A jednak dwa cylindry! Honda ujawniła jaki silnik trafi do nowego Horneta

Dwa cylindry w rzędzie, moc 92 KM i 270-stopniowe przesunięcie czopów korbowodu – tak w największym skrócie wyglądać będzie silnik, który trafi do nowego Horneta, ale także nowego Transalpa.

Honda Hornet silnik Honda

Honda postanowiła osłodzić nam trochę oczekiwanie na nowego Horneta. Na kanale YouTube Honda Motorcycles Europe ukazał się film, w którym Fuyukii Hosokawa, szef projektu Hornet, opowiada o jednostce napędowej, która trafi do tego motocykla. Jak już wiemy, silnik napędzać będzie nie tylko ten model – trafi także do nowego Transalpa.

Tak, jak można było się spodziewać, Japończycy pokazali dwucylindrową rzędówkę. Zanim z niezadowoleniem skomentujecie redukcję cylindrów w porównaniu do poprzedniej wersji Horneta, zapoznajcie się z danymi technicznymi, ale przede wszystkim poczekajcie na wrażenia z jazdy. Nowy silnik ma konstrukcję zbliżoną do jednostki z Afryki Twin, a zatem czopy korbowodu przesunięto tutaj o 270 stopni. W praktyce silnik brzmi trochę jak V-twin.

Moc silnika to 92 KM, niestety, osiągane dopiero przy 9500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 75 Nm dostępne przy 7250 obr/min. Parametry nie powalają, ale to testy ostatecznie pokażą jak silnik ten sprawować się będzie podczas jazdy. Warto nadmienić, że do tej jednostki inżynierowie zaprojektowali specjalny układ wydechowy, który ma podkreślać brzmienie silnika.

Na bazie tej jednostki Honda planuje zbudować kilka motocykli. Dziś wiadomo na pewno, że powstanie Hornet i Transalp. Zakładamy, że dołączą do nich także klasyk Hawk 75 (lub Rebel 750) i CBR750R. Nas ekscytuje szczególnie ten drugi – byłaby to mocna konkurencja dla Yamahy R7 i Kawasaki Ninja 650.

Przeczytaj także: czy Honda planuje zamach na własną legendę?

Zobacz również:
REKLAMA