[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

BMW S 1000 RR 2019 - Nowe, lepsze i szybsze

Warto było czekać! Niemcy wyszli z założenia - im więcej, tym lepiej. Ekipa z BMW naprawdę się postarała wypuszczając całkiem nowy, lżejszy, mocniejszy i lepiej wyposażony motocykl sportowy S 1000 RR na 2019 rok. 

Nowe BMW S 1000 RR

zaprezentowano podczas światowej premiery na targach EICMA 2018 w Mediolanie. Największa zmiana pod względem wyglądu to rezygnacja z asymetrycznych świateł na rzecz LED-ów. Pod względem technicznym zmienił się silnik, dzięki któremu przecinak jest mocniejszy (o 8 KM) i lżejszy (o 11 kg). S-ka generuje teraz 207 KM przy 13 500 obr/min i 113 Nm przy 11 000 obr/min.

Technologia ShiftCam (zmienne fazy rozrządu), którą zastosowano w nowym czterocylindrowym silniku poprawiła elastyczność w dolnym i średnim zakresie obrotów. S 1000 RR na 2019 rok z paliwem waży 197 kg (193,5 kg w M pakiecie)!

REKLAMA

Zobacz też: Yamaha Tenere 700 - oficjalna premiera 2019

 

Jak statek kosmiczny

S 1000 RR jest naszpikowane elektroniką jak statek kosmiczny! Nad przekazywaniem mocy na tylne koło czuwają systemy elektroniczne takie jak: kontrola trakcji DTC, kontrola wheelie i ABS Pro (na winkle). Cztery tryby jazdy pozwolą kierowcy dostosować motocykl do własnych potrzeb: Rain, Road, Dynamic i Race. Opcjonalne Pro Modes przydadzą się na torze. Dodatkowa funkcja oferuje trzy tryby, które umożliwiają kierowcy zmianę ustawień map zapłonu. W opcji dostępne jest też wspomaganie startu Launch Control i limiter prędkości w pit-lane.

Jest też Hill Start (asystent ruszania pod górę), a także pełne oświetlenie LED i duży, 6,5 calowy, kolorowy ekran TFT. Oczywiście nie mogło zabraknąć też quickshiftera działającego w górę i w dół. Klamki sprzęgła używasz wyłącznie w czasie startu i zatrzymania. Nad sprawnym działaniem systemów elektronicznych czuwa 6-osiowa jednostka sterująca IMU.

Zobacz też: Diavel 1260 - nowość Ducati na 2019 rok

 

BMW w nowym S 1000 RR poprawiło geometrię zawieszenia, która według obietnic ma wpłynąć pozytywnie na precyzję prowadzenia, przyczepność i feedback podczas jazdy. W opcji dostępne będzie również DDC, czyli Dynamic Damping Control. To system półaktywnych zawieszeń, wykorzystujący zestaw czujników, do zmiany charakterystyki ich pracy.

S 1000 RR pojawi się na początku 2019 roku i dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: czerwonej i biało-niebieskiej. 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tajwańska firma znana z produkcji skuterów zaprezentowała sportowy motocykl Kymco SuperNEX zasilany prądem. Maszyna szokuje osiągami. Rozwija 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij