SERT (Suzuki Endurance Racing Team) wygrał pierwszą rundę Mistrzostw Świata Endurance w długodystansowych wyścigach drogowych, dwudziestoczterogodzinny wyścig Bol d’Or rozegrany na torze Magny-Cours we Francji. Była to jubileuszowa, siedemdziesiąta piąta edycja tego klasyku.
Zespół SERT, który swoją bazę ma niedaleko legendarnego toru Le Mans, tworzą w sezonie 2011: Vincent Philippe, Freddy Foray i Anthony Delhalle.
Broniący tytułu zawodnicy na motocyklu Suzuki GSX-R 1000 w czasie dwudziestu czterech godzin (od trzeciej po południu w sobotę do trzeciej w niedzielę) przejechali osiemset czternaście okrążeń toru, czym niemal wyrównali swój własny rekord z sezonu 2009, kiedy to udało im się pokonać aż osiemset piętnaście okrążeń.
Przewaga na mecie nad drugim zespołem SRS Kawasaki była druzgocąca i wyniosła sześć okrążeń! Ostatnie miejsce na podium przypadło zespołowi Motorrad France 99 BMW, który w ciągu doby pokonał zaledwie osiemset trzy okrążenia toru Magny-Cours.
W pierwszym wyścigu Mistrzostw Świata kategorii Endurance w sezonie 2011 na podium znalazły się trzy różne marki: Suzuki, Kawasaki i BMW, jak i trzej różni dostawcy opon: Dunlop, Pirelli i Michelin. Za czołową trójką ulokowały się dwa zespoły Hondy: fabryczny Honda TT Legends i prywatny Paris dealer National Motos.
Warto przypomnieć, że jest to czwarty z rzędu tryumf dla zespołu Suzuki w klasyku 24H Bol d’Or, a dla Vincenta Philippe siódmy osobisty, co jest wyrównaniem rekordu wśród zawodników. Oczywiście zespół SERT zostaje liderem klasyfikacji generalnej Mistrzostw World Endurance.
Następna runda mistrzostw 2011 Qtel FIM Endurance World Championship odbędzie się na torze Albacete w Hiszpanii, gdzie 21 maja rozegrany zostanie wyścig ośmiogodzinny.
O ENDURANCE:
Endurance to rozgrywane na zamkniętych torach, długodystansowe wyścigi motocyklowe. Pierwsze taki puchar rozegrano w latach sześćdziesiątych pod nazwą FIM Endurance Cup. W roku 1976 EC zmienił się w European Championship, a potem w 1980 w World Endurance Championships (Mistrzostrwa Świata Endurance) i pod tą nazwą seria ta funkcjonuje do dziś. Dzięki swojemu unikalnemu formatowi kilka wyścigów z kalendarza tej kategorii stało się wręcz legendarnymi np.: 24 Hours of Le Mans, 24 Hours of Liège (tor Spa-Francorchamps), 8 Hours Of Suzuka i Bol d'Or 24 Hours (rozgrywane na torach Paul Ricard i Magny-Cours).
Obecnie zespoły w poszczególnych rundach ścigają się od sześciu do dwudziestu czterech godzin w klasach EWC i Superstock.
Pierwszy tytuł mistrzowski dla Suzuki w tej kategorii wywalczyli Richard Hubin i Hervé Moineau w 1983 roku. Obecnie można powiedzieć, że fabryka Suzuki zdominowała te serię - zawodnicy ścigający się na motocyklach tej marki sięgali po tytuły mistrzowskie aż czterokrotnie w latach 2005-2010. W sezonie 2010 dokonał tego zespół Suzuki Endurance Racing Team (SERT) na motocyklu Suzuki GSX-R 1000.
Wyniki pierwszej rundy Mistrzostw Świata Endurance – Bol d’Or 24H 2011:
1. SERT - Vincent Philippe, Freddy Foray, Anthony Delhalle (Suzuki GSX-R1000) 814
2. Team SRS Kawasaki - Julien Da Costa, Gregor Leblan, Olivier Four (Kawasaki) 808
3. BMW Motorrad France - Sebastien Gimbert, Damian Cudlin, Erwan Nigon (BMW) 803
4. Bolliger Team Switzerland - Horst Saiger, Roman Stamm, Jerome Tangre (Kawasaki) 802
5. Honda TT Legends - Steve Plater, John McGuiness, Keith Amor (Honda) 796
6. National Motors - Eme Jonchiere, Luc De Carolis, Etienne Masson (Honda) 794
7. YMES Folch Endurance - Bisch Ribalta, F Vallcaneras, Jose M Luis Rita (Yamaha) 789
8. Yamaha France GMT 94 - David Checa, Kenny Foray, Matthieu Largrive (Yamaha) 785
9. Metiss JLC Moto - Christoph Michel, Marc Fissette, Emman Cheron (Metiss) 781
10. Motors Events Bo - Mathieu Gines, Vincent Bocquet, Emilien Humeau (Suzuki) 779
Zobacz również:
TOP 5
- MOTOCYKLE UŻYWANE Pojedynek motocykli używanych: Benelli Leoncino vs Bajaj Dominar
- TESTY AKCESORIÓW Test produktu - buty Alpinestars Ridge V2 WP
- MOTOCYKLE UŻYWANE Motocykle używane: Honda XL 1000 V Varadero kontra Aprilia ETV 1000 Caponord
- TURYSTYKA I PODRÓŻE Turystyka po Tatrach - pętla z widokami
- TESTY AKCESORIÓW Bielizna Rev’it! Supersonic [TEST]
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ
REKLAMA
NAJNOWSZE
Bornholm na motocyklu - przeżycia nie do kupienia
Motocyklowa wyprawa na Bornholm jest wyjątkowa dlatego, że daje możliwość poznania przyrody, architektury i kultury innych niż gdzie indziej. Jeszcze jeden jej smaczek – cofa cię w czasie o dobrych kilkadziesiąt lat.
Turystyka: Himalaje
W sierpniu monsunowe deszcze często zalewają niektóre części Indii. Na szczęście najczęściej omijają one leżący na północy region Ladakh. Ma on do zaoferowania najwyższe na naszej planecie przełęcze, na które można wjechać motocyklem. Ale nie tylko dla nich warto się tam wybrać.
Motocykl używany - Yamaha XVS 950 Midnight Star
Dla wielu motocykl w stylu cruiser musi mieć amerykański rodowód. Tymczasem japońskie „podróbki” niejednokrotnie przewyższają Harleya pod względem jakości wykonania oraz trwałości. Zatem czy warto się skusić na Yamahę XVS 950 Midnight Star?
HUD w motocyklowym kasku, czyli bądź jak Maverick
Nie tak dawno z wyświetlaczy HUD korzystali wyłącznie piloci myśliwców. Dziś tego typu rozwiązania trafiły do samochodów i… motocyklowych kasków.
Yamaha Ténéré 700 World Raid kontra Yamaha Ténéré 700
Na pierwszy rzut oka Nowa Yamaha Ténéré 700 World Raid wygląda jakby przed chwilą wróciła z wyprawy dookoła świata. Postanowiłem sprawdzić ją w bezpośrednim porównaniu z wyglądającym nieco skromniej podstawowym modelem – Yamahą Ténéré 700.
Modeka Aeris II
Nie ma przesady w stwierdzeniu, że Modeka specjalizuje się w odzieży turystycznej. Do naszego testu trafił zestaw Modeka Aeris II.
Nie wpadnij w pułapkę - podpowiadamy jak uniknąć wysokiego mandatu
W świetle nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym mandaty mocno podrożały. W gąszczu znaków drogowych i zawiłych przepisów łatwo zatem popełnić kosztowny błąd. Podpowiadamy co może pomóc uniknąć ci kosztownej i stresującej wpadki.
Dlaczego w USA wciąż można kupić motocykle, których historia sięga 30 lat?
Jeśli chodzi o normy emisji spalin, przyjęło się przekonanie, że Kalifornia jest pod tym względem najbardziej restrykcyjna.
Mistrzowska kurtka Rafała Sonika na licytacji WOŚP
Rafał Sonik to 9-krotny zdobywca Pucharu Świata cross country i jeden z niewielu polskich zwycięzców rajdu Dakar. Rafał od lat wspiera działania WOŚP i nie inaczej jest w tym roku. Na licytacji możesz kupić jego kurtkę z sezonu 2019 w którym zdobył Puchar Świata.
Porównanie motocykli używanych: Suzuki Bandit 600 VS Honda Hornet 600
Przez wiele lat Suzuki Bandit i Honda Hornet były najpopularniejszymi motocyklami na polskich drogach. Dziś wciąż są to sprzęty solidne, a przy tym też tanie. Który prezentuje się lepiej w bezpośrednim starciu?
MotoGP: Nowe barwy prywatnych zespołów Ducati
Prywatne zespoły Pramac Racing i Gresini Ducati zaprezentowały nowe barwy na sezon 2023, a w nich nowego zawodnika Gresini – Alexa Marqueza, który zastąpi Eneę Bastianiniego. Widać mocne połączenie z fabryką z Bolonii.
Jak sprawdzić i prawidłowo ustawić ciśnienie powietrza w oponach motocykla?
To pytanie, przed którym staje wiele osób, zwłaszcza początkujących motocyklistów. Oto kilka rad.
Test opon Bridgestone AT41 - do motocykli adventure
Wyobrażasz sobie Land Rovera Defendera na typowo drogowych oponach? Nic dziwnego, że wielu użytkowników podróżnych enduro również chce mieć rasowo wyglądające kapcie, ale bez pogorszenia przyczepności, trwałości i poręczności. Czy opony adventure Bridgestone AT41 łączą te cechy?
Barton NXT 125 - pitbike do nauki jazdy w terenie
Małe motocykle crossowe to dobry wybór dla osób chcących rozpocząć swoją motocyklową przygodę. Oto przed wami staje Barton NXT 125.
Motocykl używany Suzuki SV 650
Suzuki SV 650 jest zwinny i lekki, dzięki czemu łatwo go ogarnąć, ale ma też swoje narowy. Prawdziwą radość z jazdy daje ładnie brzmiący i kochający obroty silnik V2. Czy warto się rozglądać za modelem z drugiej ręki?
Sieć 6G a systemy komunikacji między pojazdami
Nie tak dawno do użytku transmisji danych weszła sieć 5G, a już dziś trwają prace nad przygotowaniem urządzeń montowanych w pojazdach do obsługi sieci 6G. Cel jest jeden, podnieść poziom bezpieczeństwa na drogach.