[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Adventure znaczy przygoda

Każdy kto ma choć elementarną wiedzę na temat motocykli BMW wie doskonale, że naturalną konsekwencją pokazania światu model F 850 GS i R 1250 GS jest stworzenie ich w wersji Adventure, czyli uczynienie z nich maszyn przygotowanych do wypraw przez wielkie "W".

Sercem F 850 GS Adventure jest nowy silnik z przestawionymi o 90° wykorbieniami wału, zapłonami co 270°, dwoma wałkami wyrównoważającymi i sześciobiegową skrzynią. W konfiguracji podstawowej silnik dysponuje trybami „Road” i „Rain”, w opcji dostępne są jednak także tryby „Dynamic”, „Enduro” i „Enduro Pro”. Dwucylindrowiec ma 853 cm³ pojemności i generuje 95 KM mocy przy 8250 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6250 obr/min.
Co istotne - z myślą o posiadaczach prawa jazdy A2  maszyna oferowana jest też w wersji przystosowanej do wymogów tej kategorii (48 KM przy 6500 obr/min, 63 Nm przy 4500 obr/min.)

 

 

Motocykl bazuje na modelu F 850 GS i pod względem budowy i wyposażenia jest do niego bardzo zbliżony, jest jednak kilka znaczących, nadających mu wyprawowy charakter różnic.

Po pierwsze skoki zawieszeń. W wersji Adventure wynoszą one 230 mm z przodu i 215 mm z tyłu czyli odpowiednio o 26 i 4 mm więcej niż w wersji standardowej (w opcji jest też zawieszenie obniżone o skokach 210 i 195 mm). Maszyna ma też większą o 8 litrów pojemność zbiornika, który mieści 23 litry paliwa, a także o 15 mm wyżej, bo 875 mm nad ziemią, ulokowana kanapę.

Inne są też opcje malowania, bowiem F 850 GS Adventure oferowany jest w malowaniach Ice Grey, Rallye oraz  Exlusive.

 

Dużo większy zbiornik, 23 litrowy zbiornik paliwa oraz regulowana szyba to tylko niektóre z cech charakterystycznych F 850 GS Advenure

 

Poza tym F 850 GS Adventure seryjnie wyposażony jest w: ABS, system kontroli trakcji, komputer pokładowy Pro, reflektor LED, światło "stop" typu Dynamic Brake Light, regulowana szybę, gniazdko 12v, regulowane klamki oraz dźwignie biegów i hamulca nożnego, podnóżki enduro, płytę pod silnik i handbary oraz stalowy bagażnik.

Dostępna jest też szeroka oferta wyposażenia dodatkowego

 

 

Dane techniczne BMW F 850 GS Adventure
Silnik:

Rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą, cztery zawory na cylinder, układ smarujący z suchą miską olejową

Przeniesienie napędu: wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch
Śr. cylindra x skok tłoka 102,5 mm x 76 mm
Pojemność 1254 cm3
Moc maks. 95 KM (70 kW) przy 8250 obr/min
Maks. moment obrotowy 92 Nm przy 6250 obr/min
Rama: Rama stalowa, grzbietowa
Zawieszenia: przód – widelec upside-dowan o śr. lag 43 mm, tył – aluminiowy wahacz dwustronny, centralny,  amortyzator
Hamulce: przód – Podwójny hamulec tarczowy, średnica 305 mm, 2-tłoczkowe zaciski pływające
tył – tarcza o śr. 265 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający, wyłączany ABS
Opony p/t: 90/90 R 21 / 150 70 R 17

 

Wymiary i masy
Wysokość kanapy 875 mm
Masa: 244 kg
Ładowność: 211 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 23 l

 

BMW F 850 GS Adventure

 

BMW R 1250 GS Adventure

 

R 1250 GS Adventure budzi szacunek już samym wyglądem. Ten potężny, świetnie wyposażony motocykl epatuje siłą, rządzą przygody i rzuca wyzwanie wszelkim przeciwnościom.

Podobnie jak wersję R 1250 GS napędza go nowy silnik z rozrządem BMW ShiftCam zapewniający niezły ciąg w całym zakresie obrotów. Jednostka ma 1254 cm3 pojemności i generuje 136 KM mocy i 142 Nm momentu obrotowego.

 

 

Maszyna różni się jednak mocno od wersji podstawowej. Jako pierwsze rzucają się w oczy potężny 30 litrowy bak oraz większe skoki zawieszeń czyniące sylwetkę motocykla o wiele bardziej "przypakowaną" niż w standardowym GS-ie.

Przednie zawieszenie ma tutaj 210, a tylne 220 mm skoku. Wyżej ulokowano też kanapę, bo aż 890/910 mm nad ziemią. Motocykl jest też o 63 mm dłuższy, o 30 mm wyższy i o 28 mm szerszy.

Adventure oferowany jest w malowaniach Grey, HP oraz  Exlusive. Poza tym maszyna ma seryjnie montowane gmole, bagażnik, regulowane klamki i podnóżki enduro, wyposażona jest też miedzy innymi w dużą regulowaną szybę, reflektor LED, komputer pokładowy Pro i system Connectyvity z 6,5 calowym wyświetlaczem TLF.

Jako że R 1250 GS Adventure dostępny jest z szeroką gamą opcjonalnych akcesoriów stworzenie idealne spersonalizowanej maszyny nie powinno być problemem.

 

Dane techniczne BMW R 1250 GS Adventure
Silnik: Chłodzony powietrzem i cieczą czterosuwowy, dwuscylindrowy silnik, podwójny wałek rozrządu, jeden wałek wyrównoważający i układ zmiennych faz rozrządu BMW ShiftCam.
Przeniesienie napędu: sterowane hydraulicznie sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, wał kardana
Śr. cylindra x skok tłoka 102,5 mm x 76 mm
Pojemność 1254 cm3
Moc maks. 136 KM (100 kW) przy 7750 obr/min
Maks. moment obrotowy 143 Nm przy 6250 obr/min
Rama: Rama dwuczęściowa, skręcana, silnik jako element nośny
Zawieszenia: przód – BMW Motorrad Telelever; amortyzator centralny, tył – BMW Motorrad Paralever, amortyzator WAD
Hamulce: przód – Podwójny hamulec tarczowy, średnica 305 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski pływające tył – jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający, ABS Pro
Opony p/t: 120/70 R 19 / 170 60 R 17

 

Wymiary i masy
Wysokość kanapy 890/910 mm
Masa: 268 kg
Ładowność: 217 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 30 l

 

 

zobacz galerię

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA