[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Bądź jak superbohater - akcesoria BMW Motorrad

Nie od dziś wiadomo, że BMW Motorrad to nie tylko motocykle, ale też i gama akcesoriów, które odpowiednio użyte potrafią zmienić każdy wyjazd we wspaniałą przygodę. Doskonałym przykładem na to jest połączenie kasku BMW System 7 Carbon, z dedykowanym interkomem i systemem nawigacji BMW Navigator VI.

Nowy uniwersalny kask modułowy BMW System 7 Carbon to następca udanego modelu 6 Evo, a jego konstrukcja łączy w sobie cechy szczękowca z otwartym kaskiem typu jet. Wszystko to za sprawą łatwo zdejmowanej części szczękowej. Cały proces trwa kilkanaście sekund i nie wymaga użycia narzędzi. Co ważne, kask ma homologację w obu konfiguracjach - także jako kask otwarty.

Oferowana w dwóch rozmiarach skorupa kasku wykonana jest w 100% z włókna węglowego, co pozwala na połączenie odpowiedniej sztywności z niską masą i skuteczną amortyzacją uderzeń. Za sprawą dopracowanej formy kask cechuje świetne aerodynamika i akustyka, czym przewyższa poprzedni model. Kask wyposażony jest w blendę przeciwsłoneczną, spory, bardzo skuteczny spoiler i seryjną szybę z antifogiem. Można go też wyposażyć w dedykowany system intercom - o czym za chwilę.

 

 

Kask System 7 Carbon w obu konfiguracjach zapewnia maksimum komfortu, wysoki poziom bezpieczeństwa i - co nie bez znaczenia - świetnie wygląda. Za sprawą przemyślanego systemu mocowania szczęki, obsługa jest bardzo prosta. Wystarczy nacisnąć dwa przyciski by odłączyć część szczękową (szczęka plus szyba z mocowaniem) by kask stał się pełnowartościowym kaskiem otwartym. Bezstopniowo regulowana blenda skutecznie chroni oczy przed słońcem (po zdjęciu szczęki także i przed wiatrem), o odpowiednią temperaturę dba skuteczna, czterokanałowa wentylacja, zaś o widoczność – odporna na zarysowania szyba z seryjnie montowanym, sporym antifogiem. W kwestii aerodynamiki i aeroakustyki natomiast, należy do wiodących na rynku.

Wnętrze skorupy wypełnione jest wielosegmentową wkładką EPS i wyścielone przyjemną w dotyku, wypinaną do prania wyściółką z Alcantary i Coolmax'u. Ma też na wyposażeniu deflektor brody, wypinane chickpady (oferowane w różnych grubościach) i kołnierz. Typowy dla BMW system pasków (paski karkowe zintegrowane z paskiem pod brodą) zapewnia pewne mocowanie i zapobiega przekręcaniu się kasku, co sprawia, że w razie wypadku zostanie on w optymalnej pozycji i zapewni ochronę tam, gdzie jest konieczna. Kask wyposażony jest w wygodne zapięcie zapadkowe.

BMW System 7 Carbon jest lekki (ok. 1580 g), ma homologację ECE 22-05 i oferowany jest w rozmiarach 52/53- 64/65. Przygotowany do montażu dedykowanego interkomu BMW Motorrad - z lewej strony pod zdejmowaną osłoną mieści się wycięcie na panel obsługi.

 

Dedykowany dla kasku System 7 Carbon Interkom nowej generacji jest bardzo funkcjonalny. W porównaniu z poprzednią generacją wzbogacono go o funkcje Play/Pause/Skip i głosowy komunikat o stanie naładowania baterii (obok wskaźnika diodowego). Wyraźnie poprawiła się też jakość mowy oraz wydłużył (do 16 godzin) czas działania akumulatorów NiMH (niklowo-metalowo-wodorowych). Zintegrowany z kaskiem panel sterowania ma cztery przyciski w optymalny sposób zintegrowany z kaskiem; oprócz przycisków on/off”, „+” i „-”dodano przycisk, za pomocą którego można uruchomić sterowanie głosowe w smartfonie.

Za pośrednictwem łącza Bluetooth Interkom umożliwia rozmowy z pasażerem, słuchanie muzyki, odbieranie połączeń telefonicznych oraz śledzenie trasy dzięki połączeniu z nawigacją BMW Motorrad Navigator – o tym szerzej za moment, a wszystko bez odrywania wzroku od drogi. Ponadto istnieje możliwość połączenia ze smartfonem, wyświetlaczem TFT lub systemem audio motocykli BMW (np. R 1200 RT, K 1600 GT, K 1600 GTL). Doskonała jakość dźwięku, łatwa obsługa i mała waga zapewniają komfort podczas jazdy.

 

 

Przy tym panel obsługi w kasku System 7 Carbon zaprojektowano w taki sposób, że jest doskonale zintegrowany ze skorupą kasku, łatwy w obsłudze, posiada opcję tłumienia niepożądanych dźwięków, może automatycznie przyjmować połączenia telefoniczne, odtwarzać muzykę, a jego montaż jest bardzo prosty. Ma też homologację ECE 22-05, a jego czas pracy to niemal 16 godzin (ładowanie trwa 4 godziny).

Intercom ma zasięg do 20 m, jednak przy ograniczonej jakości głosu to nawet 30–100 m. Co istotne, połączenie nie jest aktywowane głosem, lecz jest aktywne przez cały czas (nawet gdy nikt nie mówi), a przy tym możliwe jest też równoczesne mówienie i słuchanie.

Urządzenie łączy się z innymi urządzeniami poprzez Bluetooth, co umożliwia maksymalne korzystanie z dwóch kasków, systemu nawigacji, dwóch telefonów komórkowych i dwóch odtwarzaczy na raz. Jest też niezależny od pojazdu, bowiem wszystkie komponenty zamontowane są w kasku i ważą ok. 160 g.

Porozumiewanie się możliwe jest - w zależności od motocykla - do prędkości nawet 200 km/h - obudowany turystyk, lub 150 km/h w wypadku nakeda. Co ważne interkom działa w pełni także po przebudowie kasku System 7 Carbon na kask typu otwarty.

 

Fantastyczna jest automatyka priorytetów, a więc pierwszeństwo jakie ma połączenie o wyższym priorytecie przed innymi. Najwyższe ma telefon komórkowy, następny w kolejności jest system nawigacji. Odtwarzanie muzyki jest więc przerwane przez rozmowę telefoniczną. Po zakończeniu rozmowy połączenie z odtwarzaczem zostaje automatycznie nawiązane z powrotem.

Priorytety podłączonych urządzeń są wstępnie ustawione, konfiguracja nie jest konieczna. Kask z interkomem może zostać połączony trzema innymi urządzeniami: z innym kaskiem wyposażonym w interkom BMW Motorrad, z odtwarzaczem muzyki lub – jeśli obecny – systemem audio motocykla oraz z telefonem komórkowym lub systemem nawigacji.

Doskonałym i jak najbardziej naturalnym uzupełnieniem duetu kask BMW System 7 Carbon i dedykowanego doń interkomu jest system nawigacji BMW Motorrad Navigator VI.

 

 

Wyposażona w jasny, czytelny nawet przy ostrym świetle słonecznym pięciocalowy wyświetlacz nawigacja na pierwszy rzut oka przypomina smartfon i dysponuje 16 GB pamięci wewnętrznej.

W porównaniu do poprzedniej generacji, ulepszono w niej między innymi opcję „kręte drogi” („Curvy Roads”) dzięki unikaniu - tam gdzie to możliwe - obszarów miejskich. Ma też kilka nowych funkcji:

"Unikanie dróg krajowych", co w połączeniu z istniejącą już wcześniej opcją unikania autostrad, pozwala zaplanować jeszcze fajniejsze motocyklowe trasy. "Podróż powrotna" („Round Trip”) umożliwiająca tworzenie trasy z tym samym początkiem i metą o zadanym czasie jazdy, pozwalając jednocześnie dowolnie łączyć opcje trasy i opcje unikania. Dodano też możliwość słuchania przez system Navigator VI zapisanej w smartfonie muzyki.

Nowy system Navigator VI to świetne narzędzie do planowania ciekawych motocyklowych podróży. Duży ekran dotykowy o przekątnej 5 cali wyposażony w kołowy filtr polaryzacyjny (CPOL) wyświetlacza minimalizuje odbicie światła i poprawia kontrast, gwarantując dobrą czytelność nawet w słoneczne dni. Dzięki opcji planowania „Kręte drogi”, funkcji „Unikanie dróg krajowych” oraz funkcji „Round Trip” pozwala na planowanie ciekawych tras. Zaś funkcją „Natural Guidance” podają dokładny opis okolicy pozwala dobrze orientować się w terenie.

 

 

kolei dzięki opcjonalnej aplikacji Garmin Smartphone Link z informacjami o korkach, przekazywanymi w czasie rzeczywistym oraz prognozą pogody, masz do dyspozycji zawsze aktualne informacje. Co istotne, użytkownik otrzymuje dożywotnio bezpłatne aktualizacje do zainstalowanych fabrycznie map cyfrowych.

Obsługa wszystkich przydatnych podczas jazdy funkcji odbywa się - w zależności od modelu - za pomocą gniazda Mount Cradle z 4 przyciskami lub za pomocą umieszczonego w kierownicy sterownika Multi-Controller.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA