Bajaj Dominar D400 2021. Motocykl dla tych, którzy pragną więcej

Uniwersalny motocykl o sportowym charakterze, który sprawdzi się jako miejski naked, ale i podoła trudom dalszych podróży? Jak pokazuje przykład Bajaja Dominara 400, tak różne z pozoru cechy można połączyć w jednym, zgrabnym jednośladzie, który nie każe płacić za siebie majątku.

Dominar 400 to flagowy model indyjskiego producenta. Co to oznacza? Bogate doświadczenie i technologie stosowane w fabrykach Bajaj Auto Limited wykorzystano by stworzyć nowoczesny i świetnie jeżdżący motocykl. A mówiąc o doświadczeniu warto sobie uświadomić, że firma produkuje rocznie ponad 3,5 miliona pojazdów, w tym także niektóre modele najbardziej znanych światowych marek.

Dominar D400 – poręczność, komfort i sportowy charakter

Bajaj Dominar D400Bajaj

Założeniem projektantów modelu Dominar było stworzenie motocykla uniwersalnego, łatwego w prowadzeniu, ale zarazem dynamicznego i sportowego w charakterze – dokładnie takiego, jakiego potrzebuje motocyklista, który ma już trochę doświadczenia i szuka czegoś większego i lepszego niż to, czym jeździł do tej pory. Dominar miał sprawnie poruszać się po miejskich przestrzeniach, ale zapewniać także komfort, kiedy trzeba ruszyć w dalszą drogę. Choć pogodzenie tych cech nie wydawało się łatwe, już pierwsza generacja Dominara pokazała jak dobrą robotę wykonano. Motocykl, dzięki niewielkim wymiarom był prawdziwym królem miasta, a przydatność w dłuższych trasach udowodnili podróżnicy, którzy chwalili komfort w dalekich trasach.

Nowy Dominar D400 – co się zmieniło?

Najnowsza wersja Dominara – D400 została wyposażona w silnik o pojemności 400 cm3 i mocy 40 KM. Jego konstrukcja, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy sprawia, że pracuje on gładko, ma minimalne wibracje i harmonijnie rozwija moc. Dodatkowo, w modelu tym producent zastosował całkiem nową mapę wtrysku, co pozwoliło na optymalne wykorzystanie momentu obrotowego. W praktyce, mimo niewielkiej pojemności, Dominar D400 okazuje się zaskakująco dynamiczny – na światłach potrafi zostawić w tyle nawet sporo większe motocykle.

Bajaj Dominar D400Bajaj

Przyjemny charakter jednostki napędowej świetnie uzupełnia bardzo wygodna pozycja kierowcy, która sprzyja nawet długim podróżom. Siadając za sterami Dominara D400 masz wrażenie, że doskonale go znasz – obsługa jest całkowicie intuicyjna, a dzięki subtelnemu podświetleniu przycisków – elementowi bardzo rzadko spotykanemu w europejskich motocyklach – możesz bez problemu obsługiwać funkcje nawet po zmroku.

W modelu na rok 2021 ulepszono przednie zawieszenie. W D400 za tłumienie nierówności odpowiada amortyzator upside-down, który pozwolił na odciążenie masy resorowanej oraz wzmocnił sztywność przedniego zawieszenia. W efekcie Dominar D400 prowadzi się jeszcze lepiej niż poprzedni model – w zakrętach możesz w pełni wykorzystać swoje umiejętności i poczuć się jak na większym i mocniejszym motocyklu. Sportowy charakter Dominara D400 podkreśla podwójna końcówka wydechu o zadziornym kształcie. Dzięki takiemu rozwiązaniu jeszcze lepiej słychać charakterystyczne chrapliwe brzmienie silnika indyjskiego motocykla.

Bajaj Dominar D400Bajaj

W nowym modelu zastosowano dwukanałowy układ ABS, co znacząco poprawiło charakterystykę działania układu. w Dominarze D400 hamulce są dobrze dozowalne i zapewniają wysoką skuteczność. Model na rok 2021 spełnia rygorystyczną normę euro 5. Przy tak wielu zaletach, jakie udało się Dominarowi 400 zgromadzić, jego cena pozostaje na zaskakująco niskim poziomie – 19 999 zł. Możesz wybierać spośród dwóch kolorów – zielonego (Savanna Green) oraz czarnego (Charcoal Black). Więcej informacji o modelu Dominar D400 znajdziesz na stronie www.bajaj.pl

zobacz galerię

Zobacz również:
Superveloce S, ze szprychowymi kołami i siedzeniem z Alcantary to tegoroczna nowość w ofercie MV Agusty. Producentowi udało się ocalić piękny model retro przed zagładą w odmętach normy euro 5.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ