Akcja serwisowa nowy R1 i R1M

Wjazd nowej R1 na scenę superbike'ów nieźle zamieszał. Niestety jak niemal każdy nowy model również nowa R1 nie uniknęła chorób wieku dziecięcego, co oznacza, że przyszedł czas na pierwszą akcję serwisową.

Yamaha YZF-R1

Choć motocykl jest nowy, problem z którym się boryka jest w przypadku Yamahy dobrze znany. Ta sama wada dotyczyła pierwszych R6 i R1 sprzed prawie 17 lat.  Chodzi oczywiście o bardzo wrażliwe drugie przełożenie w skrzyni biegów. Zębatka drugiego biegu jest wykonana ze słabych materiałów co przy ekstremalnym użytkowaniu może zakończyć się wysypaniem uzębienia. W starych modelach zwłaszcza jazda na gumie i przebijanie biegów bez sprzęgła powodowało uszkodzenia drugiego biegu. Tym razem do wady drugiego biegu mogą dołączyć też zdeformowane zębatki trzeciego i czwartego przełożenia. To jeszcze nic oficjalnego, ale akcja zostanie najprawdopodobniej ogłoszona w ciągu kilku najbliższych dni. Nie wiadomo jak wielu motocykli dotyczyć będzie akcja serwisowa i czy któryś z nich został sprzedany w polskiej sieci salonów.

W czerwcu tego roku R1M również musiały trafić do serwisu, jednak powodem nie było wykonanie motocykla, a wadliwe amortyzatory Ohlinsa, w których luzowały się śruby mocujące.

Zobacz również:
Kamizelki i kurtki z poduszkami powietrznymi nie powinny być obowiązkowe – twierdzą hiszpańscy bikerzy. Szef tamtejszego stowarzyszenia motocyklistów ostrzega, że podobne regulacje mogą pojawić się także w innych krajach Europy.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA