Każda podróż zaczyna się od postawienia pierwszego kroku. Czasem jest on ogromny, czasem niewielki ale zawsze jest ten pierwszy. Dlatego by wyruszyć na spotkanie wielkiej przygody nie musisz mieć od razu potężnej maszyny i wielkich umiejętności. Wystarczy że chcesz podróżować.
Zwłaszcza, że podczas wyprawy to nie osiągi maja kluczowe znaczenie. Bardziej od nich liczy się ergonomia, niezawodność i przyjazne podejście do użytkownika. Słowem wszystko to co w świecie BMW symbolizują litery GS.
![]() |
Genów nie da się oszukać. Spece od designu zadbali aby nikt nie miał cienia wątpliwości, że G 310 GS to pełnoprawny członek turystycznej rodziny. |
Podczas gdy spora masa i rozmiary motocykla oraz trudna w kontrolowaniu moc stanowić mogą dla podróżników ograniczenie, sięgnięcie po mniejszą moc i pojemność wcale nie musi oznaczać rezygnacji z wyprawowego charakteru maszyny czego doskonałym przykładem jest BMW G 310 GS.
Niewielka masa i skromny apetyt na paliwo pozwalają bowiem dotrzeć tej maszynie tam, gdzie nie odważyło by się zapuścić wielu posiadaczy ciężkich turystycznych enduro. Przy czym nie dzieje się to kosztem spektakularnie gorszej dynamiki czy słabszej trakcji.
![]() |
Ulokowany w kratownicowej ramie singiel ma 313 cm3 pojemności, generuje 34 KM mocy, pali 3,3 l na setkę i rozpędza maszynę do ponad 140 km/h. |
Wchodzący właśnie do sprzedaży, kosztujący 24 350 zł BMW G 310 GS jest rozwinięciem modelu G 310 R z którym dzieli silnik oraz kratownicowa ramę. GS ma jednak prowadzone przez widelec upside-down 19-calowe koło z przodu i zawieszenia o zwiększonym skoku.
Sercem motocykla jest chłodzony cieczą, jednocylindrowy, czterozaworowy singiel o pojemności 313 cm3 z dwoma wałkami rozrządu. Silnik zasilany jest wtryskiem paliwa, ma pochylony ku tyłowi cylinder oraz charakterystyczną, obróconą o 180 stopni głowicę w której układ dolotowy ulokowany jest z przodu, a wydech z tyłu.
![]() |
![]() |
Niezależnie od tego czy wolisz jazdę po szutrach czy zabawę na krętych asfaltowych drogach, G 310 GS wszędzie okazuje się dobrym kompanem. |
Spełniająca normę Euro 4 jednostka generuje 34 KM mocy (przy 9500 obr/min), 26 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 7500 obr/min) i współpracuje ze skrzynią o sześciu przełożeniach, z której napęd trafia na koło za pośrednictwem łańcucha.