Nowe BMW S 1000 RR
zaprezentowano podczas światowej premiery na targach EICMA 2018 w Mediolanie. Największa zmiana pod względem wyglądu to rezygnacja z asymetrycznych świateł na rzecz LED-ów. Pod względem technicznym zmienił się silnik, dzięki któremu przecinak jest mocniejszy (o 8 KM) i lżejszy (o 11 kg). S-ka generuje teraz 207 KM przy 13 500 obr/min i 113 Nm przy 11 000 obr/min.
Technologia ShiftCam (zmienne fazy rozrządu), którą zastosowano w nowym czterocylindrowym silniku poprawiła elastyczność w dolnym i średnim zakresie obrotów. S 1000 RR na 2019 rok z paliwem waży 197 kg (193,5 kg w M pakiecie)!
Zobacz też: Yamaha Tenere 700 - oficjalna premiera 2019
Jak statek kosmiczny
S 1000 RR jest naszpikowane elektroniką jak statek kosmiczny! Nad przekazywaniem mocy na tylne koło czuwają systemy elektroniczne takie jak: kontrola trakcji DTC, kontrola wheelie i ABS Pro (na winkle). Cztery tryby jazdy pozwolą kierowcy dostosować motocykl do własnych potrzeb: Rain, Road, Dynamic i Race. Opcjonalne Pro Modes przydadzą się na torze. Dodatkowa funkcja oferuje trzy tryby, które umożliwiają kierowcy zmianę ustawień map zapłonu. W opcji dostępne jest też wspomaganie startu Launch Control i limiter prędkości w pit-lane.
Jest też Hill Start (asystent ruszania pod górę), a także pełne oświetlenie LED i duży, 6,5 calowy, kolorowy ekran TFT. Oczywiście nie mogło zabraknąć też quickshiftera działającego w górę i w dół. Klamki sprzęgła używasz wyłącznie w czasie startu i zatrzymania. Nad sprawnym działaniem systemów elektronicznych czuwa 6-osiowa jednostka sterująca IMU.
Zobacz też: Diavel 1260 - nowość Ducati na 2019 rok
BMW w nowym S 1000 RR poprawiło geometrię zawieszenia, która według obietnic ma wpłynąć pozytywnie na precyzję prowadzenia, przyczepność i feedback podczas jazdy. W opcji dostępne będzie również DDC, czyli Dynamic Damping Control. To system półaktywnych zawieszeń, wykorzystujący zestaw czujników, do zmiany charakterystyki ich pracy.
S 1000 RR pojawi się na początku 2019 roku i dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: czerwonej i biało-niebieskiej.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |