[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Aprilia RS660 Concept

Podczas targów EICMA Aprilia zadziwiła nowym prototypem - RS660. Maszyna wygląda jak milion dolarów.

Rzędowa dwucylindrówka napędzająca RS660 to nic innego jak połówka V4-ki znanej z Aprilii Tuono 1100, w której Włosi wykorzystali tylko dwa przednie cylindry. Na ten moment producent nie podaje szczegółowych danych technicznych, ale można przypuszczać, że silnik będzie osiągał moc około 100 KM. Dla porównania czterocylindrowa Yamaha R6 ma 118 KM.

 

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: Najmocniejszy motocykl Ducati - premiera Panigale V4 R

 

System Aprilia Active Aerodynamics (A3)

Najbardziej zaskakującym elementem nowej RS-ki jest system Aprilia Active Aerodynamics (w skrócie A3). Dzięki zmianie ustawienia elementów owiewki (pozycja i kąt nachylenia) umożliwia on zmianę przepływu powietrza podczas jazdy. To z kolei zwiększa docisk aerodynamiczny.

Podobne rozwiązanie jest stosowane w samochodzie Lamborghini Huracan Performante. Tu nazywa się on ALA - Aerodinamica Lamborghini Attiva. Przypuszczam, że tak jak w przypadku Lambo zmienna aerodynamika poprawi przyczepność Aprilii co poprawi przyczepność przodu w czasie przyspieszania i zapewni lepsze prowadzenie w zakrętach. Jak to sprawdzi się w praktyce? Poczekamy, zobaczymy. W teorii wszystko wygląda świetnie. Wciąż nie wiadomo kiedy Aprilia wprowadzi tą technologię do produkcji seryjnej. 

 

ZOBACZ TEŻ: REV'IT! - przewaga dzięki technice

 

REKLAMA

 

Ultralekka?

Jeśli wierzyć plotkom, masa Aprilii będzie wyjątkowo niska. Ma to zapewnić kompaktowa rama z aluminium (silnik jest tu elementem nośnym). Niestety na szczegóły musimy jeszcze poczekać.

REKLAMA

Uwagę zwracają potężne czterotłoczkowe zaciski Brembo i ogromne tarcze hamulcowe. Nie zabrakło złotego widelca upside-down, a z tyłu za tłumienie odpowiada bezpośrednio mocowany centralny amortyzator. Na dodatek część owiewek, w które ubrany był RS wykonano z karbonu! Mogę być pewien, że to nie przejdzie do wersji seryjnej. 

Coming soon...

Według zapowiedzi nowa jednostka napędowa Aprilii ma napędzać nie tylko RS-a, ale również inne modele. Tuż obok stoiska z RS 660 na targach EICMA w Mediolanie, Włosi pokazali grafikę: "coming soon T.". Jak myślicie, o który motocykl chodziło ekipie Aprilii? Moim zdaniem o Tuarega, czyli turystyczne enduro. Konkurencja dla Yamahy Tenere 700, BMW F850GS i KTM-a 790 Adventure R.

 

ZOBACZ TEŻ: Zgadnij jaki to motocykl po konturach[QUIZ]

 

REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz również:
The Speeder to latający pojazd przypominający nieco motocykl, który już niebawem trafi do seryjnej produkcji. Firma odpowiadająca za odrzutowe cacko rozpoczęła już przyjmowanie zamówień.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij