REKLAMA

Akcja serwisowa BMW R 1200 GS/Adventure

W ramach akcji serwisowej obejmującej modele R 1200 GS i R 1200 GS Adventure wyprodukowane między listopadem 2013 a czerwcem 2017 specjaliści z serwisów BMW będą sprawdzali przednie zawieszenie.

Prowadząc stałą kontrole jakości inżynierowie z BMW stwierdzili, iż w wyniku niestandardowych zdarzeń powiązanych z krótkotrwałym przeciążeniem rur widelca telelever w chłodzonych cieczą modelach R 1200 GS i R 1200 GS Adventure (K 50 i K51). może dojść do ich uszkodzenia. Przeciążenia takie mogą wystąpić np. podczas najechania na przeszkodę, upadku lub jazdy po głębokich wybojach z nieodpowiednią prędkością. W takich przypadkach nawet uszkodzenie przedniej obręczy nie jest czymś niezwykłym, nie musi jednak zawsze wystąpić.

Potencjalne uszkodzenie rury widelca objawia się szczeliną pomiędzy rurą a wtłoczonym górnym korkiem. W celu sprawdzenia należy w tym miejscu przesunąć w dół zamontowany tam gumowy pierścień. Jeżeli gniazdo zaciśniętego korka się poluzowało, szczelina może się powiększać w trakcie dłuższych przebiegów przy dużych obciążeniach. Z reguły prowadzi to do także do nieszczelności i wycieków oleju oraz stukania i nieprecyzyjnego zachowania podczas jazdy.

Jeżeli te sygnały nie zostaną właściwie zinterpretowane lub będą zignorowane przez użytkownika, a w ciągu dalszej eksploatacji wystąpią następne przeciążenia, może dojść do kompletnego poluzowania się korka. W rezultacie nie można wykluczyć krytycznych zachowań motocykla podczas jazdy.

Dlatego też firma BMW Motorrad zdecydowała się na sprawdzenie i naprawę wyżej wymienionych pojazdów. Właściciele wyżej wymienionych modeli zostaną poinformowani o akcji przez firmę BMW. Naprawa w ramach akcji serwisowej jest bezpłatna. Akcją objętych jest 1940 motocykli sprzedanych w Polsce. Właściciele motocykli importowanych, które wyprodukowane zostały w tym okresie również powinni się zgłosić do najbliższego dealera BMW Motorrad w celu sprawdzenia motocykla.

zobacz galerię

Zobacz również:
Ponad połowa badanych przez Bikesure motocyklistów chciałaby przesiąść się na motocykl elektryczny lub już to zrobiła. Obok powodów ekonomicznych, respondenci wskazywali także lepszą dostępność momentu obrotowego.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA