Pierwszy etap konkursu wyłonił najlepsze customy z Europy Środkowo-Wschodniej, które wezmą udział w finale. Wzięli w nim udział dealerzy motocykli Harley-Davidson. Warto przypomnieć, że warsztaty mogły przebudowywać jedynie maszyny z rodziny Dark Custom. Zaliczamy do niej Roadstera, Fat Boba, Street Boba, Forty-Eight, Irona 833, Street Roda i Streeta 750.
Przygotowania do Bitwy Królów trwają wiele tygodni. W pierwszej kolejności wymaga szkiców i projektowania, a w drugiej cięcia, spawania i malowania. Żeby nie było zbyt łatwo, koszt przeróbki nie mógł przekroczyć 6000 euro, a połowa części musiała pochodzić z katalogu Harleya.
Zwyciężył polski projekt zbudowany na bazie Street Boba. Chłopaki ze Szczecina nazwali go „Ace of Spades” co oznacza – asa pik. Nie zawsze potrzebne są fajerwerki żeby wygrać - maszynę zaprojektowano w bardzo stonowanym stylu. Do kolejnego etapu dostało się jeszcze pięć innych customów, a wśród nich 3 maszyny z Polski.
![]() |
![]() |
![]() |
1. H-D Szczecin, Polska
2. H-D Rzeszów, Polska
3. H-D Łódź, Polska
4. H-D Praha, Czechy
5. H-D Kraków, Polska
6. H-D Pilzno, Czechy
Przed nami finał Bitwy Królów. Odbędzie się w listopadzie podczas motocyklowych targów EICMA 2018 w Mediolanie. Wezmą w nim udział maszyny z innych regionów Europy, a także z Afryki i Bliskiego Wschodu. Łatwo nie będzie, ale król jest tylko jeden.
Motocykle biorące udział w konkursie Battle of Kings zobaczysz: https://customkings.harley-davidson.com/pl_pl