Tegoroczny sezon MotoGP startuje już pod koniec marca. Flotę pojazdów serwisowych zapewnia BMW. Obok trzech samochodów – M3 Competition, M4 Competition Coupé i M5 CS, na torach pojawi się w tym roku także motocykl M 1000 RR.

Technicznie to ten sam model, który rywalizował będzie w WSBK, gdzie dosiądą go Michael van der Mark i Tom Sykes z oficjalnego zespołu BMW oraz Jonas Folger i Eugene Laverty z satelickich zespołów Bonomo MGM Racing i RC Squadra Corse. M 1000 RR jest pierwszym jednośladem opracowanym przez nadwornego tunera BMW – firmę M GmbH.
M 1000 RR to nie zwyczajna wersja specjalna. To motocykl który został zaprojektowany od nowa z przeznaczeniem na tor. Mimo tego wciąż ma homologację drogową. Czterocylindrowy silnik osiąga 212 KM i 113 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla osiągnięcia lepszej wydajności zastosowano lżejsze tłoki z dwoma pierścieniami i zmodyfikowane komory spalania. Silnik ma także wyższy stopień sprężania – 13.5:1. Motocykl jest także lżejszy o kilka kilogramów od S 1000 RR.
Przeczytaj także: BMW M 1000 RR - jeszcze lepszy S 1000 RR
Komentarze