REKLAMA

Aprilia Tuono V4 X – limitowany klejnot

Po sukcesie Aprilii RSV4 X przyszedł czas na limitowaną wersję najmocniejszego i najlżejszego hypernakeda – Tuono X. Ogromna moc upakowana w limitowanej maszynie na tor wyścigowy.

Aprilia Tuono V4 X Aprilia
Aprilia Tuono V4 Xpakiek aerodynamiczny z MotoGP w nakedzie!

Kilka tygodni temu Aprilia zaprezentowała limitowaną do 10 sztuk specjalną edycję RSV 4 o tajemniczym kodzie X. Była to maszyna z przeznaczeniem wyłącznie na tor wyścigowy – jeden z najmocniejszych i najlżejszych superbike’ów na rynku czerpiący garściami z technologii stosowanych w MotoGP. Skoro 10 sztuk rozeszło się w kilka godzin mimo dość zaporowej ceny, Aprilia poszła krok dalej – oto Tuono V4 X.

Aprilia Tuono V4 X Aprilia
Aprilia Tuono V4 X

Aprilia Tuono V4 X ma 221 KM i waży tylko 166 kg. Cena? 34 900 Euro.

Ten hypernaked z przydomkiem X również jest zbudowany przez dział wyścigowy Aprilii i również jest limitowaną i numerowaną wersją, w której drzemie prawdziwy demon. Tuono X ma aż 221 KM i waży zaledwie 166 kg. Pozbawiony wszelkich atrybutów motocykla drogowego „X” jest motocyklem tylko na tor wyścigowy. Wszystkie owiewki wykonane są z karbonu, a pakiet aerodynamiczny inspirowany jest tym z motocykli MotoGP, na których jeździ Aleix Espargaro. Po lewej stronie kierownicy znajdziesz kolorowy panel przycisków do szybkiej zmiany ustawień, również inspirowany maszynami z mistrzostw świata. Elektronika została uproszczona i zoptymalizowana do użytku wyścigowego, podobnie jak elektronicznie sterowane zawieszenia Ohlins 2.0 EC oraz wyczynowe zaciski hamulcowe Brembo GP4-MS połączone z radialną pompą hamulcową zapewniające opóźnienia godne maszyn z WSBK. Wszystko to okraszone jest kutymi, magnezowymi felgami Marchesini oraz wyczynowym tytanowym układem wydechowym Akrapovic z karbonową końcówką.

Swój udział przy projektowaniu maszyny miał zawodnik testowy Aprilli i były zawodnik WorldSBK Lorenzo Savadori. Podczas testów wykręcił na torze Monza czas okrążenia 1:50!

Maszyna pozbawiona jest świateł, kierunkowskazów, czy lusterek, a na koła naciągnięte są opony typu slick co bezwzględnie oznacza że nie jest to motocykl drogowy, a tylko i wyłącznie torowy. Cena zwala z nóg: 34 900 Euro czyli około 150 000 zł. Z drugiej strony jednak masz limitowaną, jedyną w swoim rodzaju maszynę w specjalnym malowaniu Bol d’Or. W komplecie dostajesz kask KYT NX-Race w limitowanym malowaniu, oraz wycieczkę po tajnych zakamarkach działu Aprilia Racing w fabryce w Noale.

Link do rezerwacji i więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej polskiej stronie Aprilii.

Aprilia Tuono V4 X Aprilia
Aprilia Tuono V4 X

Aleix Espargaró – zawodnik zespołu Aprilia Racing w MotoGP:

 „Tuono V4 X jest nie z tego świata. Nigdy nie testowałem motocykla z wysoką kierownicą na torze i jestem zaskoczony poczuciem stabilności. Silnik jest dziki, ale geometria podwozia nie ma z tym problemu – wręcz przeciwnie: pozycja i elektronika sprawiają, że jazda sprawia ekstremalną radość. Możesz jechać z wysoką precyzją, ale możesz także bawić się driftem jeżeli czujesz taką ochotę. To czystej krwi motocykl sportowy z domieszką chuligana!”

 Lorenzo Savadori, zawodnik testowy zespołu Aprilia:

„To najbardziej radosny motocykl, jakim kiedykolwiek jeździłem. Według mnie takie połączenie komfortu i osiągów jest wyjątkowe. Szalony silnik jest łatwy w okiełznaniu zarówno dla ekspertów oraz nowicjuszy, a pakiet aerodynamiczny zapewnia niesamowitą stabilność jak na nakeda. Uważam, że Aprilia Tuono V4 X po raz kolejny stworzyła nowy segment.”

Aprilia Tuono V4 X Aprilia
Aprilia Tuono V4 Xkonsola sterowania prosto z wyścigów

zobacz galerię

Zobacz również:
Ducati ogłosiło rozpoczęcie produkcji pierwszego motocykla z przednim i tylnym radarem multimedialnym, którym będzie… nowa Multistrada V4.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA