Prowadząc stałą kontrole jakości inżynierowie z BMW stwierdzili, iż w wyniku niestandardowych zdarzeń powiązanych z krótkotrwałym przeciążeniem rur widelca telelever w chłodzonych cieczą modelach R 1200 GS i R 1200 GS Adventure (K 50 i K51). może dojść do ich uszkodzenia. Przeciążenia takie mogą wystąpić np. podczas najechania na przeszkodę, upadku lub jazdy po głębokich wybojach z nieodpowiednią prędkością. W takich przypadkach nawet uszkodzenie przedniej obręczy nie jest czymś niezwykłym, nie musi jednak zawsze wystąpić.

Potencjalne uszkodzenie rury widelca objawia się szczeliną pomiędzy rurą a wtłoczonym górnym korkiem. W celu sprawdzenia należy w tym miejscu przesunąć w dół zamontowany tam gumowy pierścień. Jeżeli gniazdo zaciśniętego korka się poluzowało, szczelina może się powiększać w trakcie dłuższych przebiegów przy dużych obciążeniach. Z reguły prowadzi to do także do nieszczelności i wycieków oleju oraz stukania i nieprecyzyjnego zachowania podczas jazdy.
Jeżeli te sygnały nie zostaną właściwie zinterpretowane lub będą zignorowane przez użytkownika, a w ciągu dalszej eksploatacji wystąpią następne przeciążenia, może dojść do kompletnego poluzowania się korka. W rezultacie nie można wykluczyć krytycznych zachowań motocykla podczas jazdy.

Dlatego też firma BMW Motorrad zdecydowała się na sprawdzenie i naprawę wyżej wymienionych pojazdów. Właściciele wyżej wymienionych modeli zostaną poinformowani o akcji przez firmę BMW. Naprawa w ramach akcji serwisowej jest bezpłatna. Akcją objętych jest 1940 motocykli sprzedanych w Polsce. Właściciele motocykli importowanych, które wyprodukowane zostały w tym okresie również powinni się zgłosić do najbliższego dealera BMW Motorrad w celu sprawdzenia motocykla.