REKLAMA

BMW M 1000 RR – Jeszcze lepszy S 1000 RR?

Choć od premiery nowego S 1000 RR minęły zaledwie dwa lata BMW nie zwalnia tempa. Bawarczycy właśnie zaprezentowali wyjątkową wersję ich flagowego superbike’a. 212 KM i sporo biżuterii.

BMW M 1000 RR BMW Motorrad
BMW M 1000 RR

BMW S 1000 RR od lat jest uznawane przez wielu za najlepszy motocykl sportowy na rynku. Zaprezentowane w 2018 roku trzecie wcielenie S 1000 RR w najwyższej wersji wyposażenia M podniósł tę poprzeczkę jeszcze wyżej, ale jak się okazuje dla BMW to wciąż za mało. Właśnie dlatego niemiecki brand przedstawił nową, najwyższą wersję ich sportowego motocykla – M 1000 RR. Czym różni się od zwykłego S 1000 RR?

Więcej mocy, więcej dodatków

212 KM i 192 kg wagi motocykla gotowego do jazdy. Te liczby w M 1000 RR robią wrażenie.

M 1000 RR to maszyna stworzona do ścigania na torze choć wciąż ma homologację drogową co oznacza, że można nim śmigać po normalnych drogach. Z litrowego czterocylindrowca BMW wycisnęło 212 KM (silnik kręci się aż do 14 500 obr/min, to o 500 obr/min więcej), oraz 113 Nm momentu obrotowego (przy 11 000 obr/min). Ma lżejsze tłoki z dwoma pierścieniami, zoptymalizowane komory spalania i wyższy stopień sprężania – 13.5:1.  Zmiany dotknęły też układu rozrządu, bloku silnika (jest lżejszy) oraz układu dolotowego. Tytanowe zawory, lżejsze dźwigienki zaworowe i poprawiony kształt kanałów dolotowych pomogły zoptymalizować sposób dostarczania mocy.

Lżejszy niż S 1000 RR M edtion

Dodatkowo BMW odchudziło go o dodatkowe kilka kilogramów. Teraz, gotowy do jazdy waży zaledwie 192 kg. To zasługa lżejszego o 3600 g układu wydechowego wykonanego z tytanu, oraz litowo-jonowej baterii. To co rzuca się w oczy to nowe owiewki z skrzydełkami aerodynamicznymi, oraz wyższa szyba, dająca lepszą osłonę przy wysokich prędkościach. Delikatnie zmodyfikowana została też geometria podwozia w celu poprawienia rozkładu mas – M 1000 RR daje większe możliwości regulacji wysokości wahacza, a zawieszenia zostały na nowo zestrojone i zoptymalizowane. Zarówno widelec jak i amortyzator zostały poprawione.

BMW M 1000 RRBMW Motorrad
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RRBMW Motorrad
M 1000 RR
BMW M 1000 RRBMW Motorrad
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RRBMW Motorrad
BMW M 1000 RR

Pozostałe cechy takie jak nowoczesna elektronika: tryby jazdy Rain, Road, Dynamic i trzy poziomy Race Pro; najnowsza wersja DTC i kontroli wheelie; dwa ustawienia reakcji na gaz; trzypoziomowe ustawienia hamowania silnikiem oraz nowy quickshifter Shift Assistant Pro zostały również zoptymalizowane. Lista ta jest oczywiście dłuższa – obejmuje jeszcze Launch Control, Hill start Control; laptimer i datalogger służący do telemetrii itd. W M 1000 RR nie zabrakło oczywiście również karbonowych kół, sporej ilości frezowanego aluminium i nowego, bezobsługowego łańcucha, pakietu M Carbon, dużego 6,5 –calowego wyświetlacza TFT z ogromną ilością funkcji; wciąż są też podgrzewane manetki.

Nowe hamulce M RR

Zupełnie nowe są za to hamulce M RR, które mają poprawić wrażenia z poprzedniej wersji. Cena nie jest jeszcze znana, ale za taki pakiet na pewno trzeba będzie przygotować ponad 100 000 zł. BMW nie mówi nic na temat limitów, co daje nadzieję, że nie będzie to wersja w żaden sposób limitowana mimo całej ekskluzywności.

BMW M 1000 RRBMW Motorrad
BMW M 1000 RR
Dane techniczne BMW M 1000 RR
SILNIK  
Budowa: chłodzony cieczą, czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchami, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 4 x 48 mm
Elektryka alternator 450 W, akumulator 12 V/5 Ah
Przeniesienie napędu: hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch X-ring, przełożenie wtórne 42:15.
Średnica cylindra x skok tłoka 80,0 x 49,7 mm
Pojemność skokowa 999 cm3
Stopień sprężania 13,5:1
Moc maks. 212 KM (156,0 kW) przy 14 500 obr/min
Maks. moment obrotowy 113 Nm przy 11 000 obr/min
   
PODWOZIE
Rama grzbietowa z aluminium, 
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, średnica goleni 45 mm, elektrohydrauliczny amortyzator skrętu, pełna regulacja, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem dźwigni, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie od- i dobicia.
Hamulce: przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 220 mm, zacisk 2-tłoczkowy, kontrola trakcji, ABS na zakręty.
Koła karbonowe M carbon
Rozmiary felg p/t 3,50 x 17 / 6,00 x 17
Rozmiary opon p/t 120/70 ZR 17 / 200/55 ZR 17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1457 mm
Długość/Wysokość/Szerokość 2073/b.d./848 mm
Kąt główki ramy 66,4°
Wyprzedzenie 99,8 mm
Skoki zawieszeń p/t 120/118 mm
Wysokość siedziska 832 mm
Masa gotowy do jazdy 192 kg
Pojemność zbiornika paliwa 16,6 l
   
Cena jeszcze nieustalona

zobacz galerię

Zobacz również:
BMW odważnie wraca do segmentu cruiserów! Największy w historii silnik typu bokser, nowoczesne rozwiązania oraz mocne przywiązanie do tradycji - tak w skrócie można opisać BMW R18. Obok tego motocykla nikt nie przejdzie obojętnie, a premiera nastąpi jeszcze przed nadejściem jesieni!
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA