Benelli TRK702 i TRK702X już pewne. Czy będzie to nowy hit sprzedaży?

Benelli TRK702 – tak nazywać się będzie większy brat hitu sprzedażowego włosko-chińskiej marki - TRK502. Producent złożył dokumentację patentową, a w niej znalazły się zdjęcia i detale nowego motocykla.

  • Benelli TRK502 to prawdziwy rekordzista - na wielu rynkach znajduje się w czołówce rankingów sprzedaży, we Włoszech bije się o 1. miejsce z BMW R 1250 GS.
  • Benelli od dawna zapowiada większego brata - model TRK800.
  • Tymczasem jednak producent zmienił zdanie i opatentował TRK702, które wygląda jak klon TRK502. 

REKLAMA

REKLAMA

Model TRK o większej pojemności silnika jest chyba jednym z najbardziej wyczekiwanych motocykli. Przesada? Niekoniecznie – TRK502 bije kolejne rekordy sprzedaży, a dealerzy Benelli są dosłownie bombardowani zapytaniami o to kiedy pojawi się coś z większym silnikiem. Producent już kilka razy podchodził do tematu, sugerując że motocykl mógłby nazywać się TRK800 i być wyposażony w dwucylindrowy silnik z modelu 752S.

Kilka tygodni temu Qianjiang, właściciel Benelli, wykonał jednak zaskakujący ruch – złożył w urzędzie patentowym dokumentację dotyczącą motocykla adventure wyposażonego w silnik V-twin o pojemności 650 cm3. Dziś dowiadujemy się o kolejnym wniosku patentowym, tym razem dotyczącym konkretnie modelu TRK702, napędzanym – uwaga, uwaga – rzędowym twinem, ale nie tym o pojemności 754 cm3, a czymś zupełnie nowym.

Przeczytaj także: Benelli pracuje nad silnikiem widlastym.

Stopień zawiłości strategii chińskiego koncernu może przyprawić o ból głowy. Z drugiej jednak strony może i dobrze, że w przypadku TRK702 zrezygnowano z rzędówki 754 cm3 – nie dość, że jest ona dziwnie mułowata, to w dodatku trochę zbyt duża jak na motocykl, który ma konkurować z Yamahą Tracer 700, czy Triumphem Tigerem Sportem 660.

Zdjęcia załączone do dokumentacji patentowej wskazują, że Benelli nie zamierzało eksperymentować z designem i wykorzystało to, co doskonale się sprawdziło. Na pierwszy rzut oka TRK702 w ogóle nie różni się od TRK502 – mamy ten sam dziób, bardzo podobną linię boczną i reflektory. Na zdjęciach brakuje szyby, ale z pewnością znajdzie się ona w wersji produkcyjnej. Nowy wydaje się wahacz – zapewne został wzmocniony ze względu na większą moc silnika.

Benelli TRK702XBenelli

REKLAMA

A do napędu wykorzystana zostanie wyprodukowana w Chinach dwucylindrowa rzędówka o pojemności 693 cm3 i mocy 75 KM. Nie chciałbym spekulować, że to klon jednostki z Kawasaki ER-6, ale z pewnością konstruktorzy mocno inspirowali się pracami Kawasaki. I to akurat dobra wiadomość, bo tamta jednostka jest bardzo ceniona ze względu na swoją niezawodność i przyjazną charakterystykę.

Z dokumentacji wynika, że, podobnie jak w przypadku TRK502, producent przygotuje dwie wersje – drogową, z aluminiowymi felgami, i uterenowioną, TRK702X z kołami szprychowymi i dodatkowymi akcesoriami, takimi jak płyta pod silnikiem czy handbary. Do obu wersji dostępny będzie system bagażowy składający się z trzech kufrów – będzie to zapewne ten sam zestaw, który dostępny jest do TRK 502.

Jak przystało na Benelli, model TRK702 wyposażony zostanie w komponenty z górnej półki – hamulce pochodzić będą od Brembo, zawieszenie zaś od Marzocchi. Wciąż wielu rzeczy jednak nie wiadomo – na przykład kiedy model ten pojawi się w Europie i ile będzie kosztować. Jeśli cena utrzyma się w okolicach 35 tys. zł, może być to kolejny hit sprzedaży. Benelli zdążyło już zdobyć zaufanie klientów niezłym wykonaniem i bezawaryjnością.

Benelli TRK702XBenelli

zobacz galerię

Zobacz również:
Honda Fireblade obchodzi w przyszłym sezonie 30 urodziny, dlatego oprócz nowych, zmodernizowanych Fireblade’ów RR-R w wersji podstawowej oraz SP, Honda przygotowała również wersję jubileuszową na 30-lecie modelu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA