Aprilia Tuareg 660 2021. Nowe zdjęcia szpiegowskie

Plotki na temat Aprilii Tuareg 660 okazały się zupełnie nieprzesadzone. Prototyp nowego adventure z Noale został przyłapany podczas jazd testowych.

Tuareg to nazwa, która nieodparcie łączy się z rajdem Paryż-Dakar, w którym Aprilia startowała od roku 1989. Pierwszy motocykl noszący imię Tuareg wyjechał z fabryki w Noale w połowie lat 80., produkcja trwała zaś do roku 1994. Na przestrzeni lat Tuarega wyposażano w rozmaite silniki – od dwusuwowych 50 cm3 i 125 cm3, przez popularnego singla 350 cm3, aż po topową wersję 600 cm3.

W 2019 roku, podczas targów EICMA, włoski producent pokazał na swoim stoisku terrarium, w którym, pod gęstą warstwą bujnych zarośli, zmyślnie ukryty był prototyp nowego Tuarega. Pożądliwy wzrok fanów musiał zadowolić się detalami – szprychowymi felgami, wydechem, ramą pomocniczą i paroma innymi elementami. Z krzaków wyzierała jednak wyraźna idea nowego Tuarega jako motocykla przygodowego, celującego w tę samą klientelę, która kupuje Yamahę Tenere 700.

Zobacz również: Aprilia Tuono V4X - limitowany klejnot 

Aprilia Tuareg 660 - moc i moment obrotowy

Do napędu Tuarega 660 zostanie wykorzystany rzędowy dwucylindrowy silnik Frontemarcia, czyli przednia połowa jednostki napędowej V4 z Tuono V4 i RSV4. Dokładnie ta sama jednostka pracuje w pokazanym właśnie oficjalnie RS660. W Tuaregu moc zostanie zapewne obniżona dla zapewnienia korzystniejszego przebiegu momentu obrotowego. Szacujemy, że silnik osiągać będzie około 80 KM, zaś moment obrotowy wyniesie około 76 Nm. Motocykl miał pojawić się w 2020 roku, ale sami-wiecie-co mocno namieszało w planach nie tylko Aprilii, ale także dostawcom i w zasadzie chyba wszystkim.

Prototyp, przyłapany podczas jazd testowych, z grubsza przypomina kształtem koncept pokazany na wizualizacji. Częściowe maskowanie i dodatkowe elementy, służące prowadzeniu pomiarów (aparatura za siedzeniem pasażera i żółte wsporniki) nie znajdą się rzecz jasna w finalnej, produkcyjnej wersji.

Aprilia Tuareg 660 - jaka cena i wyposażenie?

Nowa Aprilia Tuareg 660 będzie konkurować głównie z Yamahą Tenere 700 i KTM 790 Adventure. Wnioskując po zdjęciach szpiegowskich, włoski producent także przygotowuje swój motocykl pod kątem dzielności terenowej. Nie znamy jak dotąd szczegółowych informacji, ale bazując na wiedzy, jaką dostarczają najnowsze modele Aprilii – RS660 i Tuono 660, możemy zakładać, że Tuareg będzie wyposażony w podstawowy pakiet elektroniki, obejmujący tryby jazdy, kontrolę trakcji, oraz system wspomagania hamowania silnikiem. Jeśli cena utrzyma się w okolicach 40 tys. zł, wróżymy spory sukces.

Zobacz również: jak wygląda serwis motocykla na Dakarze?

zobacz galerię

Zobacz również:
GSX-S 1000T to sportowo-turystyczna wersja nowego nakeda GSX-S 1000. Jej pojawienie się na rynku jest prawdopodobnie kwestią czasu, producent finalizuje kwestie techniczne i patentowe.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA