BMW R 1300 GS Adventure otrzyma silnik o pojemności… 1400 cm3?

Informacje o BMW R 1300 GS – następcy aktualnego modelu R 1250 GS, pojawiają się już od miesięcy. Dziennikarze naszego siostrzanego magazynu Motorrad zasugerowali, że wersja Adventure może otrzymać silnik o pojemności 1400 cm3 – większy niż w standardowej wersji.

BMW R 1250 GS Archiwum MPP
  • Na terenie BMW Enduro Park Hechlingen trwają testy nowego R 1300 GS.
  • Niemieccy dziennikarze sugerują, że wersja Adventure dostanie większy silnik - 1400 cm3.
  • Z nowej wersji zniknie telelever i poziomy asymetryczny reflektor.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze zdjęcia szpiegowskie, na których uchwycono model R 1300 GS podczas testów na terenie BMW Enduro Park Hechlingen, ukazały się w internecie w czerwcu. Choć wówczas dało się zauważyć, że testowany motocykl jest bardzo daleki od wersji produkcyjnej, było także jasne, że zaszły w nim spore zmiany.

Przede wszystkim R 1300 GS pożegnał zawieszenie dźwigniowe typu telelever, element charakterystyczny u poprzedników. Drugą zmianą był smukły reflektor wbudowany w przedni błotnik. Kolejną – rozbudowane, pochylone do tyłu chłodnice, które sugerowały całkowite odejście producenta od chłodzenia powietrzem. W prototypie widoczne były także miejsca montażu systemu radarów, sterujących aktywnym tempomatem i systemami ostrzegania przed kolizją.

Dziennikarze magazynu Motorrad zasugerowali, że wersja Adventure będzie różnić się od standardowej znacznie bardziej niż ma to miejsce w aktualnym modelu. Ich zdaniem wyprawówka otrzyma silnik o pojemności 1400 cm3, o nieco wyższej mocy – prawdopodobnie BMW w ten sposób chce nawiązać walkę rynkową z Ducati Multistradą V4.

Standardowa wersja, o pojemności 1300 cm3, będzie wyposażona w zmienne fazy rozrządu, podobnie jak aktualna jednostka napędowa. Moc będzie oscylować w okolicach 145 KM, natomiast wersja Adventure, z silnikiem 1400 cm3, będzie dysponować 160 KM. To jak na razie tylko szacunki, producent na temat tego motocykla milczy jak grób.

Interesująco zapowiada się kwestia ramy R 1300 GS. Zdjęcia szpiegowskie przedstawiały coś na kształt rurek ramy pomocniczej, charakterystycznych dla R 1250 GS, ale bliższa analiza zdjęć ujawnia, że to tylko sprytna dekoracja. W rzeczywistości motocykl otrzyma zapewne podwójną aluminiową konstrukcję, o zwiększonej sztywności.

Przeczytaj także: BMW R 1300 GS już nadjeżdża!

Na więcej informacji musimy poczekać kilka tygodni – jest bardzo prawdopodobne, że motocykl zostanie zaprezentowany jesienią jako model roku 2022.

Zobacz również:
Do japońskiego biura patentowego trafiła dokumentacja dotycząca doładowania silnika spalinowego do motocykla. Szkice przedstawiają jednostkę napędową idealnie pasującą do ramy modelu Africa Twin.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA