[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Adventure znaczy przygoda

Każdy kto ma choć elementarną wiedzę na temat motocykli BMW wie doskonale, że naturalną konsekwencją pokazania światu model F 850 GS i R 1250 GS jest stworzenie ich w wersji Adventure, czyli uczynienie z nich maszyn przygotowanych do wypraw przez wielkie "W".

Sercem F 850 GS Adventure jest nowy silnik z przestawionymi o 90° wykorbieniami wału, zapłonami co 270°, dwoma wałkami wyrównoważającymi i sześciobiegową skrzynią. W konfiguracji podstawowej silnik dysponuje trybami „Road” i „Rain”, w opcji dostępne są jednak także tryby „Dynamic”, „Enduro” i „Enduro Pro”. Dwucylindrowiec ma 853 cm³ pojemności i generuje 95 KM mocy przy 8250 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6250 obr/min.
Co istotne - z myślą o posiadaczach prawa jazdy A2  maszyna oferowana jest też w wersji przystosowanej do wymogów tej kategorii (48 KM przy 6500 obr/min, 63 Nm przy 4500 obr/min.)

 

 

Motocykl bazuje na modelu F 850 GS i pod względem budowy i wyposażenia jest do niego bardzo zbliżony, jest jednak kilka znaczących, nadających mu wyprawowy charakter różnic.

Po pierwsze skoki zawieszeń. W wersji Adventure wynoszą one 230 mm z przodu i 215 mm z tyłu czyli odpowiednio o 26 i 4 mm więcej niż w wersji standardowej (w opcji jest też zawieszenie obniżone o skokach 210 i 195 mm). Maszyna ma też większą o 8 litrów pojemność zbiornika, który mieści 23 litry paliwa, a także o 15 mm wyżej, bo 875 mm nad ziemią, ulokowana kanapę.

Inne są też opcje malowania, bowiem F 850 GS Adventure oferowany jest w malowaniach Ice Grey, Rallye oraz  Exlusive.

 

Dużo większy zbiornik, 23 litrowy zbiornik paliwa oraz regulowana szyba to tylko niektóre z cech charakterystycznych F 850 GS Advenure

 

Poza tym F 850 GS Adventure seryjnie wyposażony jest w: ABS, system kontroli trakcji, komputer pokładowy Pro, reflektor LED, światło "stop" typu Dynamic Brake Light, regulowana szybę, gniazdko 12v, regulowane klamki oraz dźwignie biegów i hamulca nożnego, podnóżki enduro, płytę pod silnik i handbary oraz stalowy bagażnik.

Dostępna jest też szeroka oferta wyposażenia dodatkowego

 

 

Dane techniczne BMW F 850 GS Adventure
Silnik:

Rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą, cztery zawory na cylinder, układ smarujący z suchą miską olejową

Przeniesienie napędu: wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch
Śr. cylindra x skok tłoka 102,5 mm x 76 mm
Pojemność 1254 cm3
Moc maks. 95 KM (70 kW) przy 8250 obr/min
Maks. moment obrotowy 92 Nm przy 6250 obr/min
Rama: Rama stalowa, grzbietowa
Zawieszenia: przód – widelec upside-dowan o śr. lag 43 mm, tył – aluminiowy wahacz dwustronny, centralny,  amortyzator
Hamulce: przód – Podwójny hamulec tarczowy, średnica 305 mm, 2-tłoczkowe zaciski pływające
tył – tarcza o śr. 265 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający, wyłączany ABS
Opony p/t: 90/90 R 21 / 150 70 R 17

 

Wymiary i masy
Wysokość kanapy 875 mm
Masa: 244 kg
Ładowność: 211 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 23 l

 

BMW F 850 GS Adventure

 

BMW R 1250 GS Adventure

 

R 1250 GS Adventure budzi szacunek już samym wyglądem. Ten potężny, świetnie wyposażony motocykl epatuje siłą, rządzą przygody i rzuca wyzwanie wszelkim przeciwnościom.

Podobnie jak wersję R 1250 GS napędza go nowy silnik z rozrządem BMW ShiftCam zapewniający niezły ciąg w całym zakresie obrotów. Jednostka ma 1254 cm3 pojemności i generuje 136 KM mocy i 142 Nm momentu obrotowego.

 

 

Maszyna różni się jednak mocno od wersji podstawowej. Jako pierwsze rzucają się w oczy potężny 30 litrowy bak oraz większe skoki zawieszeń czyniące sylwetkę motocykla o wiele bardziej "przypakowaną" niż w standardowym GS-ie.

Przednie zawieszenie ma tutaj 210, a tylne 220 mm skoku. Wyżej ulokowano też kanapę, bo aż 890/910 mm nad ziemią. Motocykl jest też o 63 mm dłuższy, o 30 mm wyższy i o 28 mm szerszy.

Adventure oferowany jest w malowaniach Grey, HP oraz  Exlusive. Poza tym maszyna ma seryjnie montowane gmole, bagażnik, regulowane klamki i podnóżki enduro, wyposażona jest też miedzy innymi w dużą regulowaną szybę, reflektor LED, komputer pokładowy Pro i system Connectyvity z 6,5 calowym wyświetlaczem TLF.

Jako że R 1250 GS Adventure dostępny jest z szeroką gamą opcjonalnych akcesoriów stworzenie idealne spersonalizowanej maszyny nie powinno być problemem.

 

Dane techniczne BMW R 1250 GS Adventure
Silnik: Chłodzony powietrzem i cieczą czterosuwowy, dwuscylindrowy silnik, podwójny wałek rozrządu, jeden wałek wyrównoważający i układ zmiennych faz rozrządu BMW ShiftCam.
Przeniesienie napędu: sterowane hydraulicznie sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, wał kardana
Śr. cylindra x skok tłoka 102,5 mm x 76 mm
Pojemność 1254 cm3
Moc maks. 136 KM (100 kW) przy 7750 obr/min
Maks. moment obrotowy 143 Nm przy 6250 obr/min
Rama: Rama dwuczęściowa, skręcana, silnik jako element nośny
Zawieszenia: przód – BMW Motorrad Telelever; amortyzator centralny, tył – BMW Motorrad Paralever, amortyzator WAD
Hamulce: przód – Podwójny hamulec tarczowy, średnica 305 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski pływające tył – jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający, ABS Pro
Opony p/t: 120/70 R 19 / 170 60 R 17

 

Wymiary i masy
Wysokość kanapy 890/910 mm
Masa: 268 kg
Ładowność: 217 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 30 l

 

 

zobacz galerię

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij