To właśnie wtedy BMW wprowadziło na rynek model R51 oparty na wyścigowej wersji 500RS. Motocykl oparty był na nieco wcześniejszej konstrukcji R5 zbudowanej wokół silnika o pojemności 494 cm3 i mocy około 24 KM. R51 dysponował widelcem teleskopowym z tłumieniem olejowym z przodu i suwakowym zawieszeniem z tyłu (koło pomiędzy dwoma sprężynowymi amortyzatorami było jedynym ruchomym elementem przymocowanym do sztywnej ramy). Nowością były też hamulce bębnowe z tyłu i z przodu (tylny obsługiwany już palcami stopy, a nie piętą). Motocykl rozpędzał się do 140 km/h i całkiem nieźle się prowadził. Na jego bazie powstały maszyny startujące w wyścigach takich jak np. Tourist Trophy na wyspie Man. W ciągu dwóch lat produkcji sprzedało się ponad 3700 egzemplarzy, a w planach był już nowy poprawiony model R51/2. Niestety te założenia pokrzyżował wybuch II Wojny Światowej i motocykl powstał dopiero w 1950 roku.
R51
Stunt na R5?:)