostu wykorzystał idealną, niemal gotową platformę nowego Speed Triple'a i właśnie dziś zaprezentował nowego Speed Triple RR. Nie jest to jednak całkowicie sportowa maszyna klasy superbike, a raczej sportowy motocykl z lekką nutką stylu retro - klasyczną owiewką, okrągłym reflektorem i smacznymi dodatkami, ale zdolna do dokopania niejednemu superbike'owi. Zadba o to przede wszystkim nowy silnik pochodzący ze Speed Triple'a, czyli trzycylindrowiec o pojemności 1200 cm3 rozwijający moc 180 KM (przy 10 750 obr/min) i 125 Nm (przy 9000 obr/min). Oczywiście silnik to nie wszystko i równie ważne są tu zawieszenia i hamulce - w tym przypadku pakiet z najwyższej półki - półaktywny Ohlins Smart EC 2.0 oraz układ hamulcowy Brembo z zaciskami Stylema i pompą MCS.  

Jak na motocykl sportowy przystało nie obyło się bez lekkiej zmiany geometrii oraz położenia podnóżków kanapy i kierownicy. Speed Triple RR oferuje prawdziwie sportową geometrię i  aktywną pozycję za kierownicą typu clip-on - siedzenie umieszczono aż na 830 mm! Zoptymalizowany został też rozkład masy i środek ciężkości, zaoszczędzono też kilka kilogramów dzięki elementom z włókna węglowego.

Hi-tech na pokładzie

Trzycylindrowy silnik o pojemności 1200 cm3 pochodzący ze Speed Triple'a, rozwija moc 180 KM (przy 10 750 obr/min) i 125 Nm (przy 9000 obr/min).

Jasne jest to że nowoczesna maszyna sportowa, zwłaszcza o tak dużych osiągach nie obędzie się bez systemów elektronicznych ułatwiających jazdę i poprawiających bezpieczeństwo. Oprócz wspomnianych elektronicznie regulowanych, półaktywnych zawieszeń Ohlinsa Smart EC 2.0 na pokładzie Speed Triple'a RR jest pełny pakiet systemów wspomagających. Optimised Cornering ABS (ABS na zakręty) i Optimised Cornering Traction Control (zaawansowana kontrola trakcji) współpracują z sześcioosiowym modułem bezwładnościowym IMU mierzącym poziom złożenia i wszystkie wychyły motocykla, tak by dopracować siłę działania systemów. Jak zeznaje producent oba systemy można deaktywować! Pracą silnika zarządza aż pięć trybów jazdy - Rain, Road, Sport, Track i Rider, przy czym ten ostatni możesz dowolnie konfigurować. Przy zmianie biegów ma pomagać dwukierunkowy quickshifter (działający w górę oraz przy redukcji), a o to by przednie koło nie strzelało zbyt często w górę zadba kolejny system redukujący podnoszenie się przedniego koła (wheelie control). Wszystko sterowane i ustawiane jest za pomocą 5-calowego, kolorowego ekranu TFT z systemem łączności My Triumph Connectivity. Na dokładkę mamy tempomat, podświetlane przełączniki i system bezkluczykowy oraz oczywiście, jak na nowoczesny motocykl przystało oświetlenie w systemie FullLED.

Jeśli to za mało to wciąż możesz wybrać dodatki z grubej oferty oryginalnych akcesoriów.

Triumph Speed Triple RRTriumph

Od redakcji

Dla nas ten motocykl jest po prostu piękny, i nie możemy doczekać się kiedy będziemy wreszcie mieć możliwość przejechać się nim. Choć kochamy najprawdziwsze superbike'i z krwi i kości maszyny tego typu powoli kradną nasze serce. Podobnie sprawa ma się z MV agustą Turismo Veloce, która jest po prostu przepiękna, a przy tym nowoczesna i piekielnie szybka. To ciekawa alternatywa dla wypakowanych po brzegi elektroniką futurystycznych maszyn wyścigowych.

Triumph Speed Triple RRTriumph

Speed Triple RR Dane techniczne

Poniżej znajdziecie tabelę z pełnymi dostępnymi danymi technicznymi. Ceny nie są jeszcze znane, więc pod tym względem należy uzbroić się w cierpliwość. Jak tylko się dowiemy, damy wam znać.

Triumph Speed Triple RRTriumph
SILNIK & NAPĘD  
Rodzaj Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
Pojemność 1160 cm³
Średnica 90,0 mm
Suw 60,8 mm
Stopień sprężenia 13.2:1
Maksymalna Moc 180 KM (132,4 kW) przy 10 750 obr./min
Maksymalny Moment Obrotowy 125 Nm przy 9000 obr./min
Układ Zasilania Elektroniczny sekwencyjny wielopunktowy wtrysk paliwa
z elektroniczną kontrolą przepustnicy
Układ Wydechowy Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, główny tłumik podwieszany i drugi montowany z boku
Układ Napędowy Łańcuch X-ring chain
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe typu „slip & assist”
Skrzynia biegów 6-stopniowa
PODWOZIE  
Rama Aluminiowa rama typu Twin-Spar, przymocowana śrubami do tylnej aluminiowej ramy pomocniczej
Wahacz Jednostronny ze stopu aluminium
Przednie Koło Odlewane z aluminium, 17 x 3,5 cala
Tylne Koło Odlewane z aluminium, 17 x 6,0 cala
Przednia Opona 120/70 ZR 17 (58W)
Tylna Opona 190/55 ZR 17 (75W)
Przednie Zawieszenie W pełni regulowany 43 mm widelec USD Öhlins o 120 mm skoku. Elektroniczny system tłumienia odbicia i kompresji Öhlins S-EC 2.0 OBTi
Tylne Zawieszenie Öhlins RSU monoshock, skok koła 120 mm. Elektroniczny system tłumienia odbicia i kompresji Öhlins S-EC 2.0 OBTi
Przedni Hamulec Podwójne, 320 mm pływające tarcze hamulcowe. Zaciski monoblock Brembo Stylema, OC-ABS, promieniowe pompy hamulcowe z oddzielnymi zbiornikami oraz systemem regulacji
Tylny Hamulec Pojedyncza 220 mm tarcza hamulcowa, podwójne zaciski hamulcowe Brembo, OC-ABS. Z tylną pompą hamulcową
z oddzielnym zbiorniczkiem
Wyświetlacz W pełni kolorowy 5" ekran TFT
WYMIARY & MASA  
Długość 2085 mm
Szerokość (Kierownica) 758 mm
Wysokość bez lusterek 1120 mm
Wysokość siedzenia 830 mm
Rozstaw osi 1439 mm
Kąt pochylenia główki 23,9º
Wyprzedzenie 104,7 mm
Masa z płynami 199 kg
Pojemność zbiornika paliwa 15,5 litrów
ZUŻYCIE PALIWA  
Zużycie paliwa 6,3 litra/100 km
Emisja CO2 144 g/km
Standard EURO 5
Emisje CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.
SERWIS  
Interwał między przeglądami 16 000 km/12 miesięcy

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Jest mały, elektryczny i bardzo młodzieżowy. Koncept CE 02 to pierwszy od lat jednoślad BMW zaprojektowany z myślą o nastolatkach. Szczególnie skateboardzistach, ponieważ rolę podnóżków pełni tu… deskorolka.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA