Od dłuższego jednak czasu docierały informacje o Concepcie C, czyli dużym skuterze, również z napędem elektrycznym. Na silnik elektryczny przyjdzie nam chyba jeszcze poczekać, ale dwa zupełnie nowe skutery, a w zasadzie jeden w dwóch odmianach: sportowej i luksusowej, pokazane podczas EICMA-y w Mediolanie pokazują, że BMW traktuje ten temat śmiertelnie poważnie i startuje z grubej rury.
C 600 Sport i 650 GT są skonstruowane na jednej bazie (rama + silnik), różnią się jednak przeznaczeniem. 650 GT to luksusowa wersja - wygodniejsza, mniej nachalna i z lepszą ochroną przed wiatrem i warunkami pogodowymi. C 600 Sport to skuter do bardziej sportowej jazdy, z bardziej aktywną pozycją za sterami, pozwalającą na ostrzejsze pociskanie w winklach i po mieście. Zapytacie co maxi-skuter może mieć wspólnego ze sportową jazdą? No cóż... Dwucylindrowy rzędowy silnik o pojemności 647 cm3, 60 KM mocy i 66 Nm momentu obrotowego zdecydowanie pozwalają nieźle poszaleć na tym skuterku. Tak samo zawieszenie: widelec upside down o średnicy 40 mm i centralny amortyzator dają spore możliwości, a przy tym nie skapituluje również sztywna stalowa rama z jednoramiennym eleganckim wahaczem. Miejsca na bagaże też nie brakuje. BMW zapowiada, że wersja C 600 Sport spokojnie zmieści pod siedzeniem dwa kaski integralne a schowek pod siedzeniem 650 GT dysponuje pojemnością aż 60l co daje możliwość zapakowania pokaźnego bagażu. Cóż pozostaje nam czekać na pierwsze testy tego cacka. Poniżej wejście do pełnej galerii zdjęć tych skuterów.

C 600 Sport: