[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

BMW S 1000 RR - kojący zastrzyk adrenaliny

Kochasz walkę, lubisz sprawdzać granice swoich możliwości? A może bardziej potrzebujesz maszyny, która okaże się sprawdzonym kompanem na co dzień? Jedno nie wyklucza drugiego, czego doskonałym dowodem jest najnowszy model BMW S 1000 RR.

 

Adrenalina czy relaks? Tor czy ulica? A może i jedno i drugie? Wszystko jest kwestią proporcji, bo ta maszyna jest w stanie zapewnić zarówno mocne wrażenia, jak i kojącą radość z jazdy. To od ciebie zależy czego pragniesz bardziej i co dostaniesz. Decydując się na najnowszą wersję modelu S 1000 RR otrzymasz potężną broń do walki z nudą, zwłaszcza że dziesięć lat po debiucie pierwszej generacji, w RR zmieniono niemal każdy element.

 

 

Wynik, to mniejsza waga i zdecydowanie wyższa wydajność. Jeśli więc jesteś gotów zająć miejsce na pole position - najnowszy S 1000 RR czeka na Ciebie. Generowana przy 13 500 obr/min moc 207 KM i maksymalny moment obrotowy 113 Nm osiągany przy 11000 obr/min - z czego co najmniej 100 Nm dostępne jest już powyżej 5500 obr/min - plasują tę maszynę w najściślejszej czołówce maszyn sportowych. Z kolei przyjazna, przemyślana ergonomia oraz godne arystokraty maniery - motocykl który świetnie sprawdzi się też podczas jazdy normalnymi drogami z dala od wyścigowego toru.

 

 

Chlubą RR jest jego zaprojektowany od nowa czterocylindrowy silnik, w którym moc wzrosła ze 199 do 207 KM, poprawiono też przebieg krzywej momentu obrotowego. Dzięki zastosowaniu nowej technologii zmiennych faz rozrządu BMW ShiftCam, w niskich i średnich zakresach obrotów wyraźnie odczuć można potężniejszy ciąg i bardziej żywiołową reakcję na gaz.

Nowy silnik jest o 4 kg lżejszy i nieco węższy, co pozytywnie odbiło się na ergonomii. maszyna dostała też system DDC (Dynamic Damping Control) nowej generacji - czyli dostępną w opcji dynamiczną kontrolę tłumienia, a także (po raz pierwszy w BMW) kierunkowskazy, światło tylne i światło stop zintegrowane w jednym module, który można w łatwy sposób zdemontować przed wjazdem na tor.

 

 

Nie sposób pominąć nowych reflektorów  w technologii LED, które zastąpiły słynne asymetryczne światła przednie. Mimo że teraz nieco mniej wybijają się z tłumu innych ścigaczy, to nadal zapewniają beemce drapieżny i niepowtarzalny wygląd.  

W kokpicie króluje czytelny, zapewniający mnóstwo informacji, 6,5 calowy wyświetlacz TFT obsługiwany za pomocą wielofunkcyjnego kontrolera. Z jego pomocą można wybierać spośród czterech standardowych (Rain, Road, Dynamic i Race) i trzech opcjonalnych trybów jazdy Race Pro.

 

 

Tryby standardowe dostosowane są do odpowiednich warunków i zapewniając stosowną moc, reakcje na gaz i bezpieczeństwo, akcesoryjne tryby Race Pro 1, 2 i 3 można indywidualnie skonfigurować do swoich preferencji w zakresie sterowania przepustnicami, hamowania silnikiem, kontroli trakcji (DTC), kontroli wheelie (DTC), ABS i ABS Pro.

Stosownie do warunków i trybu jazdy reagują też systemy ABS i ABS Pro oferując zakres od maksymalnej stabilności po najwyższą możliwą wydajność.

 

 

Maszyna jest wyposażona w quickshifter Switch Assistant Pro za sprawa którego przełączanie biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła trwa milisekundy, a odbywa się przy maksymalnej stabilności, wydajności maszyny i niezmąconej przyjemnością z jazdy. 

Jeżeli dla kogoś to za mało, BMW S 1000 RR oferowany jest też z opcjonalnym pakietem M zmieniającym go w maszynę wyścigową. W opcji tej odchudzony o ok 3,5 kg sprzęt waży zaledwie 193,5 kg. Oprócz malowania Motorsport, karbonowych obręczy, lżejszego akumulatora, i innego siedzenia, wyposażona jest również tryby jazdy Pro z możliwością konfigurowania trybów jazdy Race Pro i mapowania silnika, zmiennymi ustawieniami ABS oraz kontrolą wheelie.

Możliwa jest też oczywiście dalsza personalizacja maszyny. Wystarczy sięgnąć do konfiguratora.

 

 

Dane techniczne BMW S 1000 RR (2019)
Silnik:

chłodzony cieczą, 4-cylindrowy czterosuwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu BMW ShiftCam

Przeniesienie napędu: sprzęgło mokre z anti-hoppingiem, skrzynia o 6 przełożeniach, łańcuch
Śr. cylindra x skok tłoka 80 mm x 49,7 mm
Pojemność 999 cm3
Moc maks. 207 KM (152 kW) przy 13 500 obr/min
Maks. moment obrotowy 113 Nm przy 11 000 obr/min
Rama: odlewana z aluminium, silnik stanowi część konstrukcji nośne
Zawieszenia: przód – w pełni regulowany widelec upside-down o śr. 45 mm; tył – aluminiowy wahacz "WSBK", w pełni regulowany amortyzator centralny
Hamulce: przód – Podwójny hamulec tarczowy, średnica 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe tył – jednotarczowe, średnica 276 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający, ABS, ABS Pro
Opony p/t: 120/70 ZR 17 / 190 55 ZR 17

 

Wymiary i masy
Wysokość kanapy 824 mm
Masa: 197 kg (pakiet M 193,5 kg)
Ładowność: 210 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 16,5 l

 

 

 

 

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA