REKLAMA

Africa Twin w nowych barwach, CB i CBR 650 R z nowym widelcem BPF

Honda Africa Twin to jeden z lepiej sprzedających się modeli marki. W sezon 2021 wchodzi bez większych zmian poza kolorystyką. CB 650 R dostał nowy widelec Big Piston Fork i został dostosowany do normy Euro 5.

Honda Africa Twin 2021 Honda
Honda Africa Twin 2021

Nowa Afryka 

Powrót Hondy Africa Twin kilka lat temu był wydarzeniem na które czekało wielu miłośników poprzedniego modelu, który przez lata zapracował sobie na status maszyny kultowej. Wszyscy spodziewaliśmy się fajerwerków, tymczasem nowa Africa była motocyklem, który nie wyróżnia się w zasadzie w żadnej kategorii, ale całościowo oferuje bardzo dobry, solidny, wygodny i uniwersalny pakiet. Słowem, mnóstwo motocykla za rozsądną cenę. Przy okazji nowa „Afryka” nie była przeładowana elektroniką.

Honda Africa Twin 2021

CB 650 R i CBR 650 R 2021 będą miały nowy widelec SF BPF (Separate Function Big Piston Fork).

Honda obrała sprawdzoną drogę i skuteczną strategię powoli rozwijając bazowy model o wersje Adventure Sports i model CRF 1100. Na przyszły sezon japoński gigant nie zamierza wprowadzać żadnych poprawek poza przystosowaniem kilku swoich modeli do europejskiej normy czystości spalin Euro 5. W przypadku modelu Africa Twin zmiany będą jeszcze bardziej powierzchowne bo dotyczą tylko nowego lakierowania, które pojawi się na owiewkach podstawowego modelu. Na plastiki CRF 1100 Africa Twin trafi teraz malowanie Pearl Glare White Tricolor w barwach bieli, czerwieni i niebieskiego, które do tej pory dostępne było tylko w wersji Adventure Sports. To dowód na to, że Honda słucha swoich klientów, którym bardzo brakowało tego malowania w podstawowej wersji „Afryki”. Honda poszła na rękę fanom marki i dołożyła malowanie Pearl Glare White Tricolor do obecnie dostępnych Grand Prix Red (czerwony metallic) i Matt Ballistic Black Metallic (czarny mat).

Honda Africa Twin 2021Honda
Honda Africa Twin 2021

Zobacz także: Pierwszy motocykl z seryjnym aktywnym radarem już w produkcji!

Honda CB 650 R i CBR 650 R

Pewne zmiany dotkną również popularnej CB 650 R i sportowej odmiany CBR 650 R, ale tu robi się nieco poważniej. Oprócz oczywistych, bo obowiązkowych zmian wymaganych do dostosowania maszyny do normy Euro 5, Honda postanowiła pogrzebać w zawieszeniu CB i CBR 650 R. W miejsce poprzedniego widelca wjedzie zupełnie nowy widelec typu Separate Function Big Piston Fork (SF-BPF). Ten typ widelca ma rozdzielone funkcje tłumienia osobno na każdą lagę. Do tego odświeżony został zestaw wskaźników LCD oraz przednie światła, a pod siedzeniem wylądowało gniazdo USB typu C.

Honda CB 650 R 2021Honda
Honda CB 650 R 2021

Honda CBR 650 R 2021Honda
Honda CBR 650 R

zobacz galerię

Zobacz również:
Mocne, nowoczesne motocykle o klasycznych kształtach nadal cieszą się sporym zainteresowaniem motocyklistów w całej Europie. Nic dziwnego, że BMW wciąż rozwija swoją linię Heritage. Ilość wersji i modeli motocykli bazujących na R nineT niejednego zaskoczy.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA