Amerykański sen

BMW K 1600 Grand America to fascynujące połączenie dojrzałej technologii z romantycznym amerykańskim marzeniem. Luksusowy europejski motocykl stworzony z myślą o fanach amerykańskiego stylu

Pod względem zastosowanych rozwiązań luksusowy K 1600 Grand America jest rozwinięciem stylowego baggera K 1600 B. W rzeczywistości jednak to całkiem inna maszyna - mniej agresywna, mniej groźna za to bardziej dostojna i co najważniejsze, jeszcze bardziej komfortowa.

 

BMW K 1600 Grand America odzwierciedla bowiem amerykańską fascynację przestrzenią, wielkimi odległościami i pojazdami potrafiącymi je pokonywać w możliwie jak najwygodniejszy sposób.

Zacznijmy od stylu. Mocarny, sześciocylindrowy bagger ma dynamiczną, lekko pływająca ku tyłowi linię nawiązującą kształtem do kropli wody, której najwyższym punktem jest potężna szyba, a najniższym osadzone tuż nad długimi tłumikami dolne krawędzie kufrów bocznych. W oczy rzuca się też spory topcase z wkomponowanym oparciem dla pasażera, który oprócz sporej przestrzeni na bagaż, zapewnia załodze jeszcze większy komfort. Charakterystyczny wygląd tyłu podkreśla dodatkowe światło stop ulokowane centralnym kufrze tworzące spójną całość z ulokowanymi w bocznych kufrach kierunkowskazami i tylnymi lampami (wszystko w technologii LED). Całości dopełniają efektowne malowania i elementy dostępne  w dedykowanym pakiecie stylizacyjnym: dwukolorowe lakierowanie i chromowane detale.

Sercem maszyny jest rzędowy sześciocylindrowiec generujący 160 KM mocy (przy 7750 obr/min) i 175 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 5250 obr/min).  Co ciekawe w myśl zasad „The American Way of Riding” (amerykańskie go stylu jazdy) maksymalna prędkość motocykla ograniczona została elektronicznie do 162 km/h czyli 100 mph (mil na godzinę). Uwzględniono tym samym fakt, iż popularne tym segmencie maszyn dposażanie tylnej części w dodatkowe akcesoria zmienia rozkład mas i obciążenia obu osi. Ograniczenie ma więc gwarantować maksymalną stabilność oraz bezpieczeństwo w różnych drogowych sytuacjach.

 

Za dynamikę, komfort i stabilność nowego BMW Grand America odpowiada nie tylko silnik, ale i  montowane seryjnie elektronicznie regulowane zawieszenia Dynamic ESA dysponujące trybami pracy „Road” (normalny) oraz „Cruise” (podwyższony komfort). Do standardowego wyposażenia należy też tak zwany asystent cofania czyli uruchamiany osobnym guzikiem elektryczny "bieg wsteczny" pomagający w manewrowaniu ważącym 354 kg kolosem.

Jak na amerykański krążownik przystało K 1600 Grand America zapewnia kierowcy i pasażerowi maksymalny komfort i to nawet podczas pokonywania nawet na najdłuższych tras. Wynika to miedzy innymi z bardzo wygodnej, zrelaksowanej pozycji. Przednie podesty, dostępne wcześniej jako akcesorium oferowane są teraz w standardzie, podobne zresztą jak ABS Pro, dynamiczna kontrola trakcji DTC, reflektor ksenonowy, Multi Controller, trzy tryby jazdy: „Rain”, „Road”, „Dynamic” oraz system audio z możliwością podłączenia nawigacji.

Jakby tego było mało ochrona przed wiatrem i kaprysami pogody jest dzięki wysokiej szybie i bocznym owiewkom niemal doskonała. Maszynę wyposażono też w standardowe gmole, grzane manetki i siedzenie a także tempomat.

Do tego wszystkiego dochodzi fabrycznie wyposażenie dodatkowe w postaci między innymi asystenta zmiany biegów Pro; inteligentnego połączenie alarmowe pozwalającego szybko wezwać pomoc w razie wypadku (oferowane tylko na europejskich rynkach oferujących ConnectedDrive), różnych wysokości siedzeń, systemu bezkluczykowego, centralnego zamka, asystenta ruszania pod gorę i nie tylko.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA