Nie bez powodu, od lat, kolejne generacje "dużego GS-a" uchodzą za wzór motocykla wszechstronnego, który potrafi radzić sobie w absolutnie każdych warunkach. Dla tych mocnych, trwałych i co najważniejsze, dokładnie przemyślanych maszyn nie stanowią problemu ani długie, autostradowe przeloty, ani gonitwy po krętych górskich drogach, świetnie radzą sobie w zatłoczonych miastach, nie boją się prawdziwych bezdroży ani wertepów, a obute w odpowiednie opony potrafią dać mnóstwo frajdy na wyścigowym torze.

Duży GS podbił wszystkie kontynenty i stał się symbolem, a to zobowiązuje. Dlatego też ludzie z BMW Motorrad nie stoją w miejscu i wciąż doskonalą swoją flagową maszynę. Poznajcie ich najmłodsze dziecko, model BMW R 1250 GS!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
R 1250 GS napędzany jest najnowszym bokserem o zwiększonej do 1254 cm3 pojemności i wyposażonym w rozrząd BMW ShiftCam. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe było zastosowanie zmiennych faz rozrządu co zaowocowało wzrostem mocy ze 125 KM do 136 KM i momentu obrotowego ze 124 Nm do 142 Nm.
Jednocześnie za sprawą technologii ShiftCam udało się zapewnić płynniejszą pracę silnika, mniejsze zużycie paliwa i zmniejszona emisję szkodliwych substancji w spalinach.
Nowy model wizualnie tylko trochę różni się od poprzednika, dostał jednak nowe malowania i pakiety wyposażenia. W standardzie wyposażony jest w dwa tryby jazdy, ABS Pro pozwalający hamować w zakrętach, półaktywne, elektronicznie sterowane zawieszenia Dynamic ESA, stystem ułatwiający ruszanie na pochyłościach Hill Start Controll, kontrolę trakcji i światła LED. W standardzie jest również system Conntectivity pozwalający połączyć smartfona z 6,5-calowy wyświetlaczem TFT.
![]() |
![]() |
Jeżeli chodzi o bogate wyposażenie opcjonalne znajdą się w nim miedzy innymi pakiety Dynamic, Comfort i Touring, kontrola trakcji, pracujące w trzech trybach zawieszenie Dynamic ESA, quickshifter, wydech Akrapovic, szprychowe koła, oraz system bezkluczykowy.

Dane techniczne |
Silnik: | Chłodzony powietrzem i cieczą czterosuwowy, dwuscylindrowy silnik, podwójny wałek rozrządu, jeden wałek wyrównoważający i układ zmiennych faz rozrządu BMW ShiftCam. |
Przeniesienie napędu: | sterowane hydraulicznie sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, wał kardana |
Śr. cylindra x skok tłoka | 102,5 mm x 76 mm |
Pojemność | 1254 cm3 |
Moc maks. | 136 KM (100 kW) przy 7750 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 143 Nm przy 6250 obr/min |
Rama: | Rama dwuczęściowa, skręcana, silnik stanowi część konstrukcji nośnej |
Zawieszenia: | przód – BMW Motorrad Telelever; amortyzator centralny, tył – BMW Motorrad Paralever, amortyzator WAD |
Hamulce: | przód – Podwójny hamulec tarczowy, średnica 305 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski pływające tył – jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający, ABS Pro |
Opony p/t: | 120/70 R 19 / 170 60 R 17 |
Wymiary i masy |
Wysokość kanapy | 850/870 mm (niskie siedzenie 800/820 mm) |
Masa: | 249 kg |
Ładowność: | 216 kg |
Pojemność zbiornika paliwa: | 20 l |

