[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.8

BMW S 1000 RR 2019 - Nowe, lepsze i szybsze

Warto było czekać! Niemcy wyszli z założenia - im więcej, tym lepiej. Ekipa z BMW naprawdę się postarała wypuszczając całkiem nowy, lżejszy, mocniejszy i lepiej wyposażony motocykl sportowy S 1000 RR na 2019 rok. 

Nowe BMW S 1000 RR

zaprezentowano podczas światowej premiery na targach EICMA 2018 w Mediolanie. Największa zmiana pod względem wyglądu to rezygnacja z asymetrycznych świateł na rzecz LED-ów. Pod względem technicznym zmienił się silnik, dzięki któremu przecinak jest mocniejszy (o 8 KM) i lżejszy (o 11 kg). S-ka generuje teraz 207 KM przy 13 500 obr/min i 113 Nm przy 11 000 obr/min.

Technologia ShiftCam (zmienne fazy rozrządu), którą zastosowano w nowym czterocylindrowym silniku poprawiła elastyczność w dolnym i średnim zakresie obrotów. S 1000 RR na 2019 rok z paliwem waży 197 kg (193,5 kg w M pakiecie)!

REKLAMA

Zobacz też: Yamaha Tenere 700 - oficjalna premiera 2019

 

Jak statek kosmiczny

S 1000 RR jest naszpikowane elektroniką jak statek kosmiczny! Nad przekazywaniem mocy na tylne koło czuwają systemy elektroniczne takie jak: kontrola trakcji DTC, kontrola wheelie i ABS Pro (na winkle). Cztery tryby jazdy pozwolą kierowcy dostosować motocykl do własnych potrzeb: Rain, Road, Dynamic i Race. Opcjonalne Pro Modes przydadzą się na torze. Dodatkowa funkcja oferuje trzy tryby, które umożliwiają kierowcy zmianę ustawień map zapłonu. W opcji dostępne jest też wspomaganie startu Launch Control i limiter prędkości w pit-lane.

Jest też Hill Start (asystent ruszania pod górę), a także pełne oświetlenie LED i duży, 6,5 calowy, kolorowy ekran TFT. Oczywiście nie mogło zabraknąć też quickshiftera działającego w górę i w dół. Klamki sprzęgła używasz wyłącznie w czasie startu i zatrzymania. Nad sprawnym działaniem systemów elektronicznych czuwa 6-osiowa jednostka sterująca IMU.

Zobacz też: Diavel 1260 - nowość Ducati na 2019 rok

 

BMW w nowym S 1000 RR poprawiło geometrię zawieszenia, która według obietnic ma wpłynąć pozytywnie na precyzję prowadzenia, przyczepność i feedback podczas jazdy. W opcji dostępne będzie również DDC, czyli Dynamic Damping Control. To system półaktywnych zawieszeń, wykorzystujący zestaw czujników, do zmiany charakterystyki ich pracy.

S 1000 RR pojawi się na początku 2019 roku i dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: czerwonej i biało-niebieskiej. 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij