Rzędowa dwucylindrówka napędzająca RS660 to nic innego jak połówka V4-ki znanej z Aprilii Tuono 1100, w której Włosi wykorzystali tylko dwa przednie cylindry. Na ten moment producent nie podaje szczegółowych danych technicznych, ale można przypuszczać, że silnik będzie osiągał moc około 100 KM. Dla porównania czterocylindrowa Yamaha R6 ma 118 KM.
ZOBACZ TEŻ: Najmocniejszy motocykl Ducati - premiera Panigale V4 R
System Aprilia Active Aerodynamics (A3)
Najbardziej zaskakującym elementem nowej RS-ki jest system Aprilia Active Aerodynamics (w skrócie A3). Dzięki zmianie ustawienia elementów owiewki (pozycja i kąt nachylenia) umożliwia on zmianę przepływu powietrza podczas jazdy. To z kolei zwiększa docisk aerodynamiczny.
Podobne rozwiązanie jest stosowane w samochodzie Lamborghini Huracan Performante. Tu nazywa się on ALA - Aerodinamica Lamborghini Attiva. Przypuszczam, że tak jak w przypadku Lambo zmienna aerodynamika poprawi przyczepność Aprilii co poprawi przyczepność przodu w czasie przyspieszania i zapewni lepsze prowadzenie w zakrętach. Jak to sprawdzi się w praktyce? Poczekamy, zobaczymy. W teorii wszystko wygląda świetnie. Wciąż nie wiadomo kiedy Aprilia wprowadzi tą technologię do produkcji seryjnej.
ZOBACZ TEŻ: REV'IT! - przewaga dzięki technice